دولت آمریکا برای توسعه شبکه ۵G‌ طرح ۴۰۰ میلیون دلاری آغاز می کند

هکرها و هدف قراردادن صنعت بهداشت و درمان
2016-07-16
پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه دولت آمریکا
2016-07-17

دولت آمریکا برای توسعه شبکه ۵G‌ طرح ۴۰۰ میلیون دلاری آغاز می کند

دولت آمریکا از آغاز طرحی ۴۰۰ میلیون دلاری جهت توسعه‌ی فناوری ۵G با مشارکت بنیاد ملی علوم این کشور خبر داد. با لیزاردوب همراه باشید.

دولت آمریکا برای توسعه شبکه 5G‌ طرح ۴۰۰ میلیون دلاری آغاز می کند

دولت آمریکا برای توسعه شبکه ۵G‌ طرح ۴۰۰ میلیون دلاری آغاز می کند

پیرو رای روز گذشته‌ی FCC مبنی بر اتخاذ قوانین جدید برای جهت‌دهی به توسعه‌ی فناوری ۵G، دولت اوباما به پشتیبانی از این پژوهش، متعهد شد. کاخ سفید خبر از آغاز طرح ۴۰۰ میلیون دلاری پژوهش فناوری بی‌سیم پیشرفته را داد که توسط بنیاد ملی علوم اجرا خواهد شد. هدف این پروژه ساخت ۴ پلتفرم تست در مقیاس شهری است. در این بیانیه، دولت تصریح کرده است که آمریکا نخستین کشوری است که پهنای باند را برای شبکه‌های سرعت بالایی که گفته می‌شود ۱۰۰ برابر سریع‌تر از شبکه ۴G کنونی خواهد بود، به بیش از ۲۴ گیگاهرتز رسانده است.

صبح روز گذشته، FCC مجموعه‌ای قوانین جدید را برای جهت‌دهی به نوآوری و توسعه‌ی فناوری ۵G وضع کرد. هدف این دستورالعمل سرعت بخشیدن به روند توسعه‌ی این فناوری بدون وجود منع‌های قانونی اضافی است. آنها به عنوان پایه‌ای برای شرکت‌ها و شرکت‌های مخابراتی سازنده‌ی ابزارها و تجهیزات شبکه و سرویس دهنده‌های خدمات بی‌سیم، عمل خواهد کرد. در حال حاضر شرکت‌های AT&T و Verizon طرح‌های آزمایشی خود را اعلام کرده‌اند و مطمئنا به زودی شرکت‌های دیگری نیز به آنها اضافه خواهند شد.

بنیاد ملی علوم در طی ۵ سال آینده متعهد به صرف ۵۰ میلیون دلار به عنوان بخشی از طرح سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری توسط این بنیاد و شرکت‌های بخش خصوصی جهت ساخت پلتفرم آزمایشی از آغاز سال مالی ۲۰۱۷ است. این بنیاد همچنین متعهد به صرف ۳۵۰ میلیون در طی هفت سال آینده جهت انتقال این پژوهش از فاز مفهومی به فاز آزمایش در دنیای واقعی است.

بنیاد ملی علوم در حال همکاری با اینتل بر روی یک طرح ۶ میلیون دلاری به منظور توسعه‌ی شبکه‌ی بی‌سیم فوق سریع جهت انتقال حجم زیادی از داده در کمتر از یک میلی‌ثانیه است. این بنیاد همچنین در طی یک همکاری مشترک با آکادمی فنلاند در حال کار بر روی طرحی ۴.۷ میلیون دلاری جهت توسعه‌ی سیستم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم است، این فناوری از اینترنت اشیا نیز پشتیبانی خواهد کرد. لیست شرکت‌هایی که در طرح جدید ۵G مشارت خواهند داشت، شامل AT&T، Verizon، Spring، T-Mobile، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، نوکیا و کوالکام است. هر کدام از این شرکت‌ها در جریان توسعه‌ی فناوری ۵G در موارد مربوط به پژوهش و تست مشارکت خواهند کرد.

دیدگاه ها بسته شده است