بلک بری درصدد جذب سرمایه ۶۰۵ میلیون دلاری

پاسخ صریح وزیر ارتباطات به شبهات حریم خصوصی و اتصال به اینترنت
2016-08-30
اینتل نسل هفتم پردازنده های خود به نام Kaby Lake را معرفی کرد
2016-08-31

بلک بری درصدد جذب سرمایه ۶۰۵ میلیون دلاری

بلک بری

به گزارش رویترز، بلک بری درصدد جذب سرمایه ۶۰۵ میلیون دلاری است.

بلک بری درصدد جذب سرمایه 605 میلیون دلاری

بلک بری درصدد جذب سرمایه ۶۰۵ میلیون دلاری

بلک بری اعلام کرده که در حال جذب سرمایه‌ی ۶۰۵ میلیون دلاری از طریق ارائه‌ی اوراق قرضه‌ی قابل تبدیل به شماری از سرمایه‌گذارانش است که از این جمله می‌توان به Faifax Financial Holding اشاره کرد. با لیزاردوب همراه باشید.

بلک‌بری اعلام کرده که برای جذب سرمایه‌ای در حدود ۶۰۵ میلیون دلار در حال عرضه‌ی اوراق قرضه‌ی قابل تبدیل به سهامداران خود است که از این جمله‌ی می‌توان به Fairfax Financial Holdings در کنار سایر سرمایه‌گذاران اشاره کرد. اوراق قرضه قابل تبدیل یکی از روش‌های جذب سرمایه است که دارنده آن می‌تواند در مدت تاریخ اعتبار، این اورق را به سهام کمپانی یا پول نقد تبدیل کند. اوراق قرضه قابل تبدیل ارائه شده توسط بلک‌بری سود قطعی ۳.۷۵ درصدی را به سرمایه‌گذاران به صورت سالیانه پرداخت می‌کند و اعتبار آن تا نوامبر ۲۰۲۰ میلادی است.

کمپانی کانادایی همچنان اعلام کرده که درنظر دارد تا روز ۱۲ شهریور، اوراق قرضه‌ی خود به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار را از گرو درآورد که سود قطعی پرداخت شده برای این اوراق قریب به ۶ درصد بوده است. در صورتی که تمام این اوراق قرضه به سهام بلک‌بری تبدیل شوند، شامل ۱۱.۵ درصد از کل سهام بلک‌بری می‌شود. Fairfax یکی از کمپانی‌های سرمایه‌گذار در شرکت‌هایی است که وارد مرحله‌ی بازیابی کسب و کار خود شده‌اند. این مرحله‌ی بازیابی پس از کاهش شدید نرخ سهام و بازگشت کمپانی به روزهای پایدار است. فیرفکس هم اینک بیش از ۹ درصد از سهام بلک‌بری را در اختیار دارد که از این‌رو به دومین سهامدار بزرگ بلک‌بری تبدیل شده است. بلک‌بری با ابطال اوراق قرضه‌ی پیشین و جایگزین کردن آن با اوراقی که سود کمتری دارند، سعی در کاهش هزینه‌های سالانه‌اش دارد.

بلک‌بری پیش از انقلاب گوشی‌های هوشمند که بخش بزرگی از آن توسط اپل انجام شد، یکی از کمپانی‌های بزرگ در حوزه‌ی تولید گوشی بود، اما عدم توجه به ترندهای جدید مورد استقبال در حوزه‌ی فناوری باعث شد تا این کمپانی به همراه غول دیگر دنیای گوشی‌های همراه یعنی نوکیا روند نزولی را در پیش گرفته و سهم خود را از دست بدهند. البته بلک‌بری سال گذشته با عرضه‌ی اولین گوشی‌هوشمند مبتنی بر اندروید خود و ترکیب آن با فناوری‌های امنیتی، سعی کرده تا بازار خود را تا حدودی بازیابد. در ماه جولای بلک‌بری دومین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید خود را رونمایی کرد که قیمت کمتری نیز دارد.

جان چن پیش بینی کرده تا بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی که شاهد تغییراتی بوده در ماه سپتامبر به سوددهی برسد.

دیدگاه ها بسته شده است