پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه دولت آمریکا

دولت آمریکا برای توسعه شبکه ۵G‌ طرح ۴۰۰ میلیون دلاری آغاز می کند
2016-07-17
نقش اطلاع رسانی و فناوری در مبارزه با کودتای ترکیه
2016-07-17

پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه دولت آمریکا

پس از سال‌ها بحث و جدل، مایکروسافت نهایتا یک پیروزی بزرگ را بدست آورد که به موجب آن مانع دسترسی آمریکا به اطلاعات ذخیره شده‌ی این شرکت در دیتاسنتر ایرلند می‌شود.با لیزاردوب همراه باشید.

پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه دولت آمریکا

پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه دولت آمریکا

مایکروسافت مدت‌ها است درگیر یک دادگاه قانونی است که به دسترسی اطلاعات ذخیره شده در سرورهای مایکروسافت توسط بازپرسان آمریکایی بر می‌گردد. براساس رای امروز دادگاه، اجازه‌ی دسترسی بازپرسان آمریکایی به اطلاعات ذخیره شده در دیتاسنترهای مایکروسافت که به صورت فیزیکی در خارج از مرزهای آمریکا قرار داده شده، گرفته شده است. به این ترتیب مایکروسافت به دلیل اجازه ندادن به دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در دیتاسنتر ایرلند، خلافی مرتکب نشده است.

این یک پیروزی بزرگ برای مایکروسافت به شمار می‌رود چرا که مایکروسافت می‌تواند حریم خصوصی کاربران خود را در مقابل نفوذ دولت آمریکا حفظ کند. در این دعوای قضایی، گروه‌ها و شرکت‌های بزرگی همچون اپل، AT&T و همچنین ورایزون از مایکروسافت حمایت کردند.

مایکروسافت از این ترفند استفاده کرده است چون اطلاعات کاربران مایکروسافت در دیتاسنتری در  ایرلند ذخیره شده‌اند، قوانین کشور ایرلند بر روی آن‌ها حاکم است و دولت آمریکا نمی‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. به این ترتیب مایکروسافت می‌تواند حریم خصوصی کاربران خود را حفظ کند و همچنین به شکل بهتری با رقبای ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ابری نیز رقابت کند. چرا که اکثر آن‌ها درگیری مشابه‌ای دارند.

مشکل حفظ حریم خصوصی کاربران و ممانعت از دسترسی دولت‌ها به اطلاعات کاربران به یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های بزرگ تبدیل شده است. دولت‌ها برای مصارف امنیتی به اطلاعات کاربران نیاز دارند و شرکت‌ها نیز وظیفه‌ی خود می‌دانند تا اطلاعات کاربران را در دسترس دولت‌ها قرار ندهند.

با توجه به قوانین آمریکا، شرکت‌ها تلاش خواهند کرد تا اطلاعات مهم کاربران را در دیتاسنترهای خارج از مرزهای این کشور ذخیره کنند.

دیدگاه ها بسته شده است