ترامپ برای تولید آیفون در آمریکا با تیم کوک مذاکره کرد

احتمال قطع گوشی‌های قاچاق با اجرای رجیستری
2016-11-26
هوش مصنوعی گوگل,هوش مصنوعی
هوش مصنوعی گوگل زبان خاصی را برای ترجمه زبان‌های خارجی ابداع کرد
2016-11-26

ترامپ برای تولید آیفون در آمریکا با تیم کوک مذاکره کرد

تیم کوک,تولید آیفون در آمریکا,آیفون در آمریکا,تولید آیفون,دونالد ترامپ

تیم کوک,تولید آیفون در آمریکا,آیفون در آمریکا,تولید آیفون,دونالد ترامپ

تولید آیفون در آمریکا

دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی با تیم کوک، از تمایل خود برای تولید آیفون در آمریکا سخن گفت.با لیزارد وب همراه باشید.

ترامپ در گفتگو با نیویورک تایمز، گفتگوی تلفنی خود با تیم کوک را چنین تشریح کرده است:

من به تیم گفتم که یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های من زمانی محقق خواهد شد که کمپانی‌ اپل اقدام به احداث کارخانه‌ای در آمریکا کرده یا کارخانه‌های زیادی را در خاک آمریکا احداث کند به‌جای اینکه محصولاتش را در چین، ویتنام یا هر جای دیگری تولید کند.

تیم کوک,تولید آیفون در آمریکا,آیفون در آمریکا,تولید آیفون,دونالد ترامپ

تیم کوک,تولید آیفون در آمریکا,آیفون در آمریکا,تولید آیفون,دونالد ترامپ

اپل در واکنش به سؤالات زیاد مطرح‌شده در مورد اینکه آیا تمایلی به تولید آیفون‌ در داخل خاک آمریکا دارد یا خیر، سکوت کرده است.

به‌طور حتم متقاعد کردن اپل برای انتقال زیرساخت‌های خود به داخل آمریکا کار چندان راحتی نیست. طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر چندین میلیون فرصت شغلی مرتبط با تولید، در آمریکا از بین رفته‌اند و شانس اینکه اپل دوباره تولید محصولاتش را به داخل خاک آمریکا بازگرداند، بسیار کم است. در سال ۲۰۱۱، استیو جابز در گفتگو با باراک اوباما به این موضوع اشاره کرده بود که شغل‌های تولیدی اپل دیگر به آمریکا بازنخواهند گشت.

ارزان بودن نیروی کار در چین را نباید تنها دلیلی خواند که اپل را مجاب کرده است تا تولید سخت‌افزار خود را به چین انتقال دهد؛ بلکه وابستگی زیاد به کامپوننت‌های پرشمار تولیدشده در کشور چین، باعث شده است تا اپل برای نزدیک بودن به چرخه‌ی تولید محصولاتش، مونتاژ آیفون را هم در خاک چین انجام دهد. به‌طور حتم انتقال کل چرخه‌ی تولید به آمریکا کار ساده و ارزانی نخواهد بود.

تولید محصولات اپل در چین طی سال‌‌های اخیر، یکی از مواردی است که ترامپ از  آغاز کمپین انتخاباتی خود، انتقادات زیادی به آن وارد کرده است. ترامپ طی سخنانی در ژانویه سال جاری گفت:

ما اپل را مجبور می‌کنیم که تولید محصولاتش را به‌جای تولید در سایر کشور‌ها، در داخل خاک آمریکا انجام دهد.

وی در ماه‌های بعدی نیز در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد. به‌طور حتم ترامپ نمی‌تواند با یک دستور، اپل را مجبور کند که تولیداتش را به داخل خاک آمریکا انتقال دهد. به نظر نمی‌رسد انجام مکالمات تلفنی متعدد در این رابطه بتواند کمک زیادی به ترامپ برای رسیدن به اهدافش کند، به این ترتیب تا زمان ایجاد تغییر در قوانین آمریکا در رابطه با تولید، اپل به انتقال زیرساخت‌هایش به آمریکا ترغیب نخواهد شد.

ترامپ برای ترغیب کمپانی‌ها نقشه‌هایی نیز در سر دارد که در گفتگو با تایم به بخشی از آن‌ها اشاره کرده است. وی در نظر دارد برای کمپانی‌هایی که در داخل خاک آمریکا فعالیت می‌کنند، معافیت‌های مالیاتی و نادیده گرفتن برخی قوانین را عملی کند.

البته اپل در سال‌های اخیر تلاش‌هایی را برای تولید محصولاتش در خاک آمریکا انجام داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به اسمبل کردن مک پرو در کنار تولید شماری از کامپوننت‌های مورد نیاز در داخل آمریکا از سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. اپل همچنین در سال‌های گذشته، در تلاش بود تا فرآیند تولید نمایشگر‌های یاقوت کریستال را در داخل خاک آمریکا آغاز کند، اما شریک این کمپانی در آمریکا با اعلام ورشکستگی کنار کشید.

دیدگاه ها بسته شده است