آیا از Google Trends استفاده کنیم؟

LSI Keywords چیست؟
2015-10-31
هوش مصنوعی گوگل چیست؟
2015-11-01

آیا از Google Trends استفاده کنیم؟

آیا از Google Trends استفاده کنیم؟

اشتباه رایج برای تشخیص رقابت! استفاده از Google Trends.

گوگل trend چیست

GoogleTrends ابزاری مفید و ساده برای بررسی نسبی میزان جستجوی کلمات کلیدی و عبارت هاست که از طریق آدرس http://www.google.com/trends/explore می توانید از آن استفاده کنید.گوگل ترند شامل بخش های زیادی است و می توانید در آن از طریق لینک صفحه نخست این ابزار، به عبارت هایی که در جهان بیشتر جستجو شده اند، دسترسی پیدا کنید و متوجه شوید، چه چیزی مورد استقبال عموم قرار گرفته و مردم جهان در حال حجوم به چه موضوعاتی هستند و یا چه موضوعاتی در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند. ترند در لغت به معنای گرایش است. ابزار گوگل ترند، میزان افزایش و کاهش گرایش جستجو کنندگان به کلمات کلیدی که در گوگل جستجو می شوند، را نشان می دهد.

اما فراموش نکنید، آماری که گوگل ترند ارائه می کنید کاملا نسبی است.همانطور که از نامش مشخص است میزان گرایش و روند را نشان می دهد. اگر کلمه کلیدی x ، روند دوبرابری نسبت به سال گذشته دارد، دلیل نمی شود فکر کنید  میزان گرایش مردم به کلمه کلیدی y که کاهش سه برابری نسبت به سال گذشته دارد، کمتر است زیرا ممکن است کلمه کلیدی y با وجود کاهش محبوبیت، هنوز دارای تعداد جستجو کنندگان بیشتری باشد(x و y مثال است). اگر یک کلمه کلیدی (یا عبارت) وارد کنید، تنها نسبت به خود آن کلمه و تاریخچه آن ، میزان جستجوی آن نمایش داده می شود و همیشه مقداری بین صفر تا صد است.

اگر چند عبارت وارد کنید، بر اساس کل عبارت ها به صورت نسبی ، میزان جستجو نمایش داده می شود .در حقیقت گوگل ترند فقط پیک (peek) را نمایش می دهد.

به مثال زیر توجه کنید. عبارت شارژ ایرانسل را بررسی کردیم:

آیا از Google ترندز استفاده کنیم؟

همانطور که مشاهده می کنید درست است که عبارت شارژ ایرانسل، دارای نموداری رو به افت است.اما دلیل نمی شود تصور کنید، چون رو به افت است، یعنی دیگر رقابت کمی دارد و میزان جستجوی آن کم است. توجه کنید “رو به افت است”.یعنی مثلا اگر سال ۲۰۱۲ ماهانه ۷۰۰ هزار بار جستجو می شد، اکنون در سال  ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ، حدود ۳۰۰ هزار بار جستجو می شود(نصف سال ۲۰۱۲) .لذا نمودار رو به افت است . گوگل ترند به ما تعداد جستجو را نشان نمی دهد. تنها میزان نسبی را بین عدد صفر تا صد نشان می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است