ابزاری برای بهبود بهتر سئو

بایدها و نبایدهای یک طراح سایت
2015-10-25
درباره نامه نوشتاری یا لوگو تایپ شنیده اید؟! ـ بخش اول
2015-10-25

ابزاری برای بهبود بهتر سئو

ابزاری برای بهبود بهتر سئو

امروزه شاهد افزایش اهمیت تولید محتوا مناسب برای وب سایت ها هستیم. برای همین اگر می خواهید که بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهید، باید تعدادی نکات را رعایت کنید و همچنین از ابزارهای مناسب آن استفاده کنید. در اینجا ما تعدادی ابزار سئو را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید نتیجه رتبه وب سایت خود را تغییر دهید. تعدادی از این موارد را برای شما آورده ایم :

ابزاری برای بهبود بهتر سئو

۱٫Squirrly

Squirrely یک پلاگین سئو وردپرس است که به شما امکان جستجو و بررسی کلمات کلیدی در متن را می دهد. اگر می خواهید مطلبی بنویسید که هم از نظر سئو و هم از نظر کاربر، مورد پسند باشد، این ابزار واقعا مفید می باشد. این ابزار نه تنها به شما کمک می کند که کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید، بلکه می توانید میزان کیفیت و موفقیت محتوا را اندازه گیری نمایید. Squirrly تعدادی ابزار در داشبورد خود دارد اما مهمترین ابزار سئو، همان ابزار بررسی کلمات کلیدی یا keyword research است. این ابزار سئو به شما کمک می کند تا  بتوانید بهترین کلمات کلیدی مرتبط با متن و مقاله خود را پیدا کنید. همچنین کلمات کلیدی که توسط سایت های رقبا استفاده شده را بسته به متن و کلمات کلیدی تان، پیشنهاد می دهد. با این کلمات کلیدی شما می توانید یک متن عالی تولید نمایید که باعث بالا رفتن رتبه وب سایت شما گردد. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار، عبارت ها و جمله های مناسب را پیدا کنید.

۲٫google keyword planner

این ابزار با تبلیغات کلیکی یا همان PPC و سئو در ارتباط است و شما می توانید با استفاده از این ابزار استراتژی تولید محتوای خود را افزایش دهید. به طور خاص، سه ویژگی اصلی و کلیدی وجود دارد که بازاریابان محتوا باید رعایت کنند :

۱٫کلمات کلیدی جدیدی جستجو کنید و یک گروه ایده ایجاد نمایید و به آن اضافه نمایید:

این تکنیک برای ایجاد ایده های محتوا خیلی مفید می باشد. زمانی که شما یک کلمه ای را در باکس جستجو وارد می کنید، این ابزار کلمات کلیدی جدیدی را بسته به عبارت مورد جستجو تولید می نماید. از کلمات کلیدی جدید تولید شده، شما می توانید ایده های محتوا را که مربوط به کلمات کلیدی است که شما وارد کرده اید را پیدا کنید و محتوای خود را تولید نمایید.

۳٫در خصوص کلمات کلیدی تحقیق کنید:

با استفاده از این تکنیک، میتوانید میزان محبوبیت و مقدار استفاده شده کلمات کلیدی را پیدا کنید. به طور دقیق با استفاده از این تکنیک شما می توانید، میانگین جستجوی ماهانه و سطح رقابتی کلمه کلیدی را ببینید؛ زیاد، متوسط یا کم. فقط باید بیشترین کلمات کلیدی که بیشترین حجم جستجو و کمترین حجم استفاده را داشته اند را انتخاب کنید.

۴٫لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید و هر کلمه کلیدی جدیدی را به آن اضافه کنید:

این تکنیک شما را قادر می سازد که بتوانید ترکیبی جدید ازکلمات کلیدی بسازید. این تکنیک به شما این اجازه را می دهد که کلمات کلیدی را در ستون های مختلف وارد کنید و بعد از آن می توانید ترکیبی از کلمات کلیدی بسته به محتوا و ایده آن ببینید و ایجاد نمایید.

۳٫google trend

این ابزار به شما محبوبیت عبارت مورد جستجو را نشان می دهد.این ابزار به شما نشان می دهد که افراد چه مقدار کلمه کلیدی و در کجا آن را جستجو می کنند. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که کدام کلمه کلیدی برای استراتژی محتوای شما مناسب می باشد. google trend خصوصیات جستجوی زیادی دارد که می تواند برای سئو بازاریابان محتوا مناسب باشد. این خصوصیات شامل موارد زیر هستند :

  • Trending search
  • Trending on youtube
  • Top chart
  • Google correlate
  • Explore

این خصوصیات به شما می گوید که شما چه مسیری را دارید طی می کنید. برای نمونه، پس از تحقیق در خصوص کلمات کلیدی در keyword planner، شما می توانید کلمات کلیدی را از طریق google trend مورد بررسی قرار دهید و میزان محبوبیت و جستجوی آن را ببینید. این ابزار، لیستی از عبارات مورد جستجوی مرتبط پس از اینکه شما کلمه کلیدی را وارد کردید نشان می دهد. از این طریق شما می توانید محتوایی را تولید کنید که مورد علاقه مردم می باشد. برای نمونه پس از وارد کردن عبارت بازاریابی محتوا، google trand کلمات کلیدی زیر براساس بیشترین میزان جستجو نشان می دهد.

۴٫Ahrefs Content Explorer

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محتوا، پیدا کردن محتویات مناسب و رقبا با ساختار کاریتان می باشد و بعد از اینکه آن محتوا را بررسی کرده اید، بهترین ساختار محتوا را انتخاب کرده و سعی کنید که از ساختار آن الگو بگیرید. Content Explorer by Ahrefs به شما در این زمینه کمک می کند. می توانید با این ابزار، بهترین محتوای تولید شده در شبکه اجتماعی که مرتبط با حوزه کاریتان می باشد را پیدا کنید، کلمات کلیدی آن را بیابید و سپس بتوانید از ساختار آن الگو بگیرید. کار با این ابزار خیلی ساده به نظر می رسد. فقط کافی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و سپس این ابزار بعد از کمی جستجو، بهترین محتوای تولید شده با توجه به کلمه کلیدی شما پیدا کرده و به شما نشان می دهد.

۵٫Google Analytics

گوگل آنالیتیک به شما کمک می کند تا بتوانید که ROI محتوای خود را اندازه بگیرید. اما می توانید از این ابزار برای هر جنبه ای از بازاریابی محتوای خود استفاده کنید مانند تولید ایده، هدف گذاری، بهینه سازی یا سئو، تست گذاری. برای مثال شما با استفاده از گوگل آنالیتیک می توانید ببینید که کدام محتوای شما را بازدیدکنندگان بیشتر دوست دارند.

۶٫Keywordtool.io

ابزاری رایگان برای پیدا کردن کلماتی است که افراد برای جستجو وارد می کنند. این ابزار از google’s autocomplete استفاده می کند تا بتواند کلمات کلیدی پیشنهادی که توسط کاربران قبلا استفاده شده است را پیدا کند. این برنامه با ۸۳ زبان مختلف کار می کند. حتی به کاربر اجازه می دهد که داده های کلیدی را در قالب یک سند دسته بندی نماید.

۷٫Quick Sprout

این ابزار علاوه بر اینکه سرعت سایت و نتایج سئو را نشان می دهد، می تواند برای هدف های بازاریابی محتوا استفاده شود. در واقع پس از وارد کردن url رقیب و کلیک بر گزینه تحلیل شبکه های اجتماعی، می توانید متوجه شوید که کدام متن بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است.

دیدگاه ها بسته شده است