برای جلب مشتری چه کنیم؟

در طراحی سایت محتوا چقدر مهم است؟
2016-01-12
موفقیت حتمی در بازاریابی
2016-01-14

برای جلب مشتری چه کنیم؟

توصیه هایی که برای جلب مشتری بسیار تاکید می شوند!

وقتی که می خواهید توجه مشتری را جلب کنید و مشتری را به سمت خود بکشانید، باید روابط عمومی بسیار خوبی داشته باشید؛ زیرا این روابط عمومی است که سرنوشت شرکت شما را تعیین می کند. پس برای اینکه بستر مناسب را فراهم کنید و یک رابطه بسیا مستحکمی بین client ها ایجاد کنید، اعتماد و احترام دو جانبه یکی از شرایط ضرورری است. بهتر است اینطور بگوییم که مشتری عامل حیات شرکت است و به این ترتیب، از کسب و کار شما انتظار دارد از اصول خاصی پیروی کنید.

پس برای اینکه بخواهید مشتری تان را از دست ندهید، ۵ توصیه طلایی به شما می کنیم :

توصیه های طلایی در جلب مشتری

۱- ثبات قدم داشتن در انتشار اطلاعات

در ارائه اطلاعاتتان به client ثبات داشته باشید؛ چون فقط تقاضای یک نفر نیست، خیل عظیمی از client ها این انتظارات را دارند. تیمی که برای روابط عمومی می باشد، در صورتی که در انتشار اطلاعات این ثبات را داشته باشد، می توان گفت که این گونه جلب نظر مشتری کرده و در پی آن خرید محصول و خدمات عرضه شده موثر خواهند بود.

۲- عرضه محصولات و خدمات مختلف

اینکه می خواهید به طرفتان چه محصولی ارائه دهید، یا اینکه این محصول منحصر به فرد باشد، باید از خودتان بپرسید که این محصول را با چه خدماتی ارائه دهید؟ یا اینکه شرکت ما چیزهایی دارد که بتواند از رقبایش جلو بزند و یا خاص تر باشد؟ با در نظر گرفتن چنین عواملی شرایط را فراهم می کنید تا client تجربه بهتری از این موضوع داشته باشد. به این نگاه نکنید که دیگران چه کرده اند تا بهتر باشند، شما دنبال ایده های نوتر باشید.

۳- رضایت مشتری مهمترن نکته برای تقویت وجهه شرکت

یکی از بهترین ابزاری که شاید در روابط عمومی برای هر شرکتی حیاتی باشد، بازاریابی حضوری یا شفاهی و دهان به دهان باشد. با شبکه های اجتماعی که رابط شما در بازار آنلاین با مشتری می باشند، فرصتی است تا با بازارهای زنده هم در ارتباط باشید البته با روابطی که با روابط عمومی سازمان ها به طور حرفه ای خواهید داشت. برای دسترسی به بازار اینجاست که قدردانی های ابراز شده از سوی مشتریان راه بسیار خوبی است. سراغ مشتریانی می روید که راضی بوده اند، گاهی آن ها با ابزار کتبی تشکرشان از یک محصول یا حتی در یکی از رویدادهای شرکت، می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند. حضور آنها در چنین محافلی با کمترین هزینه وجهه ی برند شما را به اثربخش ترین شکل ممکن تقویت خواهد کرد.

۴- شناختن مخاطب یک نکته بسیار مورد توجه است

نقطه مثبت بزرگی که از یک رابطه محکم بین client و شرکت به میان می آید، به این بر می گردد که چقدر از تجربه کافی برای برخورد با شرایط گوناگون بازار برخوردار هستید. با تلاش های مختلفی که در زمینه بازاریابی می کنید می توانید به گروه های مختلفی از مشتریان دسترسی پیدا کنید، این مورد باعث می شود روابط شما با مشتریان شخصی تر شود. به مرور که پیش رود، کم کم این باعث می شود تا این اعتماد که از آن گفتیم بین شما و client پدید آید. آشنایی، اغلب درک متقابل به همراه می آورد.

۵- قابل جستجو کردن محصول و یا خدمات شرکت

حتما درباره مقوله ی بهینه سازی برای موتور های جستجو (SEO) و کلمات کلیدی شنیده اید؟ این گزینه ای بسیار موثر برای شرکت می باشد تا بتوان سایت را آنقدر رو پا نگه داشت که در صفحه اول گوگل قرار گیرد و مشتریانن و مردم با کلمات و عباراتی که استفاده می کنند و یا به دنبال محصولات تازه ای هستند، با وارد کردن کلمات کلیدی در موتور جستجو که امکان استفاده از هشتگ هم می باشد، در شبکه های اجتماعی امکان چنین جستجوی گسترده ای هم هست. این کار کمک می کند برند شما در حوزه های مختلف آنلاین در معرض دید قرار بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده است