سیستم تشخیص چهره FBI می‌تواند به ۴۱۲ میلیون تصویر دسترسی داشته باشد

ادوارد اسنودن قاب محافظ گوشی برای مقابله با جاسوسی طراحی کرد
2016-08-06
خرید استارتاپی در حوزه هوش مصنوعی توسط اپل
2016-08-07

سیستم تشخیص چهره FBI می‌تواند به ۴۱۲ میلیون تصویر دسترسی داشته باشد

پیشتر در خبرها آمده بود که سیستم تشخیص چهره‌ی اف‌بی‌آی موسوم به Next Generation Identification می‌تواند به ۷۰ میلیون تصویر دسترسی داشته باشد. اما امروز خبری منتشر شده که نشان می‌دهد این سیستم در واقع به حدود ۴۱۲ میلیون عکس دسترسی دارد.با لیزاردوب همراه باشید.

سیستم تشخیص چهره FBI می‌تواند به ۴۱۲ میلیون تصویر دسترسی داشته باشد

سیستم تشخیص چهره FBI می‌تواند به ۴۱۲ میلیون تصویر دسترسی داشته باشد

دفتر ذی‌حسابی دولت آمریکا GAO به تازگی کشف کرده سیستم تشخیص چهره‌ی اف‌بی‌آی به نام NGI به تصویر ۴۱۱.۹ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی و خارجی‌های مقیم این کشور دسترسی دارد که بیشتر آنها پیشتر هیچ گونه سابقه‌ی خلافکارانه‌ای نداشته‌اند. امکان بررسی چهره از طریق مجموعه تصاویر NGI یا بانک‌های اطلاعاتی بیولوژیکی وجود دارد که توسط دیوان عدالت و ۱۶ ایالت مختلف اجرا می‌شود. همچنین برای بررسی دقیق‌تر می‌توان از اطلاعات ثبت شده از پاسپورت و ویزاهای مختلف در دپارتمان ایالتی استفاده کرد.

EFF یا بنیاد علوم پیشرفته الکترونیک اشاره کرده است که تعداد بسیار زیاد عکس‌ها تنها مشکل این موضوع نیست. براساس گزارش دفتر ذی‌حسابی دولت آمریکا، FBI تاکنون میزان دقت سیستم خود را آزمایش نکرده است. تنها اقدامات اندکی برای اطمینان از نتایج جستجوها انجام شده که حتی شامل افراد بی‌گناه نمی‌شود. از آنجایی که هنوز فناوری‌های تشخیص چهره کامل نیستند و همچنان با مشکلاتی چون تشخیص رنگ پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برنامه‌ی تشخیص چهره نتایج خود را برای تشخیص مظونین به صورت ترکیبی از افراد سابقه‌دار (معمولا پای ثابت نتایج هستند) و دفاتر مجری قانون نمایش می‌دهد.

مشکل این روش زمانی بیشتر می‌شود که دولت این درخواست را داشته باشد که بانک اطلاعاتی آنها از برخی ملاحاظات محرمانه معاف باشد. به عنوان مثال، FBI نیازی نمی‌بیند به کسی زنگ بزند و بپرسد که آیا اطلاعات او در بانک اطلاعاتی وجود دارد و از لحاظ قانونی اجاره نگهداری اطلاعات آنها را دارد. خوشبختانه برنامه FACE در اختیار عموم قرار ندارد و حداقل نگران این نیستید که برخی با استفاده از آن دنبال شما هستند.

در گزارش طولانی دفتر ذی‌حسابی دولت آمریکا به جزئیات بیشتری از سیستم تشخیص چهره و کمبودهای اف‌بی‌آی و دیوان عدالت اشاره کرده و درباره‌ی بهتر شدن این سیستم صحبت کرده است. یکی از سخنگوهای اف‌بی‌آی در مصاحبه با گاردین گفته:

اف‌بی‌آی معتقد است دفتر ذی‌حسابی دولت آمریکا به طور کامل ماهیت سرویس تشخیص چهره‌ی آنها را به عنوان تنها ابزار تحقیق و بررسی نمی‌پذیرد و معتقد است این سیستم احراز هویت درستی ندارد.

دیدگاه ها بسته شده است