چگونه نوشته های فایل CSV را وارد وردپرس کنیم؟

افزونه Drafts Scheduler چیست؟
2015-09-13
افزودن یکجای نوشته در وردپرس با BulkPress
2015-09-15

چگونه نوشته های فایل CSV را وارد وردپرس کنیم؟

وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل CSV اکسل

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید به صورت یک جا ساختار نوشته های سایت خود را بسازید، اما در این باره به مشکل خورده اید. برای حل چنین مشکلی باید به صورتی که برای شما شرح می دهیم عمل کنید. ابتدا تمامی عناوین و مطالبی که دارید درون یک فایل اکسل بنویسید، سپس بعد از تعیین ساختار آن ها، می توانید با یک کلیک نوشته ها را وارد وردپرس کنید. این کار که به عنوان وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل CSV اکسل شناخته می‌ شود، توسط افزونه‌ ای به نام Really Simple CSV Importer شدنی هستند.

پس در اولین گامی که می خواهید چنین کاری را انجام دهید، بهتر است به صفحه افزودن افزونه وردپرس بروید و بعد از وارد کردن نام افزونه، در کمترین زمان می توانید آن را نصب کنید. پس از آن در قسمت ابزارها سپس گزینه درون ریزی می‌ توانید گزینه CSV را مشاهده کنید. با کلیک روی این مورد به بخش بعدی ارجاع داده می‌ شوید. حال به مرحله ای می رسید که باید نشانی فایل سی.اس.وی را که روی رایانه تان می باشد بدهید. اما قبل از هر چیزی فراموش نکنید که فایلتان را از قبل آماده کرده باشید.

چگونه نوشته های فایل CSV را وارد وردپرس کنیم؟

ساختار پرونده سی.اس.وی به عبارتی بسیار ساده است و بر مبنای ستون نوشته ها را یکی یکی وارد وردپرس می کند. اولین ردیفی که دیده می شود، عنوان هر ستون است که ترتیب آن ها زیاد مهم نیست. اما در نظر داشته باشید که عنوان هر ستون با ساختاری که برای آن تعریف شده است، باید کاملا هماهنگ باشد. مثلا عنوان ستون شما باید با عنوان پست دقیقا post _title باشد، نه نام دیگری.

عمده موارد عناوین ستون‌ها شامل post_content (برای متن نوشته)، post_date (برای تاریخ نوشته)، post_author (برای نام نویسنده)، post_type (نوع نوشته)، post_status (وضعیت نوشته) و post_categories (دسته بندی نوشته) می‌ باشند. برای اینکه از فهرست کامل این عناوین اطلاع پیدا کنید می توانید به بخش صفحه راهنمای افزونه مراجعه نمایید.

وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل1 CSV اکسل

در تصویر بالا مشاهده می کنید که شما باید یک سند خالی در نرم افزار Excel باز کرده و ردیف اول را از عناوین ستون ها پر کنید. حال بعد از انجام چنین چیزی، یکی یکی به سراغ جزئیات هر نوشته می رویم که باید هر نوشته را درون یک ردیف وارد نماییم. اگر مایل به این هستید که نوشته های تان را به صورت پیش نویس در وردپرس وارد کنید، باید در ستون post_status هر ردیف، عبارت draft را وارد کنید. در ضمن افزونه Really Simple CSV Importer دارای یک فایل نمونه است که به راحتی می‌ توانید داخل نرم افزار اکسل را باز کنید و ویرایش را روی آن انجام دهید.

زمانی که فایل سی.اس.وی را کامل کردید، حال زمان آن است تا دوباره سراغ صفحه درون ریزی بروید و روی سی.اس.وی رفته و سپس روی choose file کلیک کنید و فایل را از روی رایانه تان انتخاب کنید. در این صورت است که افزونه پرونده را بارگیری خواهد کرد و به صورت خودکار نوشته‌ ها را داخل سایت شما منتشر یا به حالت پیش نویس می‌ کند و نتیجه را به شما نشان خواهد داد. وقتی عبارت All Done. به شما نشان داده شد، به این معنا می باشد که عملیات وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل سی.اس.وی اکسل به خوبی انجام شده است.

دیدگاه ها بسته شده است