آموزش php : جلسه نهم، حلقه ها

مزیت های داشتن یک برند شخصی خوب
2016-01-16
طراحی سایت : آموزش css3، قواعد نوشتن واحدها
2016-01-18

آموزش php : جلسه نهم، حلقه ها

در جلسه قبلی آرایه های چند بعدی را آموزش دادیم اما در بحث امروز به بررسی و آموزش حلقه ها در php می پردازیم که به شرح زیر می باشد.

کار تمامی این حلقه ها تقریبا مشابه است و تنها حالت نوشتاری آن تفاوت دارد که یک به یک آن ها را توضیح خواهیم داد.

۱٫While : در این حلقه یک شرط بررسی می شود، در صورتی که شرط برقرار باشد محتویات حلقه اجرا و دوباره چک می شود. مادامی که شرط حلقه صحیح باشد حلقه تکرار خواهد شد. شکل کلی دستور :

کد پی.اچ.پی :

1.آموزش php

فکر نمی کنم نیازی به توضیح باشد یک مثال در این مورد برای شما می زنم :

کد پی.اچ.پی :

2.آموزش پی.اچ.پی

ما در این حلقه یک متغیر عددی به نام i را تعریف کردیم سپس دستور حلقه را نوشته و شرط حلقه را با عملگر کوچکتر مساوی بر این گذاشتیم که مادامی که متغیر i از عدد ۵ کوچکتر یا مساوی باشد حلقه تکرار شود و در آخر حلقه قبل از بسته شدن کارلی براکت با عملگر ++ یا به روایتی با گام حلقه مقدار متغیر i را یکی رو به بالا افزایش دادیم. این توضیح ساده یک حلقه بود.

نکته : در صورتی که در آخر حلقه گام حلقه یا عملگر ++ را برای افزایش مقدار شرط ندهید و حلقه را در مرورگر نمایش دهید حلقه هرگز پایان نمی یابد.

۲٫Do…While : این حلقه شباهت زیادی با حلقه while دارد با این تفاوت که شرط حلقه در پایان آن است ، این حلقه حداقل یک بار نمایش داده می شود ولی در سایر شرط ها به دلیل اینکه شرط حلقه در ابتدا چک می شود در صورت ست نبودن آن حلقه به هیچ وجه اجرا نمی شود ، اما شکل کلی دستور :

کد پی.اچ.پی :

3.آموزش php

مثالی برای این حلقه :
کد پی.اچ.پی :

4.آموزش php

۳٫For : این حلقه که مرسوم ترین نوع حلقه است بدین شکل است که مقدار اولیه ، شرط و گام حلقه همگی در داخل پرانتز نوشته و با علامت سیمیکلن از هم جدا می شوند کار کلی کار این حلقه نیز مانند حلقه های دیگر است :

کد پی.اچ.پی :

5.آموزشphp

مثال این حلقه :

کد پی.اچ.پی :

6.آموزش php

کاملا مشخص هست ما در پرانتز مقدار اولیه را ۰ دادیم سپس شرط گذاشتیم که مادامی که مقدار اولیه از کوچکتر یا مساوی باشد حلقه ادامه یابد و در مرحله آخر گام حلقه را گذاشتیم.

۴٫Foreach : این حلقه برای آرایه ها به کار می رود ، با توجه تنظیماتی که این حلقه دارد بسیار برای آرایه ها مناسب است برای اینکه یک آرایه را تکرار بخواهید بکنید و محتویات آن را نشان دهید میتوانید از این حلقه استفاده کنید . شکل کلی دستوری این حلقه به این شکل است :
کد پی.اچ.پی :

7.آموزش php

توضیحی نمی خواهد فقط در قسمت شرط حلقه نام متغیر آرایه را نوشته و با فرمان as نوع حلقه را مشخص کنید به طول مثال برای حلقه های عددی از حلقه متشابه حلقه بالا استفاده می کنیم و برای حلقه های انجمنی از شکل کی زیر استفاده می کنیم :
کد پی.اچ.پی :

8.آموزش پی.اچ.پی

البته باید توجه داشت متغیر های بعد از as هستند به عنوان نام جدید ID و عنصر متغیر آرایه قرار می گیرد اگر متوجه نشدید به مثال ها توجه کنید.
مثالی برای حلقه آرایه های عددی :
کد پی.اچ.پی :

9.آموزش php

و مثالی برای آرایه های انجمنی :
کد پی.اچ.پی :

10.آموزش پی.اچ.پی

در این حلقه تعداد چرخش بر اساس تعداد عنصر ها می باشد. با امتحان کردن حلقه بالا به خوبی متوجه خواهید شد چگونه یک حلقه foreach کار می کند.

در جلسه بعدی از آموزش پی.اچ.پی به توضیح کامنت ها در پی.اچ.پی می پردازیم.

دیدگاه ها بسته شده است