چگونه بک لینک بگیریم؟

آموزش فتوشاپ : سیاه و سفید کردن بخشی از تصویر
2015-10-28
تأثیر هاست و سرور بر سئو
2015-10-29

چگونه بک لینک بگیریم؟

باورهای غلط درباره بک لینک!

با تغییرات گوگل و تغییر راهنمایی های گوگل در بخش راهنمای مدیران وب سایت ها google webmaster guideline ، باورهای غلط و رایجی را به همراه داشته است و دلیلش هم به این خاطر بود که گوگل صراحتا مواردی را نوشته بود که شاید در نگاه اول و با  نگاه بی دقت، نشان از بد بودن بک لینک بود. شاید گوگل حق داشته باشد که این گونه بنویسید. زیرا کافیست گوگل بنویسد بک لینک خوب است! آنوقت در یک روز، کل وب دنیا پر از لینک اسپم می شود!

چگونه بک لینک بگیریم؟

اما باور های غلطی که می گوییم واقعا چه باور هایی هستند؟

 

۱٫بک لینک کلا بد است و سایت شما نباید بک لینک دریافت کند وگرنه رتبه شما آسیب می بیند.

۲٫بک لینک زیاد بد است. بک لینک باید کم باشد.

 

۳٫سایت x با بک لینک بالا آمده. پس به زودی افت می کند!

 

۴٫با بک لینک خیلی راحت می توان سایت را به صدر نتایج گوگل آورد!

 

۵٫backlink فالو خوب است و backlink no follow به هیچ دردی نمی خورد.

 

۶٫backlink نوفالو خوب است و بک لینک فالو خطرناک است!

 

۷٫backlink دیگر اثری در رتبه سایت ندارد.

 

۸٫فقط با backlink سایت بالا می آید!

گوگل در راهنمای خود اعلام کرده است که به جای لینک سازی، محتوای مناسب تولید کنید تا دیگران خودشان شما را لینک کنند. اما واقعیت این است که لزوما با محتوای خوب، دیگران خود به خود شما را لینک نمی کنند! هر کدام از باورهایی که در بالا مشاهده کردید باورهای بی اساس و غلطی است که در بین وب مستران یا طراحان سایت آماتور، رسوخ کرده است. حال این باورهای غلط که اشاره کردیم، به ترتیب رد می کنیم :

 

۱٫بک لینک بد نیست!

اعتبار هر سایت از backlink های او به دست می آید. یک سایت بدون backlink ، سایت فوق العاده ضعیفی است! اگر هم اکنون سایتی بدون backlink ، رتبه خوبی دارد، موضوع آن سایت بی رقابت یا کم رقابت است و یا بسیار قدیمی است و در موضوع خود سایت پیشکسوت است و یا امکان برتری رقبا بر او بسیار زیاد است!

 

۲٫backlink زیاد بد نیست!

اکنون کیفیت از کمیت مهم تر است! backlink زیاد و بی کیفیت بد است! اما backlink زیاد و باکیفیت چرا باید بد باشد؟ به طور کلی backlink زیاد بد نیست. مگر اینکه بی کیفیت باشند. پس backlink ی که هم کم باشد و هم بی کیفیت، بد است.

 

با موراد بالا، طبیعی است که اگر سایتی با backlink بالا بیاید و حداقل های on page seo و محتوا را داشته باشد، بالا می آید.

 

۳٫به این سادگی ها هم نیست که صرف ایجاد یا خرید backlink ، سایت به صدر نتایج گوگل راه پیدا کند! لینک سازی در سطوح رقابتی به شدت پیچیده و دشوار است و باید یک متخصص بروز این کار را انجام دهد. صرف ایجاد یا خرید لینک با عبارتی که دوست دارید با آن در گوگل بالا بیایید، سایت رشد نخواهد کرد حتی ممکن است افت کند و اخطار هم بگیرید! اینجاست که عده ای با ضربه خوردن از backlink و لینک سازی، کلا این اعتقاد را پیدا می کنند که backlink بد است! اما واقعیت این است که این افراد لینک سازی را بلد نیستند (حداقل در سطح رقابت سایت خودشان) و دچار خطا می شوند. لینک سازی پیشرفته و بدون ریسک، موضوعی به شدت گسترده و وسیع و دارای صدها احتمال و فاکتور است و چیزی نیست که در یک جمله بتوان آن را آموزش داد. همچنین در ایران، افراد بسیار کمی هستند که به لینک سازی بدون ریسک و تضمینی مسلط هستند. دقیقا همینجاست که اشخاصی نا آگاه با لینک سازی بد، صاحبان وب سایت ها را از سئوکاران نا امید می کنند.

 

۴٫backlink های نوفالو بسیار مفید و موثر هستند.

 

۵٫backlink فالو خطرناک نیست.

اگر همه backlink های سایت شما فالو باشد ، بله، خطرناک است!

۶٫فقط با backlink سایت بالا نمی آید!

درست است که backlink مهم است اما همانطور که در آموزش بهینه سازی داخلی سایت (On Page Seo ) گفته شد، محتوا و بهینه سازی داخلی سایت، پایه های سئو هستند و مانند چرخ اتومبیل عمل می کنند. یک اتومبیل بدون چرخ حرکت نمی کند! لذا backlink ، محتوا و بهینه سازی داخلی کارساز نخواهد بود.

 

۷٫backlink و لینک سازی همچنان اصل اساسی سئو است.

گوگل گفته و سعی کرده است که با اهمیت بیشتر به محتوا و رضایت کاربر، اهمیت تعداد backlink را کم کند.اما همچنان backlink ها مهم هستند و مهم خواهند ماند. شاید در سال ۲۰۰۸ میلادی، backlink ها ۹۰ درصد سئو را معنا می بخشیدند. اما اکنون لینک سازی به ۱۰ درصد نرسیده است. شاید این عدد از ۹۰ درصد به ۶۰ یا ۷۰ درصد اهمیت در سئو رسیده باشد و در عوض فرایند های آن سخت تر شده است. اکنون لینک سازی به شدت دشوار تر از دو سال پیش است و همچنان در حال سخت تر شدن است!

همه موارد یاد شده به معنی فاصله گرفتن از محتوا و جذب کاربر نیست. منظور این نیست که به لینک سازی هجوم بیاوریم و محتوا را فراموش کنیم. همچنین منظور این نیست که توصیه های گوگل را نادیده بگیریم. موارد گفته شده، صرفا جهت ایجاد زاویه دید باز تر می باشد. شعار من همیشه این است که در سئو هیچ چیز مطلق نیست زیرا همه فاکتورها به هم پیچیده شده است. ممکن است در شرایطی واقعا اثر لینک سازی کمتر از ۵۰ درصد باشد و ممکن است گاها بیش از ۹۰ درصد باشد. البته این اعداد مطلق نیستند.

دیدگاه ها بسته شده است