تشخیص نسخه IE توسط PHP

بالابردن افزایش امنیت اسکریپت انجمن phpbb
2015-02-10
موبایل سایت
2015-02-10

تشخیص نسخه IE توسط PHP

تشخیص نسخه IE توسط PHP

در این مطلب که برای شما جمع آوری کرده ایم، درباره تشخیص نسخه IE توسط PHP می باشد.

تشخیص نسخه IE توسط PHP برای شما در ادامه توضیح داده خواهد شد. ابتدا به موضوعی درباره IE می پردازیم، سپس تشخیص نسخه IE توسط PHP را برای شما کاربران محترم توضیح خواهیم داد.

در ضمن کد PHP موضوع مربوطه، تشخیص نسخه IE توسط PHP، در ادامه مطلب آمده است.

IE چیست؟

IE، علامت اختصارى Internet Explorer مى‏باشد که معروف‏ترین نرم‏افزار مرورگر اینترنتى مى‏باشد. درباره browser یا همان مرورگر در پرسمان شماره ۱۲ توضیح دادیم. این نرم‏افزار به صورت رایگان به همراه سیستم عامل ویندوز مى‏باشد. IE ساده‏ترین و پرکاربردترین نرم‏افزار گردش در اینترنت مى‏باشد که امکانات جانبى نسبتاً مناسبى را نیز براى کاربر ارائه مى‏نماید. یکى از این ویژگى‏ها، پوشه Favorits است که در آن مى‏توان آدرس پایگاه‏هاى مورد علاقه را با تنظیم موضوعى در پوشه‏هاى دلخواه ذخیره نمود و در هنگام نیاز با مراجعه به آن، به راحتى پایگاه مورد نظر را بازدید نمود. این نرم‏افزار، داراى نسخه متعددى مى‏باشد که با گذشت زمان، توسط مایکروسافت شرکت تولید کننده آن، کامل‏تر و امروزى مى‏شود.

تشخیص نسخه IE توسط PHP

جهت بررسی نسخه IE و یا هر نوع مرورگر دیگر می توانید از کد php زیر استفاده نمایید. این برنامه جهت بررسی مرورگر اکسپلورر نسخه ۶ نوشته شده. برای سایر نسخه ها می توانید ۶ را با سایر اعداد تعویض نمایید.

$using_ie6 = (strpos($_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’], ‘MSIE 6.’) !== FALSE);

همچنین می توانید به جای MSIE که مربوط به اکسپلورر است از تگ مربوط به سایر مرورگرها استفاده نمایید.
Firefox
Chrome
Safari
Opera
Netscape

دیدگاه ها بسته شده است