نقش گرافیک در طراحی وب سایت

سایت های خرید قالب سایت
2015-01-31
بهترین انجمن ها برای طراحان وب سایت
2015-01-31

نقش گرافیک در طراحی وب سایت

درباره طراحی که برای وب سایت انجام می دهیم باید ملاحظات گرافیکی را هم در نظر بگیریم. اگر گرافیک صفحه چنان باشد که دریافت آن از طریق اینترنت به زمان زیادی نیاز داشته باشد ممکن است برخی بازدیدکنندگان قبل از ورود ، آن را ترک نمایند. اندازه ترکیب متن و گرافیک هر صفحه وب نباید از ۵۰K تجاوز نماید.

بعضی کاربران حالت گرافیک مرورگرهایشان را غیر فعال می کنند تا در زمان صرفه جویی شود بنابراین برچسب های تصویر استفاده کنید . متن جایگزین (Alt text ) در محل تصاویری که به هر دلیل نمایش نمی یابند قرار می گیرد. بازدیدکنندگانی که حالت گرافیک مرورگر خود را خاموش کردند از نظر زمانی به آسانی به پیمایش وب سایت می پردازند. به علاوه متن جایگزین توسط اکثر موتورهای جستجو گر عمده نشانه گیری (از طریق عنکبوت) و شاخص گذاری می شود با استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین درون برچسب های تصاویر ، اولویت دهی موتورهای جستجو گر نسبت به آن را بهبود بخشیده برای مواقعی که تصاویر به دلیل هر رویدادی قابل بار شدن نباشد  توصیف مناسبی را آورده اید . اگر از فایل های بزرگ گرافیکی ، صوتی و یا ویدئویی استفاده می کنید با متن مناسبی وضعیت اندازه فایل ها به بازدیدکنندگان خاطر نشان نمایید.

ملاحظات دیداری

با مرورگر های مختلف وب سایت خود را امتحان کنید. آنجه که بینندگان شما با دریافت وب سایت تان می بینند بستگی به مرورگری که استفاده می نمایند دارد. مرورگرهای مختلف ، یک وب سایت را به صورت های مختلفی نماش می دهند. بعلاوه وب سایت خود را از روی یک Macو PC بازدید نمایید. برای انواع مختلف پهنای صفحات ، طراحی کنید بدون توجه به تفکیک پذیری صفحه نمایش مورد استفاده کاربران با آن ها مطابقت یابد. برخی کاربران وب سایت هنوز وضعیت گرافیک سیستمی شان در پهنای ۶۴۰ پیکسل و بلندی ۴۸۰ پیکسل است. بنابراین در زمان طراحی این نکته  را در خاطر داشته باشید.

وب سایت شما باید عاری از متن های طوماری باشد. خواندن مارکی های طوماری مشکل بوده با همه مرورگر ها سازگاری ندارند. اگر چیز مهمی برای اظهار کردن دارید متن را بطور مستقیم روی صفحات تان ارسال کنید.

ملاحظات گرافیک در طراحی وب سایت

دیگر ملاحظات :

افزایش بازدیدهای مکرر

همان طوری که در فروشگاه های معمولی شما دوست دارید که مشتریان بیشتری به فروشگاه شما مراجعه کنند برای بازدید از وب سایت شما در فروش اینترنتی نیز وضع به همین منوال است چرا که بازدید بیشتر از کالاها یعنی داشتن خریداران بیشتر پس باید با روش های مناسب و تدابیری که اتخاذ می کنید مشتریان را به کرات به وب سایت خود بکشانید.

جهت بازدید های مکرر از صفحه What’s New  ( تازه ها ) استفاده کنید

این صفحه در وب سایت های مختلف معانی مختلفی می تواند داشته باشد. در برخی وب سایت ها از این صفحه برای آشنایی بازدید کنندگان با تغییرات و اضافات سایت استفاده می شود. این صفحه به راحتی از صفحه شروع وب سایت قابل دسترسی است.

اقلام  رایگان – که همه خواهان آن هستند

رایگان بخشیدن برخی اقلام ، راهی برای افزایش ترافیک است. همه از خرید رایگان استقبال می کنند.

با بخشش های موردی ، طعم خوب محصولات تان را بچشانید

از شیوه بازاریابی مرسوم استفاده کنید و نمونه های رایگان از محصولاتتان را از طریق وب سایت به مردم بدهید.

مقاومت در برابر بن ها و کوپن های تخفیف دار مشکل است

بن ها و کوپن هایی را که از سایت شما قابل چاپ باشند عرضه کنید. برای افزایش دیدارهای مکرر، می توانید کوپن ها و بن ها را روزانه یا هفتگی عوض کنید. اگر مردم بدانند که در سایت شما معامله خوبی می توانند بنمایند به آنجا خواهند آمد. این کار تدبیر خوبی در ارتباط با اقلام رایگان مورد استفاده است. اگر مردم نمونه رایگان را پسند نمودند به آن ها کوپنی بدهید تا نگارش معمولی آن جنس را با تخفیف بخرند.

اقلام ویژه و تبلیغات

 برروی وب سایت تان می توانید بخش تبلیغات اقلام ویژه را در نظر بگیرید و هر از گاهی آنرا تغییر داده به بازدیدکنندگان خود بگویید که : هر هفته اقلام ویژه می دهیم سایت ما را به خاطر بسپارید و دیگر بار به آن بازگردید.

تقویم رویدادها بازدیدکنندگان را باخبر می کند

داشتن تقویمی جامع تر از رویدادهای جاری مرتبط با شرکت یا موسسه صنعتی تان موجب افزایش بازدیدهای مکرر می شود. تقویم تان باید بهنگام بوده بوده نزد بازدیدکنندگان ارزشمند به نظر آید. تقویم رویداد ها یک مجموعه رخدادهای زمان بندی شده را نشان می دهد. تقویم های رویدادها برای سایت های اجتماعی نیز مناسب است زیرا این افراد می خواهند از طریق E-mail مطلع شوند یا خیر.

اگر تقویم بزرگی از رویدادها دارید استفاده دیگران از آن را می توانید افزایش دهید.

جذب مشتریان با رقابت ها و مسابقات

رقابت ها و مسابقات از بزرگترین عوامل تولید ترافیک هستند. برطبق تحقیقات به عمل آمده آهنگ رشد مسابقات درون خطی بیشترین رشد را در بین فعالیت های درون خطی داشته است.

ایجاد لینک های مفید در سایت

برای بازدیدکنندگان سایت خود لینک هایی به دیگر سایت های مشابه و یا فراشاخصی از لینک هایی که برای بازار هدف جالب است تهیه کنید. لینک های رهسپار را در صفحه شروع قرار ندهید. این لینک ها را در یک یا دو سطح بعد قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان همه اطلاعات مورد نظر شما در سایت را مشاهده کرده اند.

سرمایه گذاری در جلسات گپ درون خطی

اتاقهای گپ خیلی پرطرفدار، و تاحدودی نیز اعتبار آورند. اگر میز گرد گپی در سایت تان راه انداخته اید اطمینان حاصل کنید که موضوع آن در راستای اهداف  تجاری تان است و شرکت کنندگان در آن احتمالاً جزء بازار هدف تان هستند. از حضور افراد سرشناس درجلسات گپ نیز می توانید بهره گیرید. باید سعی کنید که حداقل یک هفته قبل از جلسه ، موضوعات مورد بحث را برای بازدیدکنندگان مشخص و یا ارسال کنید تا اگر به کل آن جلسه علاقه مندند آن را از دست ندهند. 

ارائه رهنمودهای روزانه جهت افزایش دیدارهای مکرر

بخشی را جهت ارائه رهنمودهای جالب مربوط به تجارت کالاها و خدمات ویا بازار هدفتان در نظر بگیرید . این نکات از یک جمله تا یک پاراگراف می تواند باشد. اگر نکاتی را که مطرح می نمایید، مفید باشد باز هم بازدیدکنندگان به سایت شما می آیند تا ببینند که چه مطلب جالبی را برای آن روز در نظر گرفته اید.

حصول اطمینان از BOOK mark شدن در سایت

بازدیدکنندگان  خود را تشویق کنید که شما را به فهرست Book mark خود اضافه نمایند. در جای مناسبی از سایت تان فرخوان انجام “Book mark me now” را داشته باشد. فراخوان انجام اغلب کاآمد است . سعی کنید عنوان صفحه ای که “Book mark me now” را در خود دارد به طور مشخص سایت شما را شناسانده ، مضمون آن نیز ترغیب کننده باشد

دیدگاه ها بسته شده است