تبلیغات گوگل چیست ؟

ایرانی‌هـا در گوگل دنبال چه میگردند؟!
2014-03-04
آموزش ساخت ایمیل یاهو
2014-03-08

تبلیغات گوگل چیست ؟

حتماً تا حالا در صفحه های نتایج جستجوی گوگل دیده اید که در بالای نتایج، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده می‌شود.

تبلیغ در گوگل

این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌جوی وب نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده تر است.
گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی google و منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم‌های google به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جست‌جو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.

به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جست‌جو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحه‌ی نتایج جست‌جو حتی اولین وب‌سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدمات‌تان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.

تبلیغات کلیکی google چیست ؟

روزانه میلیون ها نفر از گوگل برای جستجو استفاده می کنند.
آگهی تبلیغ در گوگل شما در هر نقطه از جهان که بخواهید دیده می شود. به عنوان مثال فقط کاربرانی که در ایران زندگی می کنند و کلمه “حسابداری” را جستجو کرده اند، تبلیغ شما را ببینند.
امکان مشخص نمودن اینکه آگهی در چه ساعاتی از روز یا چه روزهایی از هفته پخش شود.
امکان تعیین کلمات کلیدی برای بهینه کردن هرچه بیشتر هزینه های آگهی
امکان طراحی آگهی های متفاوت برای یک گروه آگهی و تشخیص اینکه کدام آگهی بیشتر مشتری جذب کرده است.
مخاطبین شما کسانی خواهند بود که واقعا میتوانند مشتری بالقوه شما باشند .
شما برای نمایش آگهی خود در گوگل و متمایز از دیگران هیچ مبلغی نمی پردازید، فقط زمانی هزینه تبلیغ را پرداخت می کنید که بر روی تبلیغ شما کلیک شده باشد و سایت شما دیده شود.

برای مثال شخصی در جستجوی خرید “عروسک “در اینترنت می باشد .قطعا به اولین وب سایتی که مراجعه می کند google است و کلمه “عروسک”را جستجو می کند ،در صورتی که شما فروشنده عروسک می باشید و سرویس تبلیغ google شما فعال باشد و تنظیمات آن به درستی انجام شده باشد تبلیغ شما در بالای صفحه گوگل متمایز از سایر مندرجات صفحه نتیجه جستجو برای مشتریان ظاهر خواهد شد.علاوه بر این تبلیغ شما فقط برای کسانی نمایش داده خواهد شد که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند.

دیدگاه ها بسته شده است