اندروید ۷٫۰ نوقا احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود

کلاهبرداری جدید در بازار موبایل؛ فروش گوشی به شرط رجیستری
2016-08-02
شبکه‌ی Riffle دانشگاه MIT، ایمن تر از Tor است
2016-08-02

اندروید ۷٫۰ نوقا احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود

اگر پیگیر بروزرسانی بنیادی نسخه‌ی بعدی اندروید گوگل باشید، قطعا تاکنون متوجه سرعت عمل شرکت گوگل در آماده کردن اندروید ۷٫۰ نوقا شده‌اید. گوگل به جای منتظر ماندن برای کنفرانس Google I/O 2016، اولین نسخه‌ی پیش نمایش ویژه‌ی توسعه دهندگان این سیستم عامل را دو ماه زودتر از موعد مقرر منتشر کرد. حالا خبر از انتشار نسخه‌ی عمومی و رسمی آن به میان آماده است. همراه لیزاردوب باشید.

اندروید 7.0 نوقا احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود

اندروید ۷٫۰ نوقا احتمالا ماه آینده منتشر می‌شود

شرکت گوگل برخلاف همیشه، برای آماده کردن نسخه‌ی بعدی اندروید تحت عنوان اندروید ۷٫۰ نوقا، بسیار شتاب‌زده عمل می‌کند. این شرکت به جای این که منتظر کنفرانس Google I/O 2016 بماند، اولین نسخه‌ی پیش نمایش ویژه‌ی توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید ۷ را دو ماه زودتر از این کنفرانس و روز بیستم ماه اسفند سال پیش برای توسعه دهندگان منتشر کرد. این شرکت پس از برگزاری کمپین نام‌گذاری کاملا مردمی، روز یازدهم تیر ماه به طور رسمی عنوان نوقا (Nougat) را به اندروید ۷ اعطا کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌ی زمانی و هدف اصلی خود را به گونه‌ای تغییر داده است که به محض آماده شدن سیستم عامل، آن را به دست توسعه دهندگان رسانده و پس از افزودن ویژگی‌های جدید، تبلیغ آن را آغاز کند. حالا که نسخه‌ی پنجم و پیش‌نمایش نهایی آن منتشر شده، همه‌ی کاربران مشتاقانه در انتظار انتشار رسمی اندروید ۷ نوقا هستند. حالا ایوان بلس (@evleaks) گزارشی را منتشر کرده که ادعا می‌کند گوگل به عهد خود وفا کرده و این نسخه را در پایان ماه سپتامبر (اوایل ماه مهر) منتشر خواهد کرد. در ادامه می‌توانید متن گزارش ایوان بلس را از زبان خودش بخوانید.

اندروید ۷٫۰ در ماه آینده همراه با ۸/۵ وصله‌ی امنیتی منتشر خواهد شد. با عرض پوزش از دارندگان نکسوس ۵، نوقا برای دستگاه شما منتشر نخواهد شد ?

این خبر با افشاگری‌های مربوط به معرفی فبلت هوشمند گلکسی نوت ۷ دارای اندروید نوقا در روز ۱۲ مرداد و برخی از زمان‌بندی‌های بروزرسانی سوم شخصی که تاکنون به گوش رسیده کاملا مطابقت می‌کند. اگر چه به طور طبیعی، کاربران دستگاه‌های نکسوسی در ابتدای فرآیند این بروزرسانی خواهند بود؛ اما طبق اظهارات ایوان بلس، شرکت گوگل فقط از دستگاه‌های نکسوسی عرضه شده پس از نکسوس ۵، به طور رسمی پشتیبانی خواهد کرد که خبر جالبی برای دارندگان دستگاه‌های نکسوسی سه ساله نیست. اما نمی‌توان شرکت گوگل را به خاطر این حرکت سرزنش کرد. به علاوه این که انجمن مودینگ (تغییر بخشی از نرم‌افزار) هم از امنیت این دستگاه با استفاده از رام‌ها (ROM) اطمینان دارد.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، اندروید نوقا هنوز به صورت فعال در حال توسعه بوده و همانند گذشته، نمی‌توان انتظار داشت که همه‌ی ویژگی‌های موجود در نسخه‌ی پیش‌نمایش به طور کامل در نسخه‌ی نهایی هم وجود داشته باشند. بنابراین، قطعا نمی‌توانیم فهرستی حقیقی از ویژگی‌های جدید اندروید ۷ تهیه کنیم. با این حال، ویژگی‌های بالقوه‌ای وجود دارند که می‌توان انتظار وجود آن‌ها را داشت.

به عنوان مثال، آزمایش کنندگان نسخه‌ی بتای اندروید ۷ بر روی گوشی هوشمند Nexus 6P، قابلیتی به نام حالت عملکرد تقویت شده (SPM) را کشف کرده‌اند که امکان اطلاع از منابع سیستمی مورد استفاده‌ی یک وظیفه (task) و مدت زمان اجرای آن را برای مدیریت اندروید به منظور بارگذاری بهتر و صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری در طول این فرآیند، به توسعه دهندگان نرم‌افزار می‌دهد. همچنین، نشانه‌هایی از ویژگی بروزرسانی یکپارچه‌ی سیستم عامل وجود دارد که به طور موثر از یک پارتیشن دوم برای این فرآیند استفاده کرده و پس از اتمام فرآیند بروزرسانی، به سادگی و بدون انتظار طولانی مدت، به این پارتیشن جابه‌جا می‌شود (switch). علاوه‌ بر موارد یاد شده، پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ی ۷ سیستم عامل اندروید، پشتیبانی بهتری از چند زبان داشته و دارای ویژگی‌هایی همچون حذف تم تیره و میان‌برهای دسکتاپ باشد.

دیدگاه ها بسته شده است