ترفندهای داشتن یک رمز عبور قوی

برای بهینه سازی وب سایت، سئو url هم لازم است!
2015-10-14
در طراحی سایت، سئو چقدر نقش دارد؟
2015-10-14

ترفندهای داشتن یک رمز عبور قوی

ترفندهای داشتن یک رمز عبور قوی

احتمالا شما هم مانند اکثر استفاده کنندگان اینترنت، از سایت های مختلف، از جمله شبکه های اجتماعی و یا کارهای بانکی online، سایت های بحث و تبادل نظر و غیره بازدید می کنید. اما سوالاتی از شما داریم و خواهشمندیم لحظاتی روی آن ها فکر کنید. حال به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا در طول سه ماه گذشته رمزعبورتان را عوض کرده اید؟
  • آیا رمز عبور شما مخلوطی از حروف بزرگ و کوچک و کاراکتر و اعداد می باشد؟
  • آیا شما یک رمزعبور متفاوت برای هر اکانت جداگانه ای دارید؟

حفظ و نگهداری امنیت شما در طی گشت و گذارهای اینترنتی آسان نیست، فضای سایبری مملو از هکرهایی است که به طور مداوم در جستجوی راه هایی هستند که برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما با یک اشتباه، اطلاعات، عکس ها و تمام چیزهایی را که در اینترنت وارد می کنید را در دستان افراد غریبه قرار می دهد. اما برای هر مشکلی راه حلی هم می باشد، که در اینجا برای شما چند نکته ساده را ذکر می کنیم که شما بتوانید امنیت خود را در فضای وب حفظ کنید.

ترفندهای داشتن یک رمز عبور قوی

۱٫برای هر اکانت از رمز عبور جداگانه استفاده کنید.
گرچه شاید به نظر برسد که به یادآوردن یک پسورد جدید برای هر اکانت عذاب آور می باشد ولی توجه نکردن به آن بهترین فرصت را به هکرها می دهد. مثل این است که شما تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد قرار داده باشید.

۲٫password را طولانی بسازید.
توصیه ما password با حداقل ۸ کاراکتر می باشد.  اما بالاتر و فراتر از این هم یک راه آسان برای بالابردن امنیت رمز عبور شماست سعی کنید رمزعبور ۱۴ تا۲۰ کاراکتر داشته باشد.

۳٫از حروف، اعداد و حروف مخصوص در password استفاده کنید.
کاراکترها و اعداد را جایگزین حروف کنید. در واقع روشی بسیار آسان برای محافظت رمز عبور شما خواهد بود و در ضمن هوشمندانه هم می باشد، به طور مثال:p@ssw0rd

۴٫از رمزعبور آسان که به راحتی حدس زده می شود اجتناب کنید.
اسمتان، اسم شرکتتان و یا اسم شهرتان، این دسته پسوردها را فراموش کنید.

۵٫هر چند ماه رمزهای عبورتان را تغییر دهید.
اگر آخرین باری را که رمزعبور را عوض کردید به خاطر نمی آورید همین الان دست از همه کارهایتان بکشید بروید و رمزعبور را عوض کنید. هر سه ماه یک بار اقدام به تعویض رمز کنید و دیگر هیچگاه از رمز عبور قبلی استفاده نکنید.

۶٫هیچگاه رمزعبور را با کسی به اشتراک نگذارید.
شاید کمی عجیب و دور از عقل به نظر آید. اما گاهی وقت ها این اتفاق می افتد که مردم رمزعبور را در ایمیل، تلفن، SMS  یا از هر طریق عمومی دیگری برای هم می فرستند. این کار باعث می شود که دسترسی هکرها راحت تر و بیشتر شود. همچنین هیچگاه رمزعبور را روی یک کاغذی یادداشت نکنید و در دسترس نگذارید.

۵٫یک سوال امنیتی عجیب و غریب در نظر بگیرید.
مطمئن شوید که سوال امنیتی تان به راحتی قابل پاسخ دادن نباشد. امنیت رمزعبورتان را با اضافه کردن حروف و چیدن کلمات کلیدی در پاسخ محکم سازید.

۶٫از اطلاعاتتان بصورت دوره ای ( هفتگی، ماهیانه، و…. )  back up بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است