روش های مهم بازاریابی دیجیتال موثر در سال ۲۰۱۶

آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه اول
2016-01-07
آموزش پی.اچ.پی : جلسه هشتم، آرایه های چند بعدی
2016-01-10

روش های مهم بازاریابی دیجیتال موثر در سال ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶ سه روش بازاریابی دیجیتال خیلی مطرح هستند و تاثیر به سزایی هم داشته اند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

این روزها تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین به سمتی دارند می روند که از لحاظ استراتژی های بازاریابی و مارکتینگ با موبایل در دسترس تر خواهند بود و استفاده بیشتری هم خواهد شد. ما اگر سال ۲۰۱۵ را سال موبایل بدانیم، پس به دنبال آن هم باید سال ۲۰۱۶ را بهینه سازی استراتژی ها و روش های موبایلی بدانیم. تا زمستان ۲۰۱۵ آن هایی که سخت در تلاش بودند تا در زمینه موبایل پیشرفت داشته باشند، حال در سال ۲۰۱۶ باید استراتژی های جامع موبایلی را گسترش دهند. برای اینکه در این مرحله از گسترش بتوانید موفق باشید به شما سه روش بازاریابی دیجیتالی را که مهم هم می باشند بریتان می گوییم که تمرکز آن روی خرده فروشی اینترنتی و تجارت الکترونیک با موبایل می باشد.

روش های بازاریابی دیجیتال در سال 2016

۱٫اولین گزینه مهم بازاریابی لحظه ای است :

درباره مایکرو مومنت یا به قول معروف لحظه ای چیزی شنیده اید؟! این اصطلاح خیلی در بازار رواج پیدا کرده است. حتی دلیل موجهی برای آن هم می باشد. این مایکرو مومنت ها یا لحظات کوتاه زمان هایی از طول روز هستند که مصرف کننده در حال وقت گذرانی با موبایلش است و در حال چک کردن است. مثلا در آماری در آمریکا نشان داده شده است که آمریکایی ها متوسط ۴٫۷ ساعت وقتشان را روی موبایل های هوشمندشان هستند و ۴۱ درصد آن ها در طول یک ساعت بار ها موبایلشان را چک می کنند. که این چک کردن معمولا یا شبکه های اجتماعی و ایمیل، پیدا کردن یک محل مناسب برای غذا خوردن و یا کالاهای جدید و مقایسه قیمت آن ها که استفاده بسیار هم می کنند.

برندهایی که به دنبال چنین موقعیت هایی هستند سعی می کنند در طی این زمان مصرف کنندگان را به سمت محصولات خود جذب کنند. کلید تسخیر لحظات کوتاه مشتری ارزیابی نیت مصرف کننده ها و بسنده نکردن به هدفگیری جمعیت شناختی است؛ این یعنی ببینیم انتظارشان از این لحظه چیست. پس با این حساب برندها فرصت دارند تا با آگهی های مناسب خود برای مصرف کننده آمار خریدشان را بالا ببرند. حتی در تحقیقات جدیدی که در گوگل هم شده، گفته می شود که هدفگیری جمعیت شناختی استفاده کردن برای رسیدن به مصرف کنندگان به این معناست که ممکن است ۷۰ درصد از خریداران موبایلی بالقوه ی خود را از دست بدهید. پس در سال ۲۰۱۶ می توان این انتظار را داشت که شرکت های خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک هم استفاده بیشتری از بازاریابی لحظه ای خواهند برد و حتی در این باره هم بیشتر خواهند دانست.

۲٫بازاریابی مکانی چیست؟

فناوری Beacon در سال ۲۰۱۵ باعث شد تا پیشرفت های زیادی را کند و در سال ۲۰۱۶ هم انتظار می رود که این روش رایج شود. کاری که فناوری Beacon می کند در واقع اجازه دادن به برندهایی است که موقعیت مشتری را در هر لحظه شناسایی کرده و بعد بر اساس آن آگهی تخفیف و اطلاعات مفید دیگری که نیاز باشد برای او می فرستند. پس این قضیه به سمت تجارت موبایلی رفتن را بیشتر می کند. مثلا یک فروشگاه پوشاک را در نظر بگیرید که توانایی این را دارد زمانی که مشتری اش در حال عبور از مغازه اوست و به سمت فروشگاه دیگری است، همان لحظه یک بن تخفیف به او دهد و او را به سمت خود بکشد.

۳٫شخصی سازی روی وبسایت به چه صورت؟

یک گزینه ای که کلید موفقیت در بازاریابی به شما می آید، شخصی سازی است. ۷۳ درصد از مصرف کنندگانی که ترجیح می دهند تا از برندهایی خرید کنند که برایشان این تجربه را فراهم کرده که به صورت شخصی سازی شده باشد. ۸۶ درصد از مصرف کنندگان هم اعتقاد دارند که شخصی سازی در تصمیم خریدشان نقش به سزایی دارد. البته بسیاری از برندها هستند که کارشان را از طریق ایمیل انجام می دهند، اما این کاربرد شخصی سازی در سال ۲۰۱۶ گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد. حال این شخصی سازی برای فروشگاه های آنلاین می تواند روی وبسایت هایشان باشد. این می تواند در قالب یک دستیار خرید شخصی روی وبسایت، یک راهنمای تشخیص سبک مورد علاقه، مسیریاب وبسایت، و یا پیشنهاد خرید بر اساس فعالیت ها و انتخاب های قبلی کاربران ظاهر شود. تمام این شیوه های شخصی سازی تجربه ی خریدار، برای استفاده روی موبایل متناسب سازی خواهند شد.

با همه این حرف ها، موفق ترین برندها آنهایی هستند که برای بهره گیری از روند های در حال ظهور بازاریابی موبایلی، استراتژی هایی همه جانبه داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده است