بلک بری وصله امنیتی برای مقابله با ایرادات اندرویدی Quadrooter را منتشر کرد

اپل نمایندگی مستقیم نخواهد داشت؛ سرنوشت واردکنندگان رسمی آیفون به کجا رسید؟
2016-08-16
مخابرات استان تهران به کاربران اینترنت خسارت می‌دهد
2016-08-17

بلک بری وصله امنیتی برای مقابله با ایرادات اندرویدی Quadrooter را منتشر کرد

بلک بری وصله امنیتی برای مقابله با ایرادات اندرویدی Quadrooter را منتشر کرد

بلک بری وصله امنیتی برای مقابله با ایرادات اندرویدی Quadrooter را منتشر کرد

بلک‌بری همواره به عنوان شرکتی که بر روی امنیت محصولاتش تاکید خاصی دارد شناخته شده است. هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر ایرادات جدید امنیتی اندروید با نام Quadrooter منتشر شد که خطر آن حدود ۹۰۰ میلیون گوشی اندرویدی را تهدید می‌کرد. حال بلک‌بری به عنوان اولین شرکت، پچ امنیتی را برای مقابله با این ایرادات امنیتی عرضه کرده است. در ادامه با لیزاردوب همراه باشید.

هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر کشف ۴ ایراد امنیتی جدید در گوشی‌های اندرویدی مجهز به پردازنده‌های کوالکام منتشر شد که با نام Quadrooter شناخته می‌شوند. این ایرادات امنیتی با استفاده از دسترسی روت گوشی هوشمند، کنترل آن را در دست می‌گیرند. سه مورد از این ایرادات امنیتی رفع شده‌اند و بروزرسانی برای حل مشکل چهارم نیز ماه آینده توسط گوگل ارائه می‌شود. اما بلک‌بری به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حفظ امنیت محصولات، بروزرسانی کامل امنیتی خود را امروز ارائه کرد.

در ارتباط با خطرناک بودن Quadrooter همین نکته کافی است که امن‌ترین گوشی اندرویدی جهان (به گفته‌ی سازنده) یعنی Blackberry DTEK50 نیز در معرض خطر این ایرادات امنیتی است. اما بلک‌بری امروز بروزرسانی امنیتی جدیدش را برای گوشی‌های اندرویدی بلک‌بری Priv و DTEK50 ارائه کرد و خیال کاربران را از احتما خطر کوادروتر راحت کرد. این بروزرسانی جدید گوشی‌های اندرویدی این شرکت را از ابتلا به این خطر امنیتی که تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به پردازنده‌های کوالکام را تهدید می‌کند، مصون خواهد کرد.

اما سوال اصلی این است که چرا بلک‌بری در عرضه‌ی این بروزرسانی امنیتی عجله کرده است. چرا که گوگل قصد دارد پچ امنیتی جامع برای مقابله با این ایرادات را ماه آینده عرضه کند. David Kleidermacher مدیر بخش امنیت این شرکت در پاسخ به این سوال می‌گوید:

برخی ایرادات امنیتی حساس اندروید مانند ایرادی که به مهاجم دسترسی روت می‌دهند و تمامی اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهند، باید با سرعت هر چه بیشتر رفع شوند و نمی‌توان یک ماه برای آنها صبر کرد. این احساس مسئولیت شرکت بلک‌بری در تامین امنیت کاربران و اطلاعات آنها، مثال زدنی است.

گوشی‌های Priv و DTEK50 که بصورت مستقیم از کمپانی بلک‌بری خریداری شده‌اند، امروز این بروزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد و محصولاتی که از طریق قراردادهای اپراتوری خریداری شده‌اند، بروزرسانی امنیتی را تا پایان هفته‌ی جاری دریافت می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده است