ایرانسل فناوری VoLTE را با موفقیت آزمایش کرد

برنامه نویسی که کارهای تکراری روزمره خود را بوسیله اسکریپت اجرا می کند
2016-08-23
مایکروسافت سرویس برنامه‌ ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی Genee را تصاحب کرد
2016-08-25

ایرانسل فناوری VoLTE را با موفقیت آزمایش کرد

فناوری VoLTE

ایرانسل برای اولین بار در کشور فناوری تماس یا همان انتقال صدا در بستر نسل چهارم تلفن همراه (LTE) با نام VoLTE را با موفقیت آزمایش کرد. این فناوری با استفاده از تکنولوژی مشابه تماس در بستر IP یا همان VoIP کار می‌کند و کیفیت بالایی دارد. همراه لیزاردوب باشید.

ایرانسل فناوری VoLTE را با موفقیت آزمایش کرد

ایرانسل فناوری VoLTE را با موفقیت آزمایش کرد

ایرانسل برای اولین بار در کشور، آزمایش فناوری تماس یا همان انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) را با موفقیت به انجام رساند. تماس در بستر ۴G مشابه فناوری VOIP (صدا در بستر پروتکل اینترنت) است و کیفیت بالایی دارد.

فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE Dیا همان VoLTE) یک فناوری بر پایه استاندارد GSMA است که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه ۴G یا LTE ضروری است و بدون استفاده از این فناوری نمی‌توان در شبکه‌ی نسل چهارم تماس برقرار کرد. این فناوری تجربه مکالمه صوتی با کیفیت بالاتری را برای مشترک به ارمغان می‌آورد و امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را فراهم می‌کند.

پیش از این مشترکانی که در بستر LTE از اینترنت استفاده می‌کردند برای برقراری تماس به شبکه‌ی ۲G یا ۳G جابجا می‌شدند و بعد از تماس باز به ۴G برمی‌گشتند.

استفاده از بستر VoLTE تماس صوتی با کیفیت و سرعت بالا را برای مشترکان ایرانسل فراهم می‌کند و تفاوت قابل ملاحظه‌ای با تماس بر بستر شبکه‌های ۲G و ۳G دارد.

همچنین بر خلاف شبکه LTE، مشترکان می‌توانند هنگام مکالمه صوتی بر بستر VoLTE، از خدمات شبکه نسل چهارم اینترنت همراه (۴G یا LTE) نیز استفاده کنند. در شبکه‌های LTE امکان مکالمه صوتی وجود ندارد و گوشی تلفن همراه در زمان برقراری تماس صوتی معمولا به شبکه ۳G یا ۲G منتقل می‌شود.

فناوری VoLTE در زمره‌ی فناوری‌های جدید ارتباطات همراه است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ در شرق آسیا و آمریکا به بهره‌برداری رسیده و کمتر از دو سال پس از آن، ایرانسل نیز آن را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیدگاه ها بسته شده است