در طراحی سایت محتوا چقدر مهم است؟

آموزش css3 : بخش پنجم، واحد های اندازه گیری درcss3
2016-01-11
برای جلب مشتری چه کنیم؟
2016-01-13

در طراحی سایت محتوا چقدر مهم است؟

در طراحی سایت محتوایی که قرار است در آن قرار گیرد، بسیار مهم است و منجر به این می شود که از خود بپرسیم ” آیا واقعا محتوای ما ارزش دانلود دارد؟ “

در بازاریابی استراتژی های محتوایی که صورت می گیرند موثر هستند و می توانند برای موفقیت ما حیاتی باشند. اگر تنها ۳۰ درصد بازاریان B2B سازمان های خود را در زمینه بازاریابی محتوا موثرتر و کارآمد کنند، مطمئنا زمانی می رسد که باید این نکته را بررسی کنیم و مهم ترین ارزیابی را در این زمینه داشته باشیم. خب در نگاه اول باید بازاریابی محتوای ما شامل یک بخش بیرونی هم باشد، که همانند مقالاتی که در دست نشریات بیرونی است. بخش میانی بازاریابی محتوا هم مربوط به بخشی است که مثلا شما روی ولاگ شرکتتان مطلبی قرار می دهید. مطمئنا این بخش هم بازدید کنندگانی دارد و مخاطبان را آماده می کند تا جذب سایت شوند و اینجاست که به مرحله فروش نزدیک تر می شوند. چنین لایه یا بخشی را محتوای با دسترسی محدود می گویند که کاربر اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما می گذارد تا در مقابل اطلاعاتی هم بگیرد. قالب این نوع محتوا ها فرم ها و چک لیست ها هستند یا اینکه کتاب الکترونیکی اند.

با همه این ها مطلب باید ارزش دانلود و بازدید داشته باشد؛ اما چگونه به این ارزش دست پیدا کنیم؟

محتوا در طراحی سایت

۳ ویژگی که نشان کیفی محتوای شما با دسترسی محدود است!

قبل از اینکه مخطبانتان بتوانند به چنین مطلب و متنی دسترسی پیدا کنند باید از آن خواسته شود که اطلاعات شخصی شان را وارد کنند؛ مثلا می تواند از جزییات کاری و موقعیت شغلی باشد و تا آدرس ایمیل و غیره. پس باید مطمئن شوید که اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می گیرد، واقعا ارزش خواسته ای که از آن ها دارید، دارد یا خیر. چون این ضمانت به کاربر داده می شود که در ازای دادن اطلاعات نیز اطلاعات کاملی هم در مقابل دریافت می کند. پس برای اینکه از این بی کیفیتی و افت مشتری جلوگیری کنیم، می توانیم سه ویژگی را در نظر داشته باشیم و طبق آن جلو رویم :

۱- اطلاعات به صورت انحصاری باشد!

نکته ای که باید به آن توجه داشت اینست که اطلاعاتی که قرار است در اختیار کاربر قرار گیرد را فقط خودتان داشته باشید و اینطور نباشد که جای دیگر کاربر همان اطلاعات را پیدا کند و حتی رایگان و بدون این دردسر ها باشد؛ پس سعی کنید مطلبی تک داشته باشید که کاربر در هر صورت به سراغ شما بیاید.

۲- بررسی عمیق موضوع

بین پست هایی که گذاشته می شود که معمولا شاید هم بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه باشند، این فرصت برای شما درست نمی شود تا به هر کدام از نکاتی که مطرح کردیم، به طور کامل و جامع بپردازید. پس فقط از یک جا کپی کردن کافی نیست و باید متنی که قرار است از آن استفاده کنید مفهومی عمیق تر داشته باشد و مثلا از نقل قول ها باشد یا اینکه تحقیقات و مثال های بیشتری مطرح کنید. چنین مطالبی با در اختیار قرار دادن اطلاعات باید آن ها را به سطح آگاهی کامل برساند.

۳- سهولت استفاده

قبل از اینکه کاربر را از دسترسی به مطالب و داده هایتان محدود کنید، اول مطمئن شوید که درک مطلبی که قرار دادید برای کاربر آسان است یا خیر. در واقع می تواند از آن استفاده ای کند یا نه. پس سعی کنید نتایج و یافته های اصلی را با آن ها در میان بگذارید، نه اینکه داده خام تحویل دهید. هم چنین محتوای با دستری محدود می تواند یک بخش مهمی در استراتژی متن و مطلب شما باشد. در واقع آنقدر ارزش داشته باشد که کاربر حتی یک لحظه هم حس پشیمانی از این ثبت نام به سرش نزند. پس با زمان کافی که برای فکر کردن روی آن گذاشته اید، می توانید بعدپیش از آنکه دسترسی به محتوا و داده های خود را به کاربران ثبت شده محدود کنید، مطمئن شوید درک آن برای خواننده آسان است و بلافاصله می تواند از آن استفاده کند. اگر مطالعه ای انجام داده از وفاداری خوانندگانتان استفاده کنید و آن ها را به مطالب خود علاقمند کنید.

دیدگاه ها بسته شده است