آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه اول

چطور در طراحی سایت هزینه کمتری کنیم؟
2016-01-06
روش های مهم بازاریابی دیجیتال موثر در سال ۲۰۱۶
2016-01-09

آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه اول

در بحث طراحی سایت و پشتیبانی سایت با موردی مواجه هستیم که پشت کار است و wordpress نام دارد. در این باره در مطلب معرفی وردپرس به تعریف wordpress پرداخته ایم و آن را به طور کامل شرح داده ایم. اما در مطالب بعدی که در خدمت شما قرار خواهیم داد، به آموزش قدم به قدم wordpress می پردازیم که امیدواریم موثر و مفید باشد.

اول از همه با پیشخوان wordpress شروع می کنیم و به معرفی اجزای آن می پردازیم :

مورد اول مربوط به پنل مدیریت wordpress می باشد که برای ایجاد و یا ساخت یک سایت، به یک محیطی احتیاج داریم تا بتوانیم به کمک آن به فعالیت های مورد نظرمان برسیم. اما این محیط چگونه است و چطور می توانیم دسترسی داشته باشیم؟

در سیستم مدیریت محتوای wordpress چنین پنلی را می بینیم که دارای یک سیستم مدیریتی بسیار قوی هم می باشد. این پنل بسیار قدرتمند پیشخوان وردپرس نام دارد. تمام فعالیت ها از جمله نمونه، برای نصب قالب، افزونه ها، ایجاد یک نوشته، ویرایش نوشته و پاسخگویی به کاربران خود و هزاران فعالیت دیگر، که با وارد شدن به این بخش پیشخوان می توانید همه آن ها را انجام دهید.

چگونه باید وارد پیشخوان wordpress شویم؟

آدرسی که می خواهید وارد آن شوید را تعیین می کنیم که نام یک سایت می تواند باشد. سپس به انتهای آن wp-admin/ اضافه کنید. (به اینصورت : http://mysite.com/wp-admin). پس از وارد کردن این آدرس در مرورگر با صفحه ای مطابق تصویر زیر رو به رو خواهید شد:

آموزش wordpress ـ جلسه اول

شناسه ی شما، همان “Username” و رمز عبور همان “password” می باشد که در مراحل ثبت نام wordpress، انتخاب کرده اید. با ورود این اطلاعات و زدن دکمه ی ورود به پیشخوان wordpress وارد خواهید شد. حالا وارد همان پنل مدیریتی که برایتان گفتیم شدید. در همین صفحه ی اصلی که قرار گرفته اید، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد که می تواند اعم از یک خبر کوتاه باشد که از فعالیت هایتان داشته اید. تمامی این موارد را می توانید مخفی کنید و یا به همین صورت که در تصویر مشاهده می کنید بگذارید باقی بماند.

تصویر پیشخوان

به سمت راست پیشخوان که نگاه کنید، پنل نوک مدادی رنگی که روبروی شماست، تمام گزینه هایی که در پنل ادمین باید باشد را به شما نمایش می دهد.

پیشخوان

پیشخوان

اطلاعات میز کار wordpress در این قسمت قرار گرفته که گزینه بروزسانی ها هم دارد. منظور از این بروزسانی زمانی است که نسخه جدیدی ایجاد شده و به ما یادآوری می کند که می توانیم آن را به یک نسخه بالاتر آپدیت کنیم.

نوشته ها

نوشته ها

در قمست نوشته ها هم که تشکیل شده از همه نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها، می توانید نوشته ای را ایجاد کنید یا اینکه ویرایش کنید. دسته بندی ها هم که از قسمت دسته بندی قابل تنظیم است؛ یا قسمتی را اضافه می کنید و یا برچسب ها را می توانید از قسمت برچسب ها مشاهده کنید.

رسانه

رسانه

قسمت رسانه ها، مربوط به تصاویر، فایل های تصویری، صوتی و یا ویدئویی می باشد که شما بارگذاری می کنید.

برگه ها

برگه ها

به کمک برگه ها می توان  صفحات اصلی سایت را ساخت و صفحه فرود ایجاد کرد که البته صفحاتی که نیاز به کدنویسی کوتاهی دارند را به اصطلاح هم شورت کد می گویند.

دیدگاه ها

دیدگاه ها

دیدگاه ها هم به بخشی مربوط می شود که نظرات و سوالات افراد در سایت ثبت می شود و می توان به هر کدام پاسخ داد. بخش نمایش، برای انتخاب و بارگذاری قالب و پوسته های wordpress است. شما با این بخش می توانید پوسته ی مورد نظر خود را بارگذاری کرده و به تنظیمات آن بپردازید.

افزونه ها

افزونه ها

هر سایتی برای کامل شدن به مکمل هایی نیاز دارد تا با کمک آن ها بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد. بخش افزونه ها نیز بدین منظور در wordpress موجود است تا شما امکاناتی را که نیاز دارید با کمک افزونه ها اضافه کنید.

کاربران

کاربران

همه کاربران سایت که می توانند مدیر، کاربر، ویرایشگر، نویسنده و یا حتی کاربران معمولی باشند، در این قسمت ثبت شده و اطلاعات کاملی را از آن ها در بخش عنوان شناسنامه قرار داده اند.

ابزارها

ابزارها

وردپرس نیز ابزارهایی دارد که برای تکمیل بخش هایی مورد نیاز است. شما به راحتی می توانید ابزارها را برون بری و درون ریزی کنید.

تنظیمات

 تنظیمات

همانطور که تنظیمات همیشه جزء مهم ترین بخش ها به حساب می آید، بخش تنظیمات از مهمترین قسمت ها در پیشخوان wordpress نیز می باشد. بسیاری تنظیمات مهم در اینجا قابل مشاهده است.

دیدگاه ها بسته شده است