گوگل وبلاگ یک هنرمند را به همراه آثار هنری ۱۴ سال اخیرش حذف کرد

باج‌افزاری جهنمی با نام Satana در حال همه‌گیر شدن است!
2016-07-18
بدافزار‌ها در پلی استور گوگل در پی سواستفاده از موقعیت Pokemon GO
2016-07-18

گوگل وبلاگ یک هنرمند را به همراه آثار هنری ۱۴ سال اخیرش حذف کرد

به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر این که گوگل وبلاگ یک هنرمند را حذف کرده است. گفته می‌شود با این کار، آثار هنری این فرد که حاصل ۱۴ سال زحمت او بوده‌ به طور کامل حذف شده‌ است. با لیزاردوب همراه باشید.

گوگل وبلاگ یک هنرمند را به همراه آثار هنری ۱۴ سال اخیرش حذف کرد

گوگل وبلاگ یک هنرمند را به همراه آثار هنری ۱۴ سال اخیرش حذف کرد

دنیس کوپر، هنرمندی است که می‌گوید گوگل وبلاگش را بدون هیچ گونه اخطار قبلی به طور کامل حذف کرده است. گوگل با این اقدام، آثار هنری را که حاصل ۱۴ سال زحمت این فرد هستند به طور کامل پاک کرده است. وبلاگ این فرد توسط پلتفرمی که متعلق به گوگل است میزبانی می‌شد. گوگل دلیل پاک کردن آن را نقض تفاهم‌نامه‌ی خدمات می‌داند و دلیل واضح دیگری اعلام نکرده است.

بدتر از پاک شدن وبلاگ این فرد، از بین رفتن آثار هنری موجود در وبلاگش است. آثاری که نسخه‌ی پشتیبانی نداشته و تنها یک نسخه از آن‌ها در این وبلاگ موجود بود. حال با پاک شدن این وبلاگ، بدترین کابوس ممکن برای یک هنرمند، کوپر، رخ داده است و آثارش تماما از بین رفته‌اند.

کوپر در ضفحه‌ی فیسبوک خود اعلام کرد که حساب جیمیلش نیز بدون هچ گونه اخطار قبلی غیر فعال شده است.

اگر به وبلاگ کوپر مراجعه کنید، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که پیغام زیر در آن نمایش داده می‌شود:

متاسفیم. وبلاگ denniscooper-theweaklings.blogspot.com پاک شده است. این نشانی برای وبلاگ‌های جدید در دسترس نیست.

وبلاگ مورد نظر، علاوه بر عکس‌ها، نوشته‌ها و کارهای هنری، حاوی یک رمان با فرمت GIF نیز بوده است. همان طور که از نام این اثر پیداست، این رمان تماما از تصاویر GIF تهیه شده توسط کوپر تشکیل شده بود که توسط گوگل حذف شده است. کوپر در گفتگو با ArtForum گفته است: «در این ماجرا چیزی که بیش از همه مرا می‌ترساند، از دست دادن این رمان است.»

پس از این اقدام گوگل، این سوال به سرعت در بین بسیاری از شرکت‌های انتشاراتی پخش شده که آیا گوگل محتوای کوپر را سانسور کرده است (چرا که آثار کوپر دارای محتوای +۱۸ بوده و نقض شرایط سرویس‌دهی گوگل محسوب می‌شدند) و آیا این کار زیر پا گذاشتن مسئولیت‌های حرفه‌ای این شرکت است یا خیر.

کوپر به ایتان شیل، یکی از اعضای وبسایت فیوژن گفته است که قصد شکایت از گوگل را دارد.

PEN America نهادی است که از آزادی بیان در جهان و آمریکا حمایت و حفاظت می‌کند. این نهاد هم‌اکنون گوگل را در مورد این اقدامش تحت فشار قرار داده است که چرا وبلاگ کوپر را حذف کرده است.

سوزان ناسل، مدیر اجرایی PEN America در این مورد می‌گوید:

حذف کردن وبلاگ دنیس کوپر، بدون هیچ گونه اخطار قبلی و حصول اطمینان از تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از آثاری که سال‌ها برایشان زحمت کشیده، موجب سلب اعتماد کاربران از سیستم‌های آنلاینی می‌شود که کارها و ایده‌هایشان را برای نگه‌داری به آن‌ها سپرده‌اند. PEN America برای گرفتن یک پاسخ سریع و روشن از گوگل، به کوپر پیوسته است.

کوپر نیز در این مورد به شیل گفته است:

اگر گوگل پاسخ ندهد و این وضعیت را بهبود نبخشد، چاره‌ای جز شکایت از آن ندارم. به دلایل بدیهی و واضح تمایلی به شکایت  از گوگل ندارم، اما اگر مجبور شوم، حتما این کار را خواهم کرد.

از آن‌جا که وظیفه‌ی گوگل دسته‌بندی داده‌های جهانی و تبدیل آن‌ها به داده‌هایی قابل استفاده و قرار دادن آن در دسترس تمامی افراد جهان است، انتشار این اخبار موجب شده است که افراد بسیاری از خود بپرسند که آیای این کمپانی برای نگه‌داری داده‌های افراد سراسر جهان در بلند مدت قابل اعتماد است یا خیر.

اما ظاهرا گوگل در مورد نگهداری اطلاعات گذشته چیزی نمی‌گوید. پروژه‌های ذخیره‌سازی کاملا بی‌سروصدای این کمپانی همچون Google News Archive و Google Groups در سال‌های اخیر، نشان می‌دهند که نگه‌داری داده‌های گذشته، جزو مدل تجارت این کمپانی نیست.

بنابراین در حالی که بسیاری از ما در حال مبارزه با «حق فراموش شدن» هستیم، به نظر می‌رسد که «حق به یاد آوردن» در حال تضعیف است. این برای بسیاری از ما که برای نگه‌داری آرشیوهایمان بر سرویس‌های آنلاینی همچون گوگل درایو و جیمیل تکیه کرده‌ایم یک مشکل بزرگ است.

شیل در این مورد نوشته است:

این روندی است که منجر به یک نتیجه‌گیری بدیهی و البته غم‌انگیز می‌شود: «اگر اینترنت بستر نگهداری آرشیوهای شما است، داده‌هایتان در امان نیستند.»

بنابراین اگر تاکنون از داده‌های خود پشتیبان تهیه نکرده‌اید، همین امروز و به سرعت این کار را انجام دهید.

دیدگاه ها بسته شده است