ارزش مشاوره و راهنمایی در صنعت وب

گام های طراحی سایت با جاوا اسکریپت
2015-02-01
افزایش بازدید وب سایت
2015-02-01

ارزش مشاوره و راهنمایی در صنعت وب

ارزش مشاوره و راهنمایی در صنعت وب

حالا که همین جامعه در حال کمک به شکل دهی آینده ی این صنعت است، به عنوان موج جدیدی از شمایmentoring  و internship (کارورزی، کارآموزی) نسل اصلی متخصصان وب شانس انتقال دانش خود به نسل بعدی را پیدا کرده اند.

Clear cutcliffe ، یکی از موسسان (codeclub.org.uk) میگوید: “بسیاری از افراد خود آموخته هستند”او در حوزه طراحی چاپ آموزش دیده بود اما به دیجیتال تغییر مسیر داد و تا به حال مشاوران متعددی داشته است.حالا از طریقcode club  که یک شبکه ملی متشکل از گروه هایی است که در خارج از ساعات عادی مدارس تحصیل کرده اند. او تجربیات خود را به نسل بعد منتقل و این نسل را هدایت می کند.او می گوید وقتی شما به اندازه کافی متخصص و حرفه ای باشید حسی از انتقال این تجربه و دانش به دیگران در شما ایجاد می شود و همین امر باعث شده تا این صنعت به خوبی کار کند.

مشاوره در زمینه طراحی وب

آموزش به نسل بعدی در زمینه صنعت وب

Sutcliffe  در ادامه صحبت های خود اشاره می کند یادگیری از کسی که کاری را انجام می دهد که شما نیز سعی می کنید آن کار را انجام دهید ارزشمند است.به همین علت است که code clubکار می کند و جواب می دهد. افراد داوطلب ما در مدارس هستند و از طریق پشتیبانی از آنها به آنان کمک می کنند . و زمانی که افراد داوطلب این فرایند را راه اندازی کردند، مشاوه در سایر سطوح نیز اتفاق افتاد .sutcliffe  می گوید :” بچه های بلند پرواز به کسانی که با گام های عادی و نرمال حرکت می کنند کمک می نمایند.داوطلب ها به منتور تبدیل می شوند و از یکدیدگر پشتیبانی به عمل می آورند.”

اما در حالی که کودکان خیلی زود با روش جدید آموزش و یادگیری آشنا می شوند ، این فرایند برای افراد بالغ طولانی تر است.sutcliffe می گوید یک ترس رسوب کننده در آموزش کسانی که جایگزین شما می شوند وجود دارد. او در ادامه می گوید :” ما افرادی را می شناسیم که می گویند : اگر ما به کودکان آموزش دهیم، آن ها شغل تان را از شما می گیرند. به هر صورت ، اگر فکر می کنید دوست ندارید وظیفه ی راهنمایی و پند آموزی کسانی را به این علت به عهده بگیرید چون از شما بهتر هستند ، شاید مشکلات دیگری داشته باشید که باید آنها را حل کنید.

شاید بتوان گفت نیاز به سازمان هایی مثل code club ، شکست آموزش سنتی را برجسته می کند. Grey hoy مدیر عامل Happy cog با این موضوع موافق است و اشاره می کند  که کالج ها فقط برای تربیت مکانیک ها طراحی شده اند.تنها زمانی که در صنعت غرق شوید می توانید مشاهده کنید که فعالیت طراحی وب واقعا چگونه کار می کند . هر چند ، یک عامل مشترک در تمام صنایع از جمله صنعت وب وجود دارد ;  تازه واردها فاقد تجربه لازم برای کسب شغل هستند اما تجربه نیز به نوبه خود از داشتن شغل حاصل می شود.منتورینگ – به شکل کار آموزی و کارورزی در کمپانی – می تواند این تجربه به شدت مورد نیاز را فراهم نماید.

شماهای کارورزی ممکن است برای کسانی که در داخل صنعت کار می کنند خیلی بیش تر از طرح های خلاقانه ای مثلcode club  آشنا باشد.اما آنها به مقدار تلاش مشابهی از سوی منتورها نیاز دارند .Hoy با تاسف اظهار می کند که اولین کارآموز Happy cog دچار پژمردگی شد زیرا ما زمان کافی نداشتیم تا کار های با معنی را در اختیار او قرار دهیم تا روی آن کار کند.

حالا یک سازمان بزرگتر ، یعنی Happy cog می تواند کارآموزان را کاملا جذب کند و طی مصاحبه ها جوری با آن رفتار کند که گویا یک فرد عادی و با تجربه قصد پیوستن به آن ها را درد . Hoy  می گوید : ” ما می خواهیم از این که از ما آموزش می گیرند احساس خوشحالی کنیم و همیشه به دنبال روش هایی برای تبدیل کار آموزها  به کارکنان تمام وقت  هستیم. ما دوست داریم برای به تحقق پیوستن این مسئله بر روی زمان و تلاش های لازم سرمایه گذاری کنیم.”

یک رابطه دو طرفه در صنعت وب

بر اساس اظهاراتJeffry Zeldman  موسس Happy Cog، کارورزی به طراحان و توسعه دهنده های جوان کمک می کند از اشتباهات جدی در روند شغلی پرهیز کنند و آن ها را از سالها گیر افتادن در مکانی نامناسب و نادرست برحذر می دارد.

مثل ZEldman ، Hoy نیز هشدار می دهد هر دو طرف باید با روشی درست به مسائل نزدیک شوند و می افزاید :” کمپانی برای آموزش کارآموز باید به اندازه کافی بزرگ باشد و آن ها مجبورهستند برای این کار پول پرداخت کنند . کار آموز باید متوجه باشد اگر به جایی برسد که تمام روز را صرف فیس بوک می کند این اصلا خوب نیست.”

کار آموزی خود Happy Cog از تجربیات قبلی اطلاعات می گیرد.Zeldman  به یاد می آورد در اولین شغلش که copy writing بود توسط یک رئیس بی مسئولیت که او را راهنمایی نمی کرد و در عین حال حقوق ناچیزی هم به او پرداخت می نمود اخراج شد. او در ادامه می افزاید ” آژانس های متعددی وجود دارد که فکر می کنند باید تعداد معینی کار آموز داشته باشند. این کاملا غلط است. اگر شما قصد دارید بر روی زمان سرمایه گذاری کنید حفظ افراد به شما کمک می کند اگر زمان لازم را ندارید ، منابع یا اشتیاق کار با افراد نمی تواند یک دوره کارآموزی فراهم کند.

در سمت دیگر آتلانتیک ، آژانس انگلیس طراحی وب clearleft نیز به طور دائم از کار آموزها استفاده می کند.Andy Budd مدیر ارشد اجرایی این آژانس می گوید این روش، حاصل فرهنگ عمیق کمپانی در زمینه منتورینگ است و می افزاید :اگر در حدود ده سال قبل من یک شبکه ی skiil-swap را برایتون راه اندازی کردم و بخش اعظم DNA  کمپانی ما بر روی به اشتراک گذاری ، از طریق بلاگ ها ، بحث و گفت گو و کارگاه های آموزشی بنا شده است.”

در حالی که Budd هنوز اعتقاد دارد که کارگاه های آموزشی ” برای جلب توجه افراد عالی هستند” .او اشاره می کند پیدا کردن کار در آژانسی مثل clear left برای فارغ التحصیلان دشوارتر می شود. او می گوید.” شما از طریق یک روش on-the –job آموزش می بینید، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تمرکز خود را محدود تر کنیم و از طریق کارورزی با افراد واحد سرو کله بزنیم.”

مثل Happy Cog ، کمپانی clear left نیز به کارآموزان خود پول پرداخت می کند . اگر چه ، به عنوان یک کمپانی کوچک تر ، این کمپانی متوجه شد پیشنهاد یک شغل تمام وقت در پایان دوره ی کارورزی دشوار است.Budd می گوید :” پس از سه ماه کاربر روی پروژه های داخلی و گاهی اوقات پروژه مشتریان ، ما اغلب کار آموزهای خود را به سایر کمپانی ها توصیه و معرفی می کنیم . دیدن این که مردم چگونه می توانند با ما پیشپرفت کنند متحیر کننده و شگفت انگیز است.”

یک نمونه از کسانی که از شمای کارورزی بهره مند شدهJosh Emerson  است که در حال حاضر یکی از توسعه دهنده های برجسته در Zeebox است. Emerson می گوید زمانی که او در clear left  صرف کرد او را قادر ساخت ” چرایی ” در پیش گرفتن روش ها و مسیر های خاص را درک کند: تجربه چیزی است که او نمی توانست به شکل دیگری آن را کسب کند . اگر چه دراختیار گرفتن کارآموزها به ندرت می تواند از نظر مالی به کمپانی ها کمک کند، Buddمی گوید این رابطه کماکان سودمند است.او در ادامه می گوید ” خون تازه ای در رگ های آنان جریان دارد و ایده های جدیدی دارند . شما می توانید به نیابت از تجربه ی آن ها زندگی کنید و از اینکه بخشی از آینده آنان هستید احساس خوشحالی کنید. این احساس غیر قابل اندازه گیری است.”

مسئولیت اخلاقی در زمینه مشاوره طراحی وب

مثلBudd ، Zeldman  نیز از کمپانی هایی که به کار آموزها به چشم افراد بی ارزش می نگرند که کاری را انجام می دهند که کس دیگری دوست ندارد انجام دهد .

اگر چهBudd  می گوید منتورینگ یک وظیفه نیست، قویا باور دارد که این به عهده کسانی است که که در این راه به آن ها کمک می کنند . او اضافه می کند : گ اغلب افراد برجسته ای که من در صنعت می شناسم تجربه ی خود را از وب و از طریق افراد غریبه ای که آن ها را نمی شناسند کسب کرده اند .او معتقد است کسانی که می خواهند به دیگران آموزش دهند هر هفته بین یک یا دو ساعت از وقت خود را صرف صحبت کردن با افراد یا مدارس محلی می کنند . او همچنین امیدوار است کل صنعت توجه بیشتری به این فعالیت نشان دهد.

دیدگاه ها بسته شده است