منظور از تبلیغات اینترنتی بنری چیست؟

چرا سئو سایتمان برعکس محاسبمتان در می آید؟
2015-11-01
آموزش css3 : خاصیت border-image در خطوط حاشیه
2015-11-01

منظور از تبلیغات اینترنتی بنری چیست؟

منظور از تبلیغات اینترنتی بنری چیست؟

سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از مشتریان را به خود مشغول کرده باشد، این است که به چه کسی اعتماد کنیم و کجا و چگونه تبلیغ کنیم؟

در این مقاله من با منطق و پرسش و پاسخ به شما می آموزم که چگونه و کجا تبلیغ کنید و به چه کسانی اعتماد کنید و نکنید.

قبل از هر چیز، در نظر بگیرید، تبلیغات بنری که به منظور برند سازی انجام می شود، زیر ۶ ماه توصیه نمی شود. زیرا گذر زمان، و تکرار تبلیغات در جلوی چشم کاربران، از لازمه های یک برندینگ موفق است.

منظور از تبلیغات اینترنتی بنری چیست؟

گام اول – موضوع شما

تبلیغ کاملا به موضوع شما بستگی دارد.گاهی اوقات موضوع شما چیزی است که تبلیغات هیچ فایده ای ندارد.برای مثال، تبلیغ فروش لوازم دندانپزشکی و وب سایت معادل آن، ممکن است در اینترنت اصلا بازدهی نداشته باشد.شما باید بررسی کنید، که موضوع شما چقدر عمومی است و چقدر در سطح اینترنت شناخته شده است؟تبلیغ موضوعاتی که مشتریان آنها، از کانال اینترنت، تامین نمی شود، بیشتر، جنبه القای حس برتری به بازدید کنندگان را دارد.چنین تبلیغاتی به صورت مستقیم، سود چنانی ندارند.اما منجر به کسب اعتبار می شوند.

خیلی اوقات هم برعکس می شود.چون موضوع شما در اینترنت شناخته شده نیست، شما برای شناساندن خود و محصولات و خدماتتان، به صورت اینترنتی تبلیغ می کنید، تا مردم را با چیزی که نمی دانند یا چیزی که وجود دارد آشنا کنید.پس از گذشت زمان (نه یک ماه و دو ماه)، بسیاری از کاربر اینترنت، (چند میلیون کاربر منحصر به فرد از ایران ۷۵ میلیونی) ، حداقل، یک بار تبلیغ شما را دیده اند و توسط همان کاربران، دهان به دهان می چرخد و برندینگ شما، از کانال های دیگری، به صورت ویروسی، انجام می شود.

گام دوم – هدف شما

چرا می خواهید تبلیغات کنید؟آیا میخواهید مشتریانتان زیاد شود یا می خواهید صرفا دیده شوید و برای اذهان عمومی آشنا شوید یا محصول جدید و ناشناخته خود را به مردم بشناسانید؟اگر قصد دارید مشتریان شما زیاد شود و از تبلیغات خود انتظار دارید که عین پول یا بیشتر از هزینه شما را برگرداند کار دشوار و مشروط می شود.زیرا برندینگ، مرحله پاشیدن دانه است.ممکن است حتی تا یک سال و در ابعاد گسترده تر تا چند سال، فقط هزینه باشد و سودی نداشته باشد.

در این صورت شما تنها باید جاهایی تبلیغ کنید که مرتبط با موضوع شما هستند.چرا که در وب سایت های غیر مرتبط، نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری(لینک) خیلی کم می باشد.گاهی اوقات تبلیغات در این شرایط اصلا به صرفه نیست.برای مثال تبلیغ شما برای یک سایت فروش شارژ در سایت های اندروید و موبایل و ios و محصولات apple و سایر موضوعات مرتبط، فقط منجر به ضرر شما می شود.زیرا تعداد مشتریانی که برای شما حاصل می شود و همچنین سود هر شارژ (که خیلی خیلی کم است)، نسبت به هزینه ای که می کنید، اصلا به صرفه نیست.تبلیغات دراز مدت شما نیز منجر به مشتری ثابت، به شکلی که هزینه شما را جبران کند نخواهد داشت.

اگر قصد شما برندینگ و شناساندن خود یا محصولتان به عموم است، باید تبلیغات خیلی وسیع تری داشته باشید.نباید به تبلیغ در یک سایت اکتفا کنید.در این حالت هم در سایت های مرتبط هم غیر مرتبط باید تبلیغ مدت دار نمایید.

گام سوم – هزینه شما

چقدر می توانید هزینه کنید؟گاهی اوقات هزینه شما آنقدر کم است که بهتر است اصلا تبلیغ نکنید.چرا که همان هزینه کم شما هدر می رود و بازدهی برای شما نخواهد داشت.به تبلیغات اینترنتی اینگونه نگاه نکنید که اول با هزینه کم تبلیغ کنید و اگر جواب داد بیشتر هزینه کنید.(خیلی اوقات البته این تفکر درست است) . خیلی از مواقع اگر هزینه شما کمتر از حداقل مورد نیاز باشد، متضرر خواهید شد و جواب نخواهید گرفت.باید بتوانید تشخیص دهید، که هدف شما نیازمند چه مقدار و چه نوع تبلیغاتی می باشد.برای این تشخیص می توانید با کارشناسان تبلیغاتی مشورت نمایید.

گام چهارم – کجا تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغ تعداد سایت را ملاک قرار ندهید.بلکه بازدید سایت ها ملاک قرار دهید.گاهی اوقات ممکن است با پیشنهادهایی مواجه شوید که می گویند تبلیغ شما را در هزاران یا صدها سایت قرار می دهیم و هزینه ان تنها ۱ یا دو میلیون تومان یا کمتر است.

این حرف مانند این است که یک مشاور تبلیغات محیطی در کشور، به شما بگوید، بیلبورد شما را در ابعاد بزرگ در هزاران نقطه مرزی کشور در روستاهای دور افتاده و یا وسط بیایان قرار می دهیم! در این حالت روزانه ممکن است روزانه چند پشه و حشره و پرنده بیلبورد تبلیغاتی شما را در هزاران نقطه مرزی و دور افتاده کشور، ببینید! آیا این برای شما کفایت می کند؟کسی جلوی شما را نگرفته است که همان هزینه کم خود را هدر دهید!

ابتدا باید، بدانید قرار است در کدام سایت ها تبلیغ کنید و به چه ابعادی؟ اینکه آن سایت ها چه موضوعی دارند و چقدر بازدید دارند؟شما نیاز دارید تشخیص دهید، که بازدید های یک سایت واقعی هست یا خیر.برای تشخیص باید به bounce rate آن که در آموزش رتبه الکسا گفته ام مراجعه کنید و ببینید، آیا این عدد زیر ۵۰ درصد هست یا خیر؟اگر این عدد بالاتر باشد(بخصوص بالای ۶۰ درصد) نشان از این است که بازدید های آن سایت تقلبی است و با پاپ آپ در کوتاه مدت حاصل شده است و نباید فریب رتبه الکسای آن را بخورید.

سایت هایی که رتبه الکسای زیر ۱۰۰ دارند بسیار پر بازدید هستند(بیش از ۱۰۰ هزار بازدید روزانه) و سایت هایی که رتبه الکسای هزار دارند، روزانه حدود ۱۰ تا کمتر از ۱۰۰ هزار بازدید کننده روزانه دارند و سایت های با رتبه الکسای زیر ۲۰۰۰ نیز بسته به موضوعشان و ارتباطشان با سایت شما، می توانند جای مناسبی برای تبلیغات شما باشند. (همه اینها با در نظر گرفتن پایین بودن نرخ دفع کاربر است).

بنابراین تبلیغ شما در یک سایت خوب با بازدید بالا با هزینه زیاد، خیلی به صرفه تر از تبلیغ در هزاران سایت بدون بازدید است.

گام پنجم – تشخیص میزان بازدید کنندگان ثابت یک سایت

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، میزان کاربران ثابت وب سایتی است که می خواهید در آن تبلیغات داشته باشید.برای تشخیص اینکه یک وب سایت چقدر کاربر ثابت دارد ، آموزش تشخیص بازدید کنندگان ثابت یک سایت را مطالعه کنید.

تبلیغ شما در یک سایت پربازدید ولی با کابران ثابت زیاد و کاربران جدید کم، تنها برای مدت کوتاه می تواند به صرفه باشد.زیرا کاربران ثابت آن سایت پربازدید، بعد از یک بار کلیک بر روی تبلیغ شما، دیگر روی تبلیغ شما کلیک نخواهند کرد و به مرور متوجه خواهید شد که تعداد کلیک های شما از آن سایت پربازدید، رو به کاهش است.تا جایی که دیگر این کلیک ها کم می شود و تعداد باقی مانده که روی تبلیغ شما کلیک می کنند همان کسانی هستند که قبلا روی تبلیغ شما کلیک کرده اند که در این حالت، تبلیغ شما، دیگر کمکی به برند سازی شما و شناساندن شما به افرادی که شما را نمی شناسند، نمی کند.

لذا در این گونه سایت ها تبلیغ بیش تر از ۳ ماه توصیه نمی شود.مگر اینکه موضوع مرتبطی با شما داشته باشند.

یک مشاور تبلیغاتی خوب، دقیقا به شما خواهد گفت که درچه سایت هایی تبلیغ شما قرار می گیرد و شما را راهنمایی می کند که تبلیغ خود را به چه شکلی طراحی کنید و هزینه تبلیغات برای هدف شما حدودا چقدر خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده است