موفقیت حتمی در بازاریابی

برای جلب مشتری چه کنیم؟
2016-01-13
مزیت های داشتن یک برند شخصی خوب
2016-01-16

موفقیت حتمی در بازاریابی

برای اینکه در بازاریابی موفق شویم، می توانیم از تفکرات یک کارآفرین هم استفاده کنیم و ایده بگیریم.

شما در مسیری که هستید و می خواهید برای ماری تصمیم بگیرید، باید حواستان به این افکار باشد که چه تاثیری در کسب و کار شما و یا بازاریابی شما خواهد داشت؛ زیرا این افکار یا به کارتان آسیب می زنند و یا اینکه شما را به اوج می رسانند. پس چه در بازاریابی و چه در حوزه های دیگر، شیوه تفکر بسیار مهم است، زیرا یکی از ارزشمندترین دارایی های شما به عنوان یک کارآفرن خواهد بود و کارآفرینانی که موفق اند این موضوع را بهتر از هر کس دیگری درک می کنند. کارافرینان در هر حوزه ای که فعالیت می کنند که البته ما در بحث بازاریابی این موضوع را بررسی می کنیم و می خواهیم نکاتی را در این باره مطرح کنیم، سعی می کنند با یادگیری و شناخت خود این قضیه را در اولویت قرار داده و اینجاست که تفکر متفاوتی که آن ها دارند، آن ها را از بقیه متمایز می کند و به یک کارآفرین موفق تر تبدیل می شوند. ۳ شیوه و راه برای کارآفرینان موفق در نظر داریم که به شرح زیر است :

بازاریابی از نگاه کارآفرین برتر

۱- کارآفرینان موفق این درک کافی و خوب را دارد که توجیه کردن نتیجه ای ندارد

در واقع با توجیه کردن و بهانه آوردن جلوی پیشرفت را می گیرید. کارآفرینان موفق در نظر دارند که این کار تا چه حد می تواند زیانبار باشد. به خاطر همین برای شناسایی موقعیت های آسیب زایی که پیش می آید،دقت بسیار زیادی به خرج می دهند. از مشکلات فرار نکرده و تقصیر را به گردن این و آن نمی اندازند. با انتقال شفاهی انواع بازاریابی که بسیار مهم هم هست در بحث بازاریابی، باعث می شود حسن شهرت شما را به کلی از بین ببرد. پس تا می توانید از توجیه در کسب و کارتان کناره گیری کنید.

۲- شکست را به عنوان یک تجربه ارزشمند انتخاب می کنند.

کارآفرینان موفق این را درک می کنند که شکست درس های بی نهایت ارزشمندی به انسان می دهد؛ دلیلش هم جا نزند، تا زمانی که مشکل حل شود. در مسیر کارآفرینی باید اهدافی را مشخص کرده باشید و اگر هم هیچ مشکلی برای هدفتان ندارید، باز هم حواستان باشد که زحمات را به فال نیک بگیرید و آنقدر بزرگ باشند که گاه در این راه هم مغرور نشوید.

۳- زمان یک گزینه بسیار مهم برای کارآفرینان

کارآفرینان به خاطر اینکه بیشترین زمان را به کار می گیرند، ارزش بسیار زیادی برای قائلند. در واقع زمان تنها چیزی است که از دست برود دیگر برگشتنی نیست. کارآفرینان موفق از ارزش بی بدیل زمان به خوبی آگاهند و از اتلاف آن جداً حذر می کنند.

این موضوع در دنیای کسب و کار یعنی «نه» گفتن به جلسات و فرصت هایی که به درد کسب و کار شما نمی خورند. یعنی به هر چیزی که ظاهر جذابی داشت اجازه ندهید شما را از مسیر اصلی خود منحرف کند. یعنی روی چیزی تمرکز کنید که به برداشته شدن قدم بعدی تان کمک کند.

شما می توانید کسب و کار و زندگی مورد علاقه ی خود را بسازید. همه چیز از افکار شما آغاز می شود. هر روز ذهن خود را با محتوایی تغذیه کنید که انگیزه ی لازم برای بهترین عملکرد را به شما می دهد. از افراد و موقعیت های نامناسب و سمی که ذهن شما را با تردید و ترس پر می کنند دوری کنید.

سعی نکنید ادای کارآفرین های موفق را در بیاورید. روی همان چیزی تمرکز کنید که باعث منحصر به فرد شدن خودتان می شود و تحقیق کنید ببینید مشتریان و مشتریان راغب شما به چه چیزی بهتر واکنش نشان می دهند. مدل سازی از روی موفقیت اشکالی ندارد، اما مدل سازی با کپی کاری تفاوت دارد. از دانش متعارف پیروی کورکورانه نکنید؛ سعی کنید متفاوت بیاندیشید. خود را تسلیم توجیه نکنید، از شکست هایتان درس بگیرید و به ارزش زمان واقف باشید.

دیدگاه ها بسته شده است