حملات سایبری به اینترنت آمریکا

آموزش پایتون ، قسمت نهم
2016-10-22
برنامه نویسی پایتون ,آموزش پایتون, آموزش زبان پایتون,آموزش برنامه نویسی پایتون
آموزش پایتون ، قسمت دهم
2016-10-23

حملات سایبری به اینترنت آمریکا

حملات سایبری,سایبری,حمله سایبری,DDoS,حمله DDoS

حملات سایبری

روز گذشته طی انجام حملات سایبری نیمی از اینترنت ایالات متحده آمریکا از کار افتاد.این حملات از نوع DDoS بودند، سرورهای شرکت Dyn یکی از سایت‌های میزبان سامانه نام دامنه مورد حمله  DDoS قرار گرفت. هنوز دقیقا مشخص نیست که چه گروهی پشت این حمله بوده اما این اتفاق نشان داد که چقدر ساده می‌شود بخش قابل توجهی از اینترنت را هدف گرفت و از کار انداخت.با لیزارد وب همراه باشید.

حملات سایبری,سایبری,حمله سایبری,DDoS,حمله DDoS

حملات سایبری,سایبری,حمله سایبری,DDoS,حمله DDoS

شرکت Dyn پس از این حمله بیانه‌ای صادر کرد و با تایید خبر حمله، اشاره کرد که ساعت ۱۱ جمعه ۲۱ اکتبر شاهد یک حمله DDoS علیه زیرساخت‌های شرکت‌شان بوده‌اند.

سایت‌های بزرگی مثل توییتر، اسپاتیفای، ردیت و پی‌پال در این حمله از دسترس خارج شدند.

اما برای شرح بیشتر ماجرا بد نیست بدانید اساسا سرورهای نام دامنه که بهشان می‌گوییم DNS و شرکت مورد حمله قرار گرفته هم یکی از آن‌ها بوده چه‌ می‌کنند.

این شرکت‌ها مثل نوعی دفترچه تلفن هستند و کاری می‌کنند هر بار که نام یک وبسایت را در مرورگرتان وارد می‌کنید دقیقا از همانجایی که می‌خواهید سردر بیاورید.

هر بار که نشانی وب را وارد می‌کنید این سرورها نشانی وارد شده را به نشانی آی‌پی ترجمه می‌کنند.

حال در یک حمله DDoS مجموعه‌ای از کامپیوترها که بعضا خودشان هم خبر ندارند در حمله شرکت شده‌اند از طریق ایجاد اضافه‌بار از طریق درخواست‌های متعدد سرورها را از کار می‌اندازند. در حقیقت هکرها کامپیوترهای ویروسی افرادی که روحشان هم خبر ندارد را به کار می‌گیرند تا به سرورها حمله کنند.

این بار هم سرورهای شرکت Dyn یکی از میزبانان بسیار محبوب وبسایت‌های معروفی چون سی‌ان‌ان، پی‌پال، ردیت، توییتر و بسیاری از سایت‌های مشهور دیگر هدف قرار گرفت.

اگر بپرسید سایت‌ها چطور می‌توانند فکری به حال این حملات بکنند نمی‌شود چندان جواب روشنی داد. به هر حال سرورهای میزبان همیشه در حال تلاش‌اند تا شبکه‌شان را ایمن‌ نگه دارند اما هکرها هم مدام و به شیوه‌های متفاوت چنین حملاتی ترتیب می‌دهند. شاید یکی از بهترین‌ راه‌ها برای وبسایت‌ها این باشد که از چندین میزبان استفاده کنند تا اگر یکی از میزبان‌ها دچار مشکل شد باز هم سایت قادر باشد به کار خود ادامه دهد.

دیدگاه ها بسته شده است