درآمد هنگفت اینتل از طریق تامین تراشه LTE آیفون ۷

مریسا مایر؛ رهبری که نتوانست یاهو را نجات دهد
2016-07-13
سوئیفت برای مقابله با حملات از دو موسسه امنیتی کمک می گیرد
2016-07-13

درآمد هنگفت اینتل از طریق تامین تراشه LTE آیفون ۷

موسسه‌ی تحقیقاتی Cowen and Company اعلام کرد که اینتل بیش از ۵۰ درصد مودم‌های LTE مورد نیاز برای آیفون ۷ اپل را تامین کرده که از این‌رو شاهد افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد این کمپانی در سال آینده‌ خواهیم بود. با لیزاردوب همراه باشید.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Cowen and Company، اینتل بیش از ۵۰ درصد نیاز اپل به مودم‌های LTE برای استفاده در آیفون ۷ را تامین کرده که از این‌رو باید شاهد افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد این کمپانی در سال آینده‌ی میلادی باشیم.

اینتل با تامین ۵۰ درصد از تراشه مودم LTE آیفون 7، درآمدی ۱.۵ میلیارد دلاری به جیب می‌زند

اینتل با تامین ۵۰ درصد از تراشه مودم LTE آیفون ۷، درآمدی ۱.۵ میلیارد دلاری به جیب می‌زند

تیمتی آرکوری، یکی از تحلیل‌گران Cowen and Company با انتشار گزارشی در روز یکشنبه به سهامداران کمپانی اعلام کرده که سهم اینتل از تامین ماژول‌های مورد نیاز در آیفون ۷ اپل بیش از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد. برای مثال انتظار می‌رود اینتل در طول حیات آیفون ۷ بیش از ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون ماژول مودم ۷۳۶۰ LTE را در اختیار این کمپانی قرار دهد که بسیار بیشتر از تامین ۲۵ درصد نیاز اپل است که پیش از این اعلام شده بود.

با توجه به تامین این میزان ماژول‌ آیفون ۷ انتظار می‌رود درآمدی ۱.۵ میلیارد دلاری عاید اینتل شود که بیش از ۸۵۰ میلیون دلار از این مبلغ سود خالص خواهد بود.

آرکوری معتقد است که دور شدن از کوالکام، دیگر تامین کننده‌ی ماژول‌های مورد نیاز اپل سیاستی است که این کمپانی تحت مدیریت تیم کوک در سال‌های اخیر به سمت آن حرکت می‌کند. اپل در سال‌های اخیر تنوع تامین‌کنندگان خود برای ماژول‌های مختلف را افزایش داده تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آن‌ها، چرخه‌ی تولید آیفون با مشکل چندانی روبرو نشود.

استفاده از مودم ۷۳۶۰ تولید شده توسط اینتل در آیفون ۷ را باید موفقیتی برای این کمپانی خواند، چراکه اپل در سال‌های اخیر همواره متکی بر محصول کوالکام بوده است. اکتبر سال گذشته اخباری منتشر شده بود که نشان از گماردن بیش از ۱۰۰۰ نفر توسط اینتل برای بهبود کیفیت این مودم داشت تا بهترین محصول برای قرار گرفتن در قلب آیفون ۷ راهی بازار شود. براساس شنیده‌ها اپل نیز افرادی را در کارخانه‌ی تولید این تراشه‌ها که در آلمان قرار دارد، به کار گمارده و شماری از پرسنل متخصص تولید تراشه‌ی ۷۳۶۰ را نیز به استخدام خود درآورده است.

آرکوری معتقد است که شاید در آینده شاهد توافق اینتل و اپل برای قراردادن این مودم درون تراشه‌ی A اپل باشیم که در گجت‌های موبایل این کمپانی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. قرار گرفتن مودم LTE درون تراشه‌ی اصلی آیفون می‌تواند در فضای درونی ماژول‌های مورد استفاده صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های تولید را نیز بیش از پیش کاهش دهد. آرکوری حتی احتمال کنار گذاشتن کامل کوالکام از چرخه‌ی تولید مودم‌های آیفون را نیز مطرح کرده است.

انتظار می‌رود همچون سنت همیشگی، اپل آیفون جدید خود را طی مراسمی که سپتامبر سال جاری برگزار می‌کند، رونمایی کرده و چند هفته بعد شاهد عرضه‌ی این گوشی هوشمند به بازارهای جهانی باشیم.

2 دیدگاه

  1. […] با زندگی‌نامه‌ی ششمین مدیر عامل در تاریخ شرکت معظم اینتل همراه […]

  2. […] اینتل فروش تراشه‌های Kaby Lake خود را که در واقع نسخه‌ی بهبود […]