نکات موثر در رتبه وب سایت در طراحی سایت

با طراحی وب سایت مناسب ترافیک سایت را بالا ببریم
2015-01-28
درباره تجارت الکترونیک چقدر اطلاعات دارید ؟
2015-01-28

نکات موثر در رتبه وب سایت در طراحی سایت

رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر به بیش از صد فاکتور مثلا طراحی سایت که در نهایت به مفید بودن یک وب سایت اشاره دارد بستگی دارد. بصورت کلی وبمسترها با ساخت وب سایت های با کیفیتی که برای کاربران مفید است و کاربران آنها را به اشتراک می گذارند می توانند رتبه وب سایت را در موتورهای جستجوگر افزایش دهند.

الگوریتم جستجو

جستجو در موتورهای جستجوگر یعنی پاسخی که موتور جستجوگر به کاربر می دهد، ممکن است بصورت یک مقاله جدید، نتیجه یک مسابقه فوتبال، یک سوال، یک ویدیو و یا نقشه باشد. الگوریتم های موتورهای جستجوگر هزاران صفحه سایت را آنالیز می کنند و با کیفیت ترین سایتها و مرتبط ترین جواب ها به سوالات کاربران را پاسخ می دهند .

ثبت سایت در موتورهای جستجوگر

به عنوان مثال اگر می خواهید ببینید که گوگل شما را فهرست کرده است، به این صورت جستجو کنید Site:example.com

اگر صفحات سایت شما در موتورجستجوگر گوگل به نمایش درآمد یعنی در موتور جستجوگر گوگل فهرست یا ایندکس شده است. اگر به نمایش درنیاید، ممکن است وب سایت یا صفحه ای از سایت جدید باشد و گوگل هنوز آن را شناسایی نکرده است. برای شناسایی و فهرست آن محتوای خود را در گوگل ثبت کنید. اگر وب سایت در موتور جستجوگر گوگل به نمایش در نیامد ممکن است نقصی در قوانین وبمستری گوگل سایت شما وجود داشته باشد. قوانین وبمستری گوگل برای ساخت سایت های مفید و کاربردی برای کاربران سایت ها وضع شده است.

نکات موثر در رتبه وب سایت در طراحی سایت

لیست صفحات سایت خود را در موتورهای جستجوگر جا کنید !

تجربه حضور کاربران در سایت از فهرست حضور شما در نتایج موتورهای جستجوگر شروع می شود. الگوریتم های گوگل بصورت خودکار صفحات سایت شما را در نتایج خود فهرست می کنند. اگر می خواهید صفحاتی در سایت خود بسازید تا کاربران را ترغیب به کلیک کنید این مراحل را انجام دهید .

۱٫title یا موضوع صفحات سایت خود را مفید و خوب بسازید. حتماً باید کاربردی، توضیحی از مطلب و مرتبط با فعالیت آن صفحه باشد .

۲٫URL صفحه باید ساده و قابل فهم برای کاربر باشد. از کارکترها و آی دی ها استفاده نشود .

۳٫دیسکریپشن و یا توضیح صفحه باید مرتبط با فعالیت صفحه باشد. متاتگ دیسکریپشن باید در هر صفحه متناسب با آن صفحه نوشته شود .

۴٫مکان فیزیکی کسب و کار خود را به Google Places برای نمایش جزییات مکان شما در نتایج معرفی کنید .

۵٫لینک های سایت خود را مدیریت کنید. برای ناوبری کاربری بهتر حتماً به مدیریت لینک های وب سایت خود بپردازید. تا زمانی که شما لینک های درست در وب سایت خود نداشته باشید.

۶٫انتظار نداشته باشید گوگل سایت لینک شما را بسازد.

اما چگونه رتبه سایت در گوگل را افزایش دهیم؟

موتور جستجوگر گوگل، www.google.com ، روش ها و متدهایی برای نمایش سایت ها در رتبه های بالای نتایج جستجوی خود دارد. فرمول اصلی آنها یک راز است، اما برای ارتقا رتبه وب سایت در موتور جستجوگر گوگل راه هایی وجود دارد. این قوانین را بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا سئو می نامند. این روش ها وب سایت شما را در صدر نتایج جستجو و رتبه اول نخواهد آورد، اما به رشد کوچکی در نتایج کمک خواهد کرد. مطمئن باشید اگر فکر می کنید که می توانید از روش های منفی در سئو استفاده کنید، دیر یا زود همانطور که همیشه اتفاق می افتد گوگل روشها و فرمولهای خود را بروزرسانی می کند. چرا در آخر پس از تلاش ها شکست بخورید؟ از ثبت وب سایت خود در سایتهای اسپم و پنالتی شده خودداری کنید چون آنها فقط به اعتبار وب سایت شما ضربه خواهند زد.

عبارات و کلمات کلیدی

بجای تمرکز روی یک کلمه کلیدی خاص، برای ساختن عبارات کلیدی ساخته شده از چند کلمه کلیدی تلاش کنید. در حال تحقیق هستید که چه تاکتیک و برنامه ای را برای انتخاب کلمات و عبارات کلیدی صفحات سایت خود اتخاذ کنید؟ برای اینکار می توانید از برنامه هایی که سرویس برنامه ریزی انتخاب کلمات کلیدی به شما ارائه می دهند استفاده کنید. مانند Google Trends در مورد گوگل ترندز مقاله ای نوشته ایم که می توانید بخوانید. چگونه از Google Trends در سئو استفاده کنیم ؟ بخاطر داشته باشید که برای هر صفحه یک تایتل و موضوع در نظر بگیرید، منظور در اینجا استفاده از متاتگ تایتل است و همینطور عبارات کلیدی مشخص مربوط به آن صفحه از وب سایت یعنی متاتگ کلمات کلیدی .

چگالی کلمات کلیدی

یکی از مواردی که گوگل به آن اهمیت می دهد چگالی کلمات کلیدی استفاده شده در صفحه ای از وب سایت است. به عبارتی دیگر، تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. از عبارات کلیدی مشهور استفاده کنید و سعی نکنید موتور جستجوگر را با استفاده یکسان از کلمات کلیدی و یا پنهان کردن کلمات کلیدی دور بزنید! واقعاً این روشها دیگر عمل نمی کند و در واقع شما با این روشها وب سایت خود را به سمت جریمه شدن توسط گوگل پیش می برید .

از پاراگراف های دقیق برای توضیح صفحهات وب سایت خود استفاده کنید. این هم تمرین خوبی است و هم به موتورهای جستجوگر برای پیدا کردن صفحات شما کمک خواهد کرد .

نام صفحات وب سایت

صفحات وب سایت خود را با تگ تایتل نام گذاری مناسب کنید. واقعاً مهم است چون گوگل صفحات وب سایت را با نام آنها در نتایج جستجو به نمایش در می آورد. صفحاتی از وب سایت که نامی ندارند و بصورت دیفالت نام آنها(Untitled) است هیچ کاربری را تشویق به کلیک برروی لینک وب سایت شما نخواهد کرد. سعی کنید از کلمات و عبارات کلیدی نیز در وب سایت خود استفاده کنید .

لینک های سریع و یا لینک های همیشگی و ثابت

یکی از بزرگترین فاکتورهای گوگل لینک های سایت است. گوگل به لینک های داده شده و گرفته شده سایت اهمیت زیادی می دهد. گوگل به کلماتی که شما آنها را لینک کرده اید به محتوایی از سایت بسیار دقیق نگاه می کند. یکی از راه های تاکید بیشتر برای شناخت کلمات کلیدی یک صفحه استفاده از کلمات کلیدی بصورت لینک (Anchor Text) است .

شبکه های اجتماعی

یکی از راه های عالی رشد یک سایت شبکه های اجتماعی است، اما بخاطر داشته باشید که بصورت مستقیم بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر ندارد . گوگل پلاس برای اینکار بسیار پیشنهاد می شود .

بهینه سازی موتورهای جستجو را بر روی طراحی وب سایت خود انجام دهید .

از فایلهای فلش استفاده نکنید، شاید کاربران سایت شما آنها را بخوانند اما موتورهای جستجوگر فقط آنها را اسکیپ می کنند. از تگ برای تعریف تصاویر سایت حتماً استفاده کنید. نه تنها تصاویر سایت شما بیشتر در معرض دید همگان قرار می دهد بلکه شانس دیگری برای دیده شدن و تفهیم کلمات کلیدی به گوگل خواهد بود .

بهترین نوع طراحی، طراحی است که همگان آنرا می شناسند

در آخر، صفحات مرتب و سازماندهی شده سایت، از مواردی است که گوگل در رتبه و رنک سایت تاثیر می دهد. وبسایت هایی که طراحی همگان پسند تری دارند، مورد پسند گوگل هم خواهد بود. در اینجا هدف از طراحی، طراحی ساختار مرتب یک سایت است .

دیدگاه ها بسته شده است