بهینه سازی شبکه های اجتماعی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب
2015-10-29
آموزش بهینه سازی داخلی سایت
2015-10-31

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

SMO مخفف عبارت Social Media Optimization و به معنی بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی همان Facebook و توییتر و گوگل پلاس و Linkedin و … می باشند. البته ناگفتنی نماند که شبکه های اجتماعی به این چند سایت ختم نمی شود و شبکه های اجتماعی قوی و زیادی وجود دارند.

بهینه سازی در این شبکه ها یعنی جمع کردن طرفدار. یعنی پرچم تجارت خود را در این شبکه ها بالا ببرید و طرفدار جذب کنید. لایک،Share,plus,توئیت،انتشار در linkedin,پین پینترست و … همگی یک نشان از فعالیت از شبکه های اجتماعی است که Social Signal نامیده می شوند. اغلب وقتی حرف از بهینه سازی در شبکه های اجتماعی در سئو زده می شود، به معنی افزایش Social Signal ها برای سایت شماست.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

این تصور وجود دارد که جذب طرفدار از یک شبکه اجتماعی، می تواند در سئو موثر باشد. اما واقعیت این است که شبکه اجتماعی به شکلی که عموما تصور می کنند در سئو موثر نیستند و به صورت غیر مستقیم تاثیر گذارند. بسیاری بر این باورند بهینه سازی در یک شبکه اجتماعی یعنی افزایش لایک یا مثبت یک صفحه ای در فیس بوک یا گوگل پلاس که لینک شما در آن وجود دارد. اما واقعیت این است که به راحتی می توان لایک های تقلبی خریداری کرد که تشخیص تقلبی بودن آنها هم برای موتورهای جستجو مقدور نیست. بدیهی است که گوگل صرف دیدن لایک یا پلاس های زیاد یک سایت، نباید اثر چندانی در رتبه سایت در نتایج بدهد.

اما تاثیر ثابت شده ای در سئو وجود دارد. این که انتشار عمومی مطلب شما در شبکه اجتماعی به خصوص در فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس، حتی اگر هیچ لایک و plus و توییتی نداشته باشد، منجر به index شدن سریع مطلب شما در گوگل می شود. توجه داشته باشیم اینجا صحبت از index است نه رتبه و صفحه اول. رتبه بندی به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد. مزیت دیگر این است که گوگل تشخیص می دهد، که نویسنده اصلی شما هستید. زیرا زودتر از کپی برداران، مطلب شما ایندکس می شود. البته بحث کپی برداری و آثار آن بحث مفصلی است.

با توضیحاتی که دادیم، بهتر است نقش شبکه اجتماعی را برای سایت خود پررنگ تر کنید. اگر فعالیت هر چند اندک، در یک شبکه اجتماعی اگر برای شما و آینده شما سود نداشته باشد بی ضرر نیست. دنیا نیز به سمت شبکه اجتماعی و App ها در حال حرکت است. پس از شبکه اجتماعی هم برای سئو، و هم برای رشد تجارت خود (SMM) استفاده کنید و اثر آن را نادیده نگیرید

دیدگاه ها بسته شده است