زبان برنامه نویسی در طراحی سایت معروفترین سایت ها

معرفی نویسنده سند HTML با تگ متا
2015-09-10
افزونه Drafts Scheduler چیست؟
2015-09-13

زبان برنامه نویسی در طراحی سایت معروفترین سایت ها

زبان برنامه نویسی در طراحی سایت معروفترین سایت ها

هر شرکت و یا هر فردی که در مراحل طراحی سایت خود و یا طراحی سایت دیگری که می تواند، سازمان و یا قشر خاصی باشد، مانند طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت فروشگاهی و غیره باشد، که هر کدام با زبان برنامه نویسی خاصی نوشته می شود. اما گذشته از سایت هایی که روزانه با آن ها سر و کار داریم و شاید هم متوجه ساختار و زبان برنامه نویسی چنین سایت هایی بشویم، اما جالب تر از همه این است که بسیاری از شما عزیران علاقمندید که درباره زبان برنامه نویسی چنین سایت هایی مطلع شوید. به عنوا مثال از جمله سایت های معروف می توان به گوگل، یاهو، ویکی پدیا، فیس بوک، توییتر، یوتیوب و غیره اشاره کرد. برای یک برنامه نویس ضروری است که از این اطلاعات نیز آگاه باشد تا هم بتواند زبان برنامه نویسی تخصصی خود را انتخاب کرده و هم با ویژگی‌ های هر زبان برنامه نویسی تا حدودی آشنا شود.

اما زبان برنامه نویسی که برای هر سایتی انتخاب می شود، به طور معمول در سه بخش انجام می پذیرد :

بخش اول : برنامه نویسی سمت سرور

بخش دوم : برنامه نویسی سمت کلاینت

بخش سوم : تکنولوژی پایگاه داده

در تصویری که در زیر می بینید، زبان برنامه نویسی سایت های معروف را برای شما بیان کرده ایم، البته اولین آن ها گوگل می باشد که نه تنها برای گوگل، بلکه برای بقیه سایت ها هم سه بخش کدنویسی برای هر سایت نشان داده شده است.

زبان برنامه نویسی در طراحی سایت معروفترین سایت ها

گفتنی است که گوگل با ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون کاربر یکتا در روز، در رتبه اول این دسته بندی، زبان برنامه نویسی سمت مشتری (Client) آن جاوا اسکریپت است. همچنین زبان برنامه نویسی سمت سرور آن متشکل از زبان‌ های C، C++، GO، Java و  Python می‌ باشد. اما پایگاه داده گوگل BigTable می‌باشد که مخصوص جمع آوری و نگهداری داده‌ های عظیم است. برای سایت‌ های دیگر مثل YouTube.com و همچنین Facebook.com هم همین اطلاعات وجود دارد که قابل درنگ است.

دیدگاه ها بسته شده است