همه چیز درباره جوملا

دروپال
2015-06-18
وردپرس
2015-06-18

همه چیز درباره جوملا

همه چیز درباره جوملا

در این مطلب همه چیز درباره جوملا را برای شما معرفی کرده و شرح داده ایم. منظور از همه چیز درباره جوملا به این منظور است که شما با همه موارد موجود در جوملا آشنا شوید.

توضیح همه چیز درباره جوملا :

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد، امکانات گسترده ای دارد و با ابزار های خود امکان گسترش آسان نرم افزار را فراهم میکند. با جوملا می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید.

 

تاریخچه جوملا در ادامه همه چیز درباره جوملا :

اولین نسخه نرم افزار که joomla1 نام داشت،نسخه توسعه داده شده مامبو بود و در سال ۲۰۰۵ انتشار یافت. گروهی از برنامه نویسان مامبو پس از جدا شدن از این تیم شروع به طراحی این نرم افزار کردند. joomlaدر لغت به معنای همه با هم است که از زبان سواحلی گرفته شده است. نسخه های بعدی این نرم افزار جوملا ۱٫۵، ۱٫۶ ،۱٫۷ و ۲٫۵ میباشد.


همه چیز درباره جوملا

همه چیز درباره جوملا

کاربردهای joomla:

joomla به دلیل قابلیت انعطاف و گسترش فوقالعاده خود قادر به ایجاد تمامی سامانه های تحت وب میباشد،در زیر به برخی از کاربرد های آن اشاره میکنیم:

  1.  سایتهای خبری
  2. سایت های فروشگاهی
  3. برنامه های کاربردی دولت ها
  4. دانلودسنتر
  5. مراکز آزمون گیری
  6. سامانه های پشتیبانی
  7. دایرکتوری ها
  8. وبسایتهای نگهداری مستندات
  9. جوامع مجازی

نسخه‌های joomla

تاکنون پنج نسخه توسط joomla ارائه شده است که شامل نسخه‌های ۱، ۱٫۵، ۱٫۶، ۱٫۷، ۲٫۵ و جدیداً ۳٫۱ می‌باشد. هم اکنون فقط سه نسخه توسط گروه joomla پشتیبانی و به روز رسانی می‌گردد که شامل نسخه‌های ۱٫۵ و ۱٫۷ و ۲٫۵ است.

۱٫۷joomla و ۱٫۵ تا ۲۴ فوریه پشتیبانی می‌شوند و از آن به بعد تنها از joomla  ۲٫۵ پشتیبانی می‌شود.

پشتیبانی از نسخه joomla ۲٫۵ نیز تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۰ دی ۱۳۹۳) پایان می‌پذیرد و پس از آن نسخه‌های جوملا ۳+ پشتیبانی خواهد شد.

مزیت های joomla

مزیت joomla نسبت به سایر سیستمهای مدیریت محتوا قابلیت گسترش آسان، امکانات فراوان، تیم های پشتیبانی فعال و گسترده آن است. از سوی دیگر مزیت آن نسبت به سایر فریم ورک های PHP ساختار شناور آن است که به گسترش دهنده امکان میدهد به صورت کامل یا جزئی از مدل نرم افزار ی MVC استفاده کند.

از دیگر مزیت های این فریم ورک، کتابخانه های گسترده آن و ارتباط صحیح و منطقی بین کتابخانه های آن است. این نرم افزار به دلیل قابلیت استفاده بصورت فریم ورک جهت گسترش آن و ساخت افزونه ها و نیز از دیگر سو امکان استفاده کاربران نهایی از این افزونه ها جامعیت زیادی از سامانه های وب در اختیار گرفته است.

دیدگاه ها بسته شده است