آموزش پی.اچ.پی : جلسه هشتم، آرایه های چند بعدی

روش های مهم بازاریابی دیجیتال موثر در سال ۲۰۱۶
2016-01-09
آموزش css3 : بخش پنجم، واحد های اندازه گیری درcss3
2016-01-11

آموزش پی.اچ.پی : جلسه هشتم، آرایه های چند بعدی

آرایه های چند بعدی در پی.اچ.پی

در بخش های قبلی به آموزش آرایه انجمنی پرداختیم، اما در این جلسه به بررسی آرایه های چند بعدی خواهیم پرداخت که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

آرایه های چند بعدی : حال ما آشنایی کامل را با آرایه ها داریم ولی یک مسئله وجود دارد، حال اگر بخواهیم چندین اطلاعات را در آرایه ها بریزیم چه؟ مثلا بخواهیم با دادن نام یک کاربری نام، نام خانوادگی، سن، و … را داشته باشیم چه؟ در این وضعیت ما باید از آرایه های چند بعدی استفاده کنیم، در این نوع آرایه ما ممکن است برای رسیدن به هدفمان چندین آرایه را زیر مجموعه هم بکنیم. مثال آسان :

کد پی.اچ.پی:

آموزش پی.اچ.پی ـ 1آموزش پی.اچ.پی ـ 2

این کد را ذخیره و در مرورگر بارگزاری کنید (به دلیل اینکه شاید حالت نمایش گنگ به نظر بیاید. source صفحه را نگاه کنید نه خود صفحه را ( اینجا شاید کمی گنگ شوید. ما در اینجا هر عنصر آرایه که با کلید یک کاربر ایجاد می شود را یک آرایه در نظر گرفتیم؛ یعنی هر عنصر آرایمان خود یک آرایه هست، در اینجا ما برای اینکه اطلاعات را نمایش دهیم باید با توجه به مکان قرار گیری هر عنصر آن را بارگزاری کنیم یعنی اگر فرمان :

کد پی.اچ.پی:

آموزش php ـ 3

همان نتیجه ای را خواهیم گرفت که برای یک آرایه آدرس داده نشده به ما می دهد. یعنی تنها کلمه Array برای ما نشان داده می شود، برای اینکه نتیجه درست داده شود. ما باید ادرس دقیق عنصرمان را به متغیر آرایه بدهیم. خب حالا در زیر آرایه print_r($user) را حذف و به جای آن بنویسید.

کد پی.اچ.پی:

آموزش php ـ 4

شاهد خواهید بود که برای ما آرایه زیر مجموعه شده را نشان می دهد؛ حالا برای نمایش باید کلید عنصر آرایه مان را به ادامه متغیر آرایه اضافه کنیم، یعنی حالا فرمان زیر را در فایلتان افزوده و بارگزاری کنید :

echo $user[user1][name];

به همین ترتیب ما بایدبه اعضای هر آرایه زیر مجموعه کلید عنصر آن را به ادامه نام متغیر آرایه اضافه کنیم، به این نوع آرایه ما آرایه های چند بعدی می گویند. آرایه های چند بعدی را نیز می توان مثل سایر آرایه به شکل متغیری نیز نوشت به طور مثال :

کد پی.اچ.پی:

آموزش php ـ 5

این در مورد مبحث آرایه ها بود که گفتیم، برای آرایه ها توابع بسیار زیادی وجود دارد که کاربرد آن ها را برای ما بیشتر می کند. کار حلقه ها در پی.اچ.پی انجام کارهای تکراری هست، شما حلقه ها را در آینده بسیار زیاد خواهید دید به طور مثال زمانی که شما به سایتی می روید، لیستی از لینک ها، پست ها، دسته ها، صفحه بندی ها و … را می بینید. این ها همگی با کمک حلقه ها ساخته شده اند؛ ما در جلسه بعد به شما انواع حلقه ها در پی.اچ.پی را به صورت مبتدی آموزش می دهیم و در بحثی جدا به صورت حرفه ای روش کار حلقه ها را در سایت های پویا و دارای بانک اطلاعاتی شرح می دهیم.

دیدگاه ها بسته شده است