طراحی سایت هایی که واکنشگرا نیستند

سرعت ایندکس مطالب جدید وب سایت
2015-01-29
در طراحی سایت از تصویر بهینه سازی شده استفاده کنید
2015-01-29

طراحی سایت هایی که واکنشگرا نیستند

تیتر این مطلب از پایه درست است. این وبسایت ها واکنشگرا نیستند. جوانب مثبت و منفی طراحی واکنشگرا مربوط به هر کدام از این سایت ها و استراتژی های خاص خودشان می باشد .

کمپانی بزرگ اپل :

از همین ابتدا تعجب نکنید چرا که سایتهایی هم رده و بزرگتر از اپل هم هستند که طراحیشان واکنشگرا نیست. اپل یک سایت واکنشگرا و یا حتی یک موبایل سایت ندارد. می پرسید پس چه دارد؟ البته، اپل از یک اپلیکیشن استفاده می کنند.

آمازون  :

آمازون، احتمالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی در جهان سایت واکنش گرایی ندارد اما از یک طراحی اختصاصی برای دستگاه های موبایل استفاده می کند. شما صفحه اصلی سایت را وقتی با دستگاه موبایلتان باز می کنید می بینید که تصاویر و متون تا یک نقطۀ مشخص تغییر سایز می دهند و اگر پنجره اصلی را کوچک کنید جابجایی بین نقاط مختلف سایت را خواهید دید. ناگفته نماند که آمازون یک اپلیکیشن بسیار موثر را به کار گرفته که ۳۰ درصد تراکنش های سایت از طریق همین اپلیکیشن انجام می شوند. اینجاست که باید گفت همۀ سایت ها نه تنها نیاز به واکنشگرا بودن ندارند، حتا برایشان ممکن است سودمند هم نباشد .

طراحی سایت واکنشگرا چیست؟

سرویس جهانی بی بی سی :

سلسله سایت‏ های بی بی سی تجربۀ طراحی واکنش گرا را با راهنماهای چند رسانه ای WWI داشته اند. انتظار می رود که بخش بیشتری از این سایت ها در طول زمان به واکنش گرایی روی آورند. اما وبسایت اصلی شرکت هم جالب آنکه به طور کامل واکنش گرا نیست و دقیقا مثل همان آمازون یک حالت پیچیده و بزرگ دارد. البته بی بی سی هم تعداد زیادی اپلیکیشن نظیرiPlayer و BBC News دارد .

هافینگتن پست :

برای ناشران، یک سایت واکنش گرا بسیار یاری رسان و چشم گیر است و از این رو لطف گوگل هم در صفحات نتایج شاملش می گردد. هافینگتن پست هم از یک اپلیکیشن و یک موبایل سایت استفاده می کند.

والمارت آمریکا :

والمارت کانادا طراحی واکنشگرای خود را در نوامبر ۲۰۱۳ پرده برداری کرد و رشد ۲۰ درصدی بازدید کننده اش از سایر دستگاه ها را دید. والمارت آمریکا نیز یک اپلیکیشن دارد (که یک فروشگاه داخلی را نیز در خود دارد) و همچنین یک موبایل سایت اما هنوز واکنش گرا نشده است. شاید والمارت هم چیزی شبیه به آمازون است که تنها یک خرده فروشی است اما یک خرده فروشی که از یک سایت قدرتمند بهره می برد و نیازی نمی بیند طراحی خود را واکنش گرا کند.

دیدگاه ها بسته شده است