سایت استاتیک و سایت پویا

وب سایت های جالب
2015-07-16
زبان برنامه نویسی
2015-07-19

سایت استاتیک و سایت پویا

سایت استاتیک و سایت پویا

ممکن است سوال بسیاری باشد که سایت استاتیک و سایت پویا چه فرق هایی با هم دارند. این سایت ها در بسیاری از وجوه با هم تفاوت هایی دارند که این فرق می تواند محتوا، زبان برنامه نویسی و یا عملیات داخل سایت باشد.

 

سایت استاتیک :

در سایت های استاتیک بعد از ایجاد محتوا شما قادر به تغییری در آن نمی باشید، و این زمانی اتفاق می افتد که در سایت های پیشنهادی، می خواهید در بازه های زمانی طولانی اطلاعات خود را قرار دهید. هم چنین این گونه وب سایت ها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند. در ادامه باید گفت که نیازی به ارائه خدمات به هر شکل به صورت آنلاین در اینگونه سایتها دیده نشده است شاید این مورد به نظر یک عیب باشد، اما مزایایی که دارد این است که هزینه راه اندازی آن ها پایین است و بطور کلی برای هر شخص، شرکت و یا سازمان کوچک کاربرد خواهد داشت.

سایت استاتیک و سایت پویا

1. سایت استاتیک و سایت پویا

سایت های استاتیک معمولا با فرمت و زبان html یا Java و …. ساخته می شوند. دراین گونه صفحات امکان اتصال به بانک اطلاعاتی و ایجاد تغییر و ویرایش سایت بصورت آنلاین به هیچ وجه میسر نیست.

 

سایت های داینامیک :

وب سایت های داینامیک که امروزه بسیار پرکاربرد شده اند و حجم زیادی از بازار به آن ها تعلق پیدا کرده است، این قابلیت را دارند که مدیرآن بدون داشتن دانش فنی، وب سایت را مدیریت و اطلاعات آن را به روز نمایند.

سایت استاتیک و سایت پویا

2. سایت استاتیک و سایت پویا

در مقابل سایت های ایستاتیک، سایتهای پویا نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند. هزینه های طراحی سایت داینامیک و نگهداری اینگونه وب سایتها غالبا زیاد بوده و بدون در نظر گرفتن توجیه مالی، ایجاد چنین سایت هایی منطقی به نظر نمی رسد.

در سایت های داینامیک با فرمت هایی مثل PHP ,ASP,CGI و…شما با اتصال وب سایت به یک بانک اطلاعاتی مثل MS sql ,MY sql , Access و…بصورت آنلاین سایت تان را ویرایش می کنید.

داخل سایت عضو می شوید و فعالیت انجام می دهید و اطلاعات شما ذخیره می شود؛ مثل سرویس های وبلاگ که دینامیک (پویا) هستند.مهمترین خاصیت این صفحات نگهداری و ذخیره اطلاعات بصورت آنلاین است.

 

سایت استاتیک و سایت پویا

3. سایت استاتیک و سایت پویا

نکاتی دیگر :

  • از طریق نرم افزار مدیریت محتوا (CMS) می توان اطلاعات وب سایت را در هر زمان و مکان به راحتی تغییر داد در صورتیکه تغییر اطلاعات سایت های استاتیک تنها توسط طراحان و برنامه نویسان وب و اغلب با پرداخت هزینه مجدد انجام پذیر است.
  • گرچه ممکن است که هزینه اولیه ایجاد سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند کمی بیش از سایت های استاتیک باشد ولی با توجه به مزایای این سیستم ها و ضعف سایت های استاتیک در به روز شدن آنها، در میان مدت و یا بلند مدت، انتخاب سیستم مدیریت محتوا انتخابی به مراتب مناسبتر و به صرفه تر می باشد.
  • اصولا به روز رسانی سایت های ایستا (استاتیک) برای طراحان و برنامه نویسان کار پر دردسری می باشد و پیشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب این است که اگر به فکر توسعه وب سایت خود هستید باید از ابتدا سیستم مدیریت محتوا (CMS) را انتخاب نمائید.
  • سایت شرکت های متوسط و بزرگ که به صورت مستمر (روزانه، هفتگی و یا ماهانه) به روز می شود حتما باید از سیستم مدیریت محتوا (CMS) بهره مند باشد. عدم وجود سیستم مدیریت محتوا منجر به افزایش چشمگیر زمان پاسخ گویی به نیاز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغییرات بازار و در نهایت، عقب ماندن شرکت نسبت به سایر رقبا خواهد شد.
  • در سیستم های مدیریت محتوا، کنترل پنل (بخش مدیریتی) وب سایت وجود دارد که امکان اعمال تنظیمات، ایجاد، ویرایش و به روز رسانی اطلاعات وجود دارد در صورتیکه این امکان در سایت های استاتیک وجود ندارد.

دیدگاه ها بسته شده است