سئو بیش از اندازه سایت!

افزودن گوگل آنالیز در وردپرس
2015-10-29
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
2015-10-29

سئو بیش از اندازه سایت!

سئو بیش از اندازه سایت!

یکی از مهمترین مراحل برای راه اندازی یک سایت را هنوز اکثر وب مسترها جدی نمی گیرند! این طور پیش می روند که یک دامنه زود خریداری کنیم، سپس یک سیستم مدیریت محتوا اجرا کنیم، و چند تا مطلب هم بگذاریم، بعد به سراغ چند تا هم بک لینک می رویم و خریداری می کنیم. کمی هم تقلید از روش کاری سایت های بزرگ می کنیم و بعد نتیجه می گیریم. کمی فکر کنید آیا بدون هدف، بدون تجربه تخصصی، بدون برندینگ و…. آیا می توان به نتیجه رسید؟

شاید شما هم که این مطلب را بخوانید با خود بگویید که من هم همین کار را انجام دادم. یک سری از مراحلی که همه آن را ساده می پندارند را به طور خلاصه توضیح می دهیم.

سئو زیاد سایت چه تاثیراتی دارد؟

  1. خرید دامنه :

دامنه ای که ثبت می کنید سعی کنید هم مرتبط با موضوع سایت شما باشد (اگر موضوع سایت شما طراحی سایت است با دامنه مثلا webdesign.com فکر نکنید نتیجه بهتری خواهید گرفت، بر عکس بر انتخاب برندینگ برای خود به مشکل خواهید خورد)، دامنه ای که می خواهید ثبت کنید را حتما قبل از آن چک کنید که قبلا استفاده نشده باشد، برای فهمیدن این موضوع می توانید از سایت هایی مانند : checkpagerank.net و archive.org/web کمک بگیرید.

بعد از خریدن دامنه به دنبال سیستم مدیریت محتوا می گردید(سیستم های مدیریت محتوا مانند : وردپرس، جوملا و …) سیستم مدیریت محتوا در سئو فرقی نمی کند که چه باشد.

  1. ثبت سایت :

اکثر وب مسترها می دانید که بعد از ثبت دامنه و انتخاب مدیریت محتوا باید site را در گوگل وب مستر تولز ثبت کرد. بسیاری از دوستان سوال می کنند که در وب مستر گوگل آیا در موقع وریفای کردن دامنه از کد وریفای استفاده کنند و یا از فایل html و… در این باره فرقی نمی کند ولی site هایی که از چندین دامنه استفاده می کنند تفاوت خواهد داشت (دامنه های ریدایرکت شده) .همیشه سعی کنید در موتور جستجوهای دیگر مانند بینگ bing.com/toolbox/webmaster و دیگر موتورهای جستجو site خود را ثبت کنید و حتی می توانید از site های آنلاین ثبت کننده مانند : submit.seorooz.ir هم استفاده کنید.

  1. بهینه سازی :

یکی از مهمترین عوامل site بهینه سازی آن می باشد ، خیلی ها فکر می کنند بهینه سازی فقط به عوامل داخلی site (قالب) بستگی دارد. ولی این طور نیست. با یک بهینه سازی داخلی site تاثیر به سزایی و قابل مشهودی دیده نخواهد شد. با یک بهینه داخلی و سئو کردن ۱۰۰% قالب خوب می دانید تاثیر چشم گیری نخواهید دید. بهینه سازی یک site با موضوع دانلود با یک site فروشگاهی بسیار متفاوت است .

در سیستم مدیریت محتوا وردپرس پلاگینهایی معرفی می کنیم که نصب آنها در بهینه سازی بسیار مفید خواهد بود.

ـ پلاگین Autoptimize برای افزایش سرعت بارگذاری site مفید می باشد و قابلیت بهینه سازی کدهای HTML، بهینه سازی کدهای Javascript، بهینه سازی کدهای CSS و … را دارد.

ـ پلاگین GZip Ninja Speed Compression برای فشرده سازی کدهای HTML و CSS و بارگذاری هر چه سریعتر site.

ـ پلاگین SEO Friendly Images برای بهینه سازی عکس های site و اضافه کردن ویژگی ALT و TITLE به تصاویر site.

دیدگاه ها بسته شده است