اولین رایانه اپل ۸۱۵ هزار دلار فروخته شد

با هک سرویس ابری اپرا، نام کاربری و رمزعبور کاربران به سرقت رفت
2016-08-28
گوگل سایت‌های دارای پاپ‌آپ‌های مزاحم را جریمه می‌کند
2016-08-29

اولین رایانه اپل ۸۱۵ هزار دلار فروخته شد

اولین رایانه اپل ۸۱۵ هزار دلار فروخته شد

اولین رایانه اپل ۸۱۵ هزار دلار فروخته شد

نمونه اولیه از یک دستگاه اپل وان (رایانه اپل)، جام مقدس یادگارهای الکترونیکی در تاریخ شرکت اپل و صنعت رایانه، به قیمت ۸۱۵ هزار دلار به فروش رسید.قطعات این رایانه با دست روی صفحه مدار لحیم شده و تولیدش در سال ۱۹۷۶ متوقف شده است.با لیزاردوب همراه باشید.

استیو‌جابز و استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۶ تنها ۲۰۰ نسخه از این دستگاه را ساختند. مدلی که این هفته به حراج گذاشته شد، ویژگی‌هایی دارد که مدل بودن آن را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد این دستگاه نمونه‌ای است که پیش از تولید انبوه و عرضه رایانه به بازار ساخته شده‌است.

به گفته مورخان صنعت رایانه، این دستگاه اگر اولین نباشد، یکی از اولین رایانه‌هایی است که در شرکت اپل ساخته شده‌است. انتظار می‌رفت این نسخه در حراجی به قیمت یک میلیون دلار به فروش برسد، اما مسئول حراجی چریتی‌باز قیمت نهایی آن را ۸۱۵ هزار دلار اعلام کرد.

این به آن معنی است که رایانه فروخته شده گرانقیمت‌ترین تکه از تاریک شرکت اپل نبوده است، زیرا نسخه‌ای بسیار کمیاب و همچنان کاربردی از اپل در سال ۲۰۱۴ در حراجی بونهامز به قیمت ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد.

۱۰ درصد از سود این حراجی به نفع انجمن سرطان خون و سرطان پوست اهدا می‌شود و خریداران این رایانه قصد دارند از آن برای الهام بخشی به دانش‌آموزان و دانشجویاد در مدارس و دانشگاه‌های مختلف استفاده کنند.

درحال حاضر تنها ۷۰ دستگاه رایانه اپل وان در جهان موجود است. این رایانه که در ابتدا رایانه اپل وان نامیده می‌شد، اولین بار در سال ۱۹۷۶ به فروش رسید و در اکتبر سال بعد تولید آن متوقف شد. نسخه حراج شده از آن رو از ارزش بالایی برخوردار است که تمامی قطعات آن با دست روی صفحه مدار لحیم شده‌اند.

دیدگاه ها بسته شده است