خرید و فروش اینترنتی

سیستم های مدیریت محتوا
2015-02-09
سایت ساز
2015-02-09

خرید و فروش اینترنتی

خرید و فروش اینترنتی

در طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با امکانات سایت ebay.com که برای شما در این پست شرح داده ایم، موضوعاتی را مطرح کرده ایم.

طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی :

درنیکا در حال طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی به مانند سایت ebay.com می باشد که صرفا برای استفاده در کشور عزیزمان ایران طراحی می گردد.

این سایت خرید و فروش اینترنتی این قابلیت را به کاربران می دهد که کالاها و اجناس نو و دسته دوم خود را در سایت برای فروش و حراج قرار دهند و همچنین سایر کاربران بتوانند با مرور دسته بندی ها و فیلتر کردن این آیتم ها محصولات و اجناس مورد نظر خود را بیابند. سایت ebay.com قویترین سایت خرید و فروش اینترنتی در این زمینه بوده که درنیکا برای پیاده سازی وب سایت خود از این سایت الهام می گیرد. در این سایت کنترل پانلی برای کاربران در نظر گرفته می شود تا بتوانند لیست محصولات خود را در سایت بارگذاری نمایند و همچنین بخشی برای سفارشات مربوط به محصول هر کاربر خواهد بود که کاربران در این بخش سفارشات محصول و اجناس خود را می بینند.

سایت خرید و فروش اینترنتی درنیکا دسته بندی های مختلفی همچون وسائل نقلیه، پوشاک، وسائل الکترونیکی، کالای هنری، خانه و باغ، لوازم ورزشی، لوازم بازی و سرگرمی وهمچنین اقلام کادوئی را خواهد داشت که کاربران در این سایت می توانند کالاهای مورد نظر خود را که توسط سایر کاربران در این سایت بارگذاری گردیده را بیابند و همچنین در صورتی که کالای و اجناس خاصی برای فروش دارند آن را در سایت قرار دهند.

کاربرانی که در سایت ثبت نام می کنند امکانات زیر را در کنترل پانل خود خواهند داشت:

  • لیست اقلام من: که شامل آیتم های می باشد که کاربران برای فروش و مزایده قرار داده و کاربر می تواند در این بخش اقلام قبلی خود را مشاهده نموده و در صورت نیاز نسبت به ویرایش و حذف آنها اقدام نمایند.
  • فروش های من: که شامل لیست سفارشات مربوط به اقلام کاربر می باشد که کاربر در این بخش می تواند سفارشات مربوط به کالاهای خود را پیگیری نماید
  • حساب کاربری: که شامل بخشی برای ویرایش پروفایل کاربر می باشد

موردی که وجه تمایز این سایت خرید و فروش اینترنتی نسبت به سایت های دیگر است سیستم جستجوی بسیار قوی و مرتبط به دسته بندی آن می باشند که برای هر بخش به صورت اختصاصی طراحی می گردد. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد خرید گوشی داشته باشید موارد اختصاصی گوشی نظیر ظرفیت و سیستم عامل و …. و در صورتی که قصد خرید اتومبیل را داشته باشید می توانید خصوصیات اختصاصی اتومبیل نظیر نوع بدنه و نوع سوخت و … را جستجو نمایید که این قابلیت به به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی محصول مورد نظر خود را بیابند.

پس از آنکه کاربر محصول مورد نظر خود را یافت می تواند محصول مورد نظر خود را سفارش دهد. در این سایت دو حالت برای فروش محصول وجود دارد در حالت اول که فروش با قیمت قطعی می باشد و در حالت دوم سیستم مناقصه و مزایده می باشد که کاربران می توانند در مناقصه شرکت نمایند. در حقیقت کاربرانی که در سایت خرید و فروش اینترنتی محصولات خود را قرار می دهند این امکان را دارند که برای آیتم خود مناقصه برگزار نموده و قیمت پایه مشخص نمایند. پس از ثبت سفارش توسط کاربر خریدار، ایمیلی به کاربر فروشنده ارسال می گردد و به کاربر اطلاع داده می شود و کاربر فروشنده می تواند از کنترل پانل خود سفارش را پیگیری نماید.

خرید و فروش اینترنتی
خرید و فروش اینترنتی

سایت خرید و فروش درنیکا کاملا رایگان بوده و کاربران می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای کالای خود را برای فروش قرار دهند. البته درنیکا کالاها را پس از تایید مدیر سایت نمایش می دهد.

این سایت همچنین با توجه به عملکرد کاربران این سایت برای آنها رتبه در نظر می گیرد تا کاربرانی که اعتبار بالاتری دارند و قبلا عملکرد بهتری دارند شناخته شوند. این کار باعث می شود تا کاربران خریدار با خیال راحت تر کالای مورد نظر خود را از کاربران با اعتبار سفارش دهند. دقت نمایید اعتبار کاربران با توجه به نظرات و آراء سایر کاربران مشخص می شود.

در این سایت صفحه ای مربوط به هر کاربر در نظر گرفته خواهد شد که در آن صفحه اطلاعات کامل کاربر نظیر اطلاعات شخصی و لیست محصولات و اقلام کاربر و همچنین امتیاز کاربر مشخص خواهد شد. همچنین این بخش شامل اطلاعات آماری نظیر تعداد سفارشات کاربر و آیتم ها و تعداد سفارشات موفق وجود خواهد داشت.

دقت نمایید که در این سایت یک کاربر هم می تواند خریدار باشد و هم فروشنده و هیچ محدودیتی برای کاربران وجود نخواهد داشت. مسئولیت کالای فروخته شده به عهده فروشنده می باشد و درنیکا هزینه ای بایت فروش کالا دریافت نخواهد نمود.

دیدگاه ها بسته شده است