گوگل قصد دارد تعداد کاربران هندی خود را به یک میلیارد نفر برساند

ایرادات امنیتی جدید ۹۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده می‌‌کند
2016-08-08
حمله هکری به سرورهای شرکت بلیزارد
2016-08-08

گوگل قصد دارد تعداد کاربران هندی خود را به یک میلیارد نفر برساند

هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل اهمیت بالایی برای بیشتر شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل دارد. در همین راستا گوگل اعلام کرده که قصد دارد تعداد کاربران آنلاین خود را در هند به یک میلیارد نفر افزایش دهد. در ادامه‌ی مطلب با لیزاردوب همراه شوید.

sundar-pichai-google-for-india-7591کشور هند در حال حاضر ۳۵۰ میلیون کاربر اینترنت دارد و تا پایان دهه‌ی جاری، این تعداد به ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. در هرحال، اگر گوگل هم بخواهد وارد این ماجرا شود، تعداد کاربران اینترنت در کشور یاد شده احتمالا در آینده‌ای نزدیک به یک میلیارد نفر خواهد رسید. اخیرا در رویدادی که گوگل در شهر بمبئی برگزار کرده، معاون بخش جنوب‌شرقی و هند این شرکت، آقای Rajan Anandan اعلام کرده که گوگل به دنبال راه‌هایی است تا دسترسی به اینترنت را برای اقشار ضعیف جامعه، مقرون به‌صرفه‌تر کند. بدین طریق افرادی که وضعیت مالی مناسبی ندارند نیز قادر خواهند بود تا از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب شبکه‌ی جهانی وب، بهره ببرند و به همین دلیل فرصت‌های بیشتری برای هر شهروند هندی فراهم می‌شود.

گوگل از مدتی قبل در حال کار با دولت فدرال است تا دسترسی به اینترنت ارزان‌قیمت را با کمک پروژه Free Wi-Fi (وای‌فای رایگان) برای میلیون‌ها نفر فراهم کند. این پروژه دسترسی به شبکه‌های پرسرعت اینترنتی را از طریق وای‌فای در مناطق پر رفت‌وآمد از جمله ایستگاه‌های راه‌آهن و … در سراسر کشور هند در اختیار افراد قرار می‌دهد. غول دنیای جستجوگرها، پروژه خود را از اوایل امسال و با همکاری یک شرکت دولتی، به نام RailTel آغاز کرده است. هم اکنون پروژه اینترنت رایگان وای‌فای گوگل در ۲۷ ایستگاه راه‌آهن، در کشور هند فعالیت خود را آغاز کرده و می‌تواند روزانه ۲۷ میلیون کاربر را به شبکه‌ی جهانی وب متصل کند. گوگل می‌گوید که قصد دارد در نهایت، حداقل در ۱۰۰ ایستگاه راه‌آهن، در کشور هند این سرویس را ارائه کند.

علاوه بر این، شرکت اهل مانتین‌ویو، قصد دارد دارد تا در راستای تقویت قدرت زنان در کشور هند، تا سه سال آینده حداقل برای ۳۰۰ هزار نفر از آنان دسترسی به اینترنت را فراهم کند. در کشوری مثل هند که در حال حاضر بیشتر نظام مردسالاری حاکم‌فرما است، زنان این کشور همچنان در حال مبارزه برای دفاع از حق خود و ایجاد برابری حقوق زن و مرد در تمام جوانب زندگی هستند. گوگل امیدوار است تا با اقدامی که قصد دارد برای زنان تنگ‌دست انجام دهد، بتواند دستاوردهای بسیار مفیدی را در زمینه جلب توجه بیشتر دولت‌ها به مشکلات زنان، کسب کند.

آقای Anandan گفته برای اینکه بخش بیشتری از کشور بتواند به خدمات و محصولات گوگل دسترسی داشته باشد، سرویس‌های جدید این شرکت به چندین زبان داخلی کشور هند نیز در دسترس افراد قرار داده می‌شود. در این زمینه هم اکنون سرویس جستجوی گوگل با برخی از زبان‌های داخلی کشور هند از جمله سه زبان بزرگ و پر مخاطب هندی، بنگلادشی و پنجابی نیز در اختیار کاربران قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده است