ایمیل مارکتینگ در بازاریابی چیست؟

آموزش ساخت ایمیل گوگل (جیمیل)
2014-03-09
کپچا در فرم های اینترنتی چیست؟
2014-03-13

ایمیل مارکتینگ در بازاریابی چیست؟

ایمیل مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق email یک روش بسیار خوب و ارزان قیمت برای بازاریابی آنلاین است در صورتی که مخاطبان شما به طور دقیق انتخاب شده باشد و در زمان صحیح ارسال شود.

 ایمیل مارکتینگ در بازاریابی چیست؟

این روزها بحث بازاریابی ایمیلی داغ داغ است. بازاریابی ایمیلی امروزه به یکی از بی نظیرترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. متاسفانه تصویر کاملا غلطی از بازاریابی ایمیلی در ذهن برخی از صاحبان کسب وکار اینترنتی شکل گرفته است. آنها معتقدند که بازاریابی ایمیلی یعنی ساخت یک ایمیل تبلیغاتی جذاب، ارسال یکباره ی آن به هزاران نفر ومنتظر ماندن برای ورود این افراد به سایت و یک فروش رویایی!

ارسال email ناخواسته تبعات خوبی به دنبال ندارد، ارسال ایمیل به این روش حتی ممکن است کسب وکار شما را به نابودی بکشاند زیرا در صورت اسپم شناخته شدن ایمیل هایتان، خساراتی را متحمل خواهید شد. پس اجازه ی کاربران مهم است. اما چطور مشمول این خسارات وصدمات نشوید؟ ساده است، اجازه ی کاربران را به دست آورید و ایمیل هایتان را به آن دسته از کاربران ارسال کنید که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارند. مهم ترین کار یک وب سایت، جمع آوری اطلاعات علاقه مندان است.

در بازاریابی، اطلاعات صرفاً به عنوان مبنایی برای اتخاذ تصمیمات بهتر نیست. بلکه یک دارایی ارزشمند است که از نظر استراتژیک می‌تواند مزایای رقابتی به بار آورد.    راسبی گازیر

اما چرا باید این کار را انجام داد؟

امروزه با ورود به اکثر سایت های مطرح و موفق، به صفحه ای هدایت خواهید شد که به سه نام شهرت دارد:

  • Squeeze page
  • Landing page
  • Opt-in page

این صفحه، نه صفحه ی اصلی سایت است نه صفحه ی محصول و سفارش. این صفحه، صفحه ای ساده از سایت است که کاربر را ترغیب می کند در قبال دریافت یک محصول رایگان، ثبت نام کند. کاربر دراین صفحه تنها یک انتخاب دارد، یا به محصول علاقه نشان میدهد و اطلاعات خود را وارد می کند و آن را دریافت میکند یا علاقه ای به محصول ندارد و از سایت خارج  می شود. این صفحه تنها بااین هدف طراحی شده که email و اطلاعات کاربران علاقه مند به کسب وکار شما را جمع آوری کند.

 تحقیقات و تحلیل های انجام شده توسط چندین سایت معتبر نشان می دهد که تنها ۱% از کاربران در مراجعات ابتدایی به سایت خرید می کنند. یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر اقدام به خرید می کند. اما با ایجاد صفحه ی ورود در سایت به دلیل اینکه ارتباط با کاربران از طریق email حتی پس از خروج از سایت ادامه پیدا می کند احتمال خرید بسیار بالا میرود.

شما مطمئنا شرکت kaspersky را می شناسید،این شرکت، نرم افزار ضد ویروس تولید میکند و یکی از معروف ترین و معتبرترین شرکت ها در این زمینه است. در صورت تمایل به خرید نسخه ی ۳۰ روزه ی این نرم افزار از وب سایت شرکت به صورت رایگان، قبل از هر کاری باید email خود را در اختیار آنها قرار دهید. پس از دریافت نرم افزار، هرروز ایمیل هایی را دریافت میکنید که زمان به پایان رسیدن این ۳۰ روز را به شما یادآوری می کند وشما را به خرید نسخه ی یک ساله ی آن تشویق می نملید. در صورت خرید این نسخه، در طول سال خبرنامه ی این شرکت را نیز دریافت می کنید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

اولین مزیت آن این است که وقتی فردی وارد سایت شما می شود و اطلاعات و email خود را در اختیارتان قرار می دهد، یعنی علاقه ی خود را به محتوای سایت شما نشان داده است و این یعنی یک کاربر که احتمال دارد به مشتری تبدیل شود! سایت های موفق هیچگاه خود را به حوزه ی آنلاین محدود نمی کنند و ارتباط خود را با کاربرانی که ممکن است به مشتری تبدیل شوند به صورت آفلاین ادامه می دهند و به راحتی میتوانند آنها را با ایمیل های خود به سایت برگردانند. در هر بروز رسانی سایت و در هر زمانی که فراخوان یا محصول جدید داشته باشید می توانید در کوتاهترین زمان، پیام های بازاریابی خود را ارسال کنید.

نکاتی که در ساخت یک email تبلیغاتی باید رعایت کرد

  • محتوای email خود را از مهم به کم اهمیت مرتب کنید. سعی کنید پیام اصلی خود را در پاراگراف های ابتدایی بازگو کنید.
  •  متن نامه را ساده، خوانا، واضح و شفاف بنویسید. از فونت ها و رنگ های جذاب برای متن نامه استفاده کنید.
  • متن و عناوینی به کار ببرید که کاربر را ترغیب کند بر روی لینک های email تان کلیک کند. به مقالات مفید دیگران لینک ندهید، کاربران عضو سایت شما شده اند تا با شما ارتباط برقرار کنند.
  • هدف از ارسال ایمیل، برگرداندن کاربران به سایت است پس همه ی محتوا و اطلاعات تماس را در ایمیلتان ارسال نکنید.
  • ارسال یکباره ی هزاران ایمیل اصلا ایده ی خوبی نیست. به تجربه ثابت شده بهترین تنظیم ارسال ایمیل، ۴یا۵ ارسال در دقیقه است.
  • ایمیل ها را حجیم نفرستید. برای اطلاعات بیشتر کاربران را به صفحات مورد نظر از سایت خود هدایت کنید.
  • قبل از ارسال نامه را ویراستاری کنید، وجود غلط املایی در متن ممکن است شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند.
  • از گرافیک سایت خود برای نامه های ارسالی استفاده کنید.
  • حتما امکان لغو عضویت را در ایمیل های ارسالی خود قرار دهید. اگر کاربر نمی خواهد ایمیلی از سوی شما دریافت کند، هیچ اجباری نباید باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کاربری از گزینه ی لغو عضویت استفاده کرد، حتما دلیل را جویا شوید، چراکه به بهبود عملکردتان کمک خواهد کرد.
  • هرگز اسپم ارسال نکنید. در email های ارسالی باید آدرس کامل پستی شرکتتان را به زبان انگلیسی به همراه شماره تماس بنویسید. این یکی از قوانین ارسال ایمیل است و در صورت رعایت نکردن این مورد ممکن است ایمیلتان به عنوان اسپم شناخته شود. از کدهای جاوا و همچنین کلماتی مثل رایگان در متن ایمیلتان استفاده نکنید. چراکه موجب اسپم شناخته شدن ایمیل های ارسالی تان خواهد شد. می توانید لیست لغات اسپم را از گوگل دانلود کنید.
  • با استفاده از نرم افزار گوگل، آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر ایمیل محاسبه کنید. این امر به بازدهی بهتر شما کمک خواهد کرد.
  • همواره رقیبان خود را بررسی کنید. در لیستشان عضو شوید و استراتژی های بازاریابی email آنها را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است آنان نیز عضو لیست شما باشند.

دیدگاه ها بسته شده است