برای طراحی سایت، بهترین ابزارهای گوگل کدامند؟

استانداردهای طراحی سایت تا چه حد مهم هستند؟
2015-10-15
طریقه جدول گذاری و صفحه آرایی در html را می دانید؟
2015-10-15

برای طراحی سایت، بهترین ابزارهای گوگل کدامند؟

برای طراحی سایت، بهترین ابزارهای گوگل کدامند؟

شرکت بزرگ گوگل ابزارهای فراوانی برای طراحی سایت و توسعه و نگهداری آن فراهم کرده است. گوگل به دلیل اینکه قدرتمند ترین موتورجستجو را دارا می باشد، برای همین به ابزارهای خود در زمینه های متفاوت خیلی اهمیت می دهد و استفاده از آن ها را بسیار توصیه می کند. در مورد طراحی سایت با استفاده از ابزارهای گوگل که در سئو و بهینه سازی سایت بسیار پر اهمیت هستند، می توان سایتی بهینه داشت و یک طراح سایت با این ابزارهای گوگل به راحتی می تواند سایت خود را پیاده سازی و کنترل کند. در زیر بعضی از ابزارهای گوگل را برای طراحی سایت معرفی کرده ایم.

 بهترین ابزارهای گوگل برای طراحی سایت :

برای طراحی سایت، بهترین ابزارهای گوگل کدامند؟

۱٫اولین ابزار Google Web Designer :

از اولین ابزارهای گوگل طراح سایت می تواند از این ابزار برای ساخت گرافیکی و انیمشن های خود با زبان HTML5 استفاده کند. برای استفاده از این ابزار طراحی سایت نیاز به دانش برنامه نویسی ندارید و می توانید گرافیک مورد نظر خود را توسط HTML5 پیاده سازی نمایید و در نهایت کد HTML را برای استفاده در وب سایت در اختیار طراح وب قرار دهید. برای بهره مند شدن از این ابزار شما می توانید آن را دانلود کرده و در PC یا لپ تاپ خود نصب کنید.

۲٫دومین ابزار Google Webmaster Tools :

یکی از دیگر از ابزارهای گوگل، که برای توسعه و نگهداری سایت طراحی شده است و در این ابزار بسیاری از اطلاعات سایت شما نظیر جستجوهای انجام گرفته، لینک به سایت، صفحات و لینک های مشکل دار در اختیار شما قرار داده می شود. ابزار Google Webmaster Tools یک ابزار بسیار کاربردی است و توصیه می شود برای نگهداری بهتر از سایت خود حتما این ابزار را فعال کنید و به وسیله این ابزار شما می توانید از تغییرات و تحولات روزانه سایت خود آگاهی کامل داشته باشید و به محض اینکه مشکلی برای سایت پیش بیاید بتوانید در اسرع وقت قبل از آنکه اثر خود را بر روی سایت بگذارد حلش کنید. با این ابزار می توانید مطالب سایت خود را fetch کنید تا عنوان مختص به سایت شما باشد.

۳٫سومین ابزار برتر گوکل Google Trends :

Google Trends ابزاری از ابزارهای گوگل، که بسیار مفید برای استخراج کلمات کلیدی سایت است که از این ابزار می توانید کلماتی را که کاربران بیشتر از همه در زمینه فعالیت شما در گوگل جستجو کرده اند را پیدا کنید و بیشتر روی این کلمات در سایت خود کار کنید، مطالب بیشتری راجع به این کلمات در سایت خود انتشار دهید تا اینکه بازخورد سایت را افزایش دهید در واقع یک ابزار برای سئوی بهتر سایت است.

۴٫ابزار چهارم برای طراحی سایت Google Keyword Planner :

ابزار Google Trends جز بهترین ابزارهای گوگل، تعداد کمی از کلمات کلیدی مرتبط به فعالیت سایت را معرفی می کند ولی از ابین ابزارهای کوگل، ابزار قدرتمند دیگری به نام Google Keyword Planner می باشد که تقریبا تمامی کلمات مرتبط با زمینه شغلی سایت را لیست می کند. توسط این نرم افزار خواهید دانست در زمینه شغلی شما چه عباراتی جستجو می گردد. برای لیست کلمات کلیدی می بایست مهمترین کلمه ای که در زمینه شغلی خود می دانید درج نموده تا سایر کلمات لیست شوند.

۵٫ابزار پنجم Google Page Speed :

Google Page Speed برای بررسی سرعت وب سایت طراحی شده است و در صورتی که سایت شما با مشکل سرعت مواجه شود، به شما اطلاع می دهد. در ضمن این ابزار در دو تب جداگانه خطای سرعت وب سایت را برای موبایل و تبلت اعلام می کند. این تست برای تبلت و موبایل می باشد که در صورتی که سرعت وب سایت در این دستگاه ها ۸۰ از ۱۰۰ باشد قابل قبول است.

۶٫ابزار مفید ششم Google Structured Data Testing Tool

اگر به هنگام طراحی سایت از اسنیپت های گوگل استفاده شده باشد ابزار Google Structured Data Testing Tool برای تست این اسنیپت ها طراحی شده است و در هر صفحه از سایت شما را به صورت جداگانه گزارش می دهد و در صورت داشتن خطا آن را اعلام می نماید.

۷٫ابزار هفتم می تواند Submit URL – Google باشد

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از ابزارهای گوگل در طراحی سایت تاثیری بی نظیر دارد. در واقع بعد از طراحی سایت، سایت به سرعت در گوگل ایندکس نمی شود بلکه این فرایند یک مدت طول می کشد برای کاهش زمان ایندکس سایت بعد از طراحی آن از بین ابزارهای گوگل به شما ابزار Submit URL – Google را طراحی کرده است شما می توانید توسط این ابزار آدرس سایت خود را به گوگل معرفی کنید تا سریعتر در موتور جستجوگر گوگل ایندکس شود.

۸٫ابزار هشتم Google Analytics :

همان طور که گفته شد موتور جستجوگر گوگل قدرتمند ترین موتور جستجو می باشد و برای اینکه بتواند در این قدرت باقی بماند، بهترین ابزارها را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از ابزارهای گوگل که آن را به نام ابزار Google Analytics می شناسیم و برای آمار گیری سایت طراحی شده است. اینکه این ابزار قدرتمند آمار بازدید کنندگان وب سایت و آمار کاربران آنلاین را گزارش می دهد. این آمار گیر وب سایت یکی از قدرتمندترین آمار گیرهای وب سایت بوده و اطلاعات جامعی در مورد بازدید کنندگان وب سایت در اختیار قرار می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است