ترفندهای گوشی های آیفون

درآمد طراح سایت
2015-07-05
نکات طراحی لوگو
2015-07-11

ترفندهای گوشی های آیفون

ترفندهای گوشی های آیفون

این پست که در ادامه می خوانید به بررسی ترفندهای گوشی های آیفون پرداخته است. این ترفندهای گوشی های آیفون را در ادامه به طور کامل شرح داده ایم که می توانید آن ها را مطالعه و امتحان کنید.

ترفندهای گوشی های آیفون چه می باشند؟

گاهی، برخی از ویژگی‌های تعبیه‌شده در سیستم‌عامل‌ها از دید کاربران پنهان می‌مانند. مهم نیست که شما کاربر حرفه‌ای باشید یا تازه‌کار؛ مهم اینست که دانستن این ویژگی‌ها یا ترفندهای گوشی های آیفون به استفاده راحت‌تر شما از دستگاه‌تان کمک کند. اگر کاربر گوشی‌های محبوب اپل یعنی آیفون هستید، با زومیت همراه شوید تا به مرور ۲۰ نکته و ویژگی این گوشی‌ها به منظور آسان‌تر کردن کارها، بپردازیم.

ترفندهای گوشی های آیفون

ترفندهای گوشی های آیفون

۱٫ بستن سه برنامه بصورت همزمان

نیاز دارید که چند برنامه را به صورت یکجا و سریع ببندید؟ تنها کاری که باید انجام دهید اینست که سه انگشت خود را به بالا بکشید تا سه برنامه‌ی مورد نظر شما به صورت یکجا بسته شوند.

۲٫ خاموش‌کردن فوری نور فلاش

شما در مرکز کنترل iOS به یک ابزار چراغ قوه دسترسی دارید. پس از فعال‌سازی آن، شما می‌توانید با استفاده از کلیدمیانبری که در صفحه‌ی قفل گوشی وجود دارد، به راحتی چراغ قوه را خاموش کنید.

۳٫ ترازسنج حبابی مخفی

شما می‌توانید ترازسنج حبابی خود را بر روی دراور بگذارید تا iOS با استفاده از این ترازسنج داخلی و با کمک سنسور ژیروسکوپ خود، به شما کمک کند تا میزان افقی یا عمودی بودن اشیاء را بسنجید. برای دسترسی به آن کافیست ابتدا قطب‌نما را اجرا نموده و سپس صفحه را به سمت راست بکشید تا ترازسنج ظاهر شود.

۴٫ تغییر رنگ‌بندی صفحه به حالت White on Black

این یکی، از ویژگی‌های دسترسی‌پذیری (Accessibility) آیفون محسوب می‌شود، که باعث ایجاد کنتراست بالاتر و وضوح بیشتر صفحه نمایش می‌شود. ولی انجام این‌کار تلفن شما را تا حدودی متفاوت‌تر می‌کند.

برای این‌کار پس از ورود به منوی تنــظیمـات، به General رفــته و ســـپس Accessibility را انــتخــاب کـــنید و گزینه White on Black را روی On تنظیم کنید.

از حالا رنگ‌های صفحه نمایش در حالت معکوس (Invert) هستند. اما جادوئی که اپل برای این کار استفاده می‌کند احتمالاً بیش از اینکه یک عملکرد نرم‌افزاری محسوب شود مربوط به صفحه نمایش آیفون است.

برای دیدن این افکت در عمل، باید این کار را با عکس‌های واقعی خود انجام دهید تا متوجه شوید که این امکان تا چه حد می‌تواند جادویی و البته کاربردی باشد.

۵٫ ذخیره سازی و اجرای PDF ها در اپلیکیشن iBook

iBook، از جمله اپلیکیشن‌های محبوب آیفون است که برای مطالعه کتاب‌های الکترونیکی طراحی شده است.

در آیفون، شما قادر به مشاهده سریع فایل‌های PDF هستید ولی جالب‌تر این است که می‌توانید فایل‌های PDF خود را به صورت خودکار در iBook ذخیره (Auto-Save) کنید و از طریق همین نرم‌افزار نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تنها کافی‌است فایل‌های PDF را لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید تا منوی مرتبط باز شود. حالا گزینه Open in iBook را انتخاب کنید تا فایل‌های PDF به iBook ارسال شوند. از این به بعد فایل‌های PDF شما از طریق اپلیکیشن iBook قابل دسترس هستند.

۶٫ استفاده از قابلیت “Do Not Disturb”

فرض کنید در خواب ناز هستید !یک تماس یا یک پیامک به آیفون شما می تواند خواب خوش شما را بر هم زند.برای این که در خواب آرامش داشته باشید ، کافیست وارد “Settings” شوید و قابلیت “Do Not Disturb” را فعال نمایید.با فعال کردن قابلیت “Do Not Disturb” دیگر نه خبری از پیامک و تماس است و نه خبری از اعلان ها (notifications) .

دیدگاه ها بسته شده است