الگوریتم گوگل پنگوئن و حفظ ترافیک سایت در مقابل آن

آیا سئو زیاد هم تاثیری در ضعیف شدن سایت دارد؟
2015-10-19
نکاتی که درباره طراحی سایت سه بعدی باید بدانید!
2015-10-19

الگوریتم گوگل پنگوئن و حفظ ترافیک سایت در مقابل آن

الگوریتم گوگل پنگوئن و حفظ ترافیک سایت در مقابل آن

اگر شما اخیرا با عبارت حمله پنگوئن آنلاین مواجه شده اید، نگران نباشید. هیچکس مورد حمله ی ارتشی از پرندگان دریایی قرار نخواهد گرفت. پنگوئن نام مستعار جدید ترین الگوریتم بروز رسانی گوگل است. پنگوئن با هدف یافتن و مقابله با فعالیت های غیر طبیعی بهینه سازی سایت با هدف دستیابی به نتایج جستجوی بالا در گوگل راه اندازی شده است. پس برای اینکه گیر همچنین الگوریتمی نیافتید، در طراحی سایت و مدیریت آن نکات زیر را سرلوحه قرار دهید. البته ابتدا برای عزیزانی که با الگوریتم پنگوئن آشنایی ندارند، یک معرفی کوچکی می دهیم، سپس نکات را بررسی می کنیم.

گوگل پنگوئن نامی رسمی می باشد برای الگوریتم جدید گوگل که در تاریخ ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد. هدف از این الگوریتم جدید برخورد با وبسایت هایی می باشد که در آن ها اصولی که گوگل به انها اعتقاد دارد رعایت نشده است. توجه اصلی گوگل به وبسایت هایی می باشد که در آن ها اصول Black Hat SEO رعایت شده است و این اصول براساس Google’s Webmaster Guidelines  تعریف می شوند. از این نوع تکتیک ها میتوان به Keyword Stuffing , Cloacking و شرکت در تبادل لینک هایی که به نام Link Schemes معروف هستند اشاره کرد. گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم جدید تا کنون نزدیک به ۳.۱ درصد از نتایج زبان انگلیسی و حدود ۳ درصد از زبان هایی مانند آلمانی و عربی را تحت تاثیر قرار داده است. البته این درصد در زبان هایی که محتوای اسپم ( Spammy Content ) آن ها بیشتر است بیشتر می باشد. دومین آپدیت پنگوئن در تاریخ ۲۵ می کار خود را شروع کرد و طبق گفته مسئولان گوگل در حدود یک دهم درصد از نتایج زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.

الگوریتم گوگل پنگوئن و حفظ ترافیک سایت در مقابل آن

برای ترمیم آسیب و یا محافظت از سایت شما، سه اقدام زیر در نظر گرفته شده است:

۱٫اولین نکته ای که در این باره در نظر گرفته شده است، تمرکز بر کیفیت محتوا در بهینه سازی سایت می باشد :

شما نیازی به بهینه سازی تک تک عناصر در همه صفحات وب سایتتان ندارید. محتوایی بسازید که بازدیدکنندگان می خواهند از آن استفاده کنند.

۲٫از بین بردن هرزنامه های آشکار وب :

 اگر شما در صفحات وب خو محتوای کپی شده، با کلید واژه پر شده یا هر مورد دیگری که گوگل آن را به عنوان نقض دستورالعمل های مدیر وبسایت بداند، هر چه سریعتر از شر آن ها خلاص شوید و آن ها را اصلاح کنید.

۳٫نظارت بر مشخصات بک لینک های خود :

برای این کار از ابزار رایگانMajestic SEO , Open Site Explorer  استفاده کنید، و لینک های اسپم و منفی را حذف کنید. با بهبود کیفیت سئو به طور مداوم می توانید یک راه طولانی به سوی محافظت از سایت خود در آینده را طی نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است