ادغام سرویس چت اینستاگرام ، فیس‌بوک و واتس‌اپ تا سال ۲۰۲۰

لیزارد وب و هفدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی
2017-10-16
چند راهکار ساده برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی
2019-02-03

ادغام سرویس چت اینستاگرام ، فیس‌بوک و واتس‌اپ تا سال ۲۰۲۰

فیس بوک قصد دارد قابلیت گپ پیام رسان فیس‌بوک و نیز بخش تبادل پیام برنامه‌های اینستاگرام و واتس اپ را در یکدیگر ادغام کند تا گفتگوی کاربران این سه برنامه با یکدیگر تسهیل شود .

در این روش مسنجر فیس‌بوک ، واتس‌اَپ و اینستاگرام در یک پلتفرم مشترک و واحد تعریف می شود تا کاربران با داشتن یک سیستم پیام رسان واحد، به طور همزمان در این سه پلتفرم چت کرده و پیام های خود را با یکدیگر رد و بدل کنند .

این تغییرات سیاست‌های حریم شخصی برنامه‌های مذکور را نیز تغییر داده و مشابه با فیس‌بوک خواهد شد . این امر از هم اکنون موجب برخی نگرانی‌ها شده است .
این تغییرات به معنای ادغام سه برنامه یادشده نیست و آنها کماکان به صورت مستقل موجود خواهند بود ، اما از این پس یک کاربر اینستاگرام به راحتی می‌تواند از داخل محیط این برنامه با فردی در واتس اپ گپ بزند.

علاوه بر این هر سه برنامه در زمان گپ از قابلیت رمزگذاری کامل برخوردار خواهند بود تا داده‌ها در زمان انتقال از کاربری به کاربر دیگر افشا نشوند . مجموع کاربران فعال این سه برنامه در ماه به ۲.۵ میلیارد نفر می رسد و لذا این تغییرات ممکن است مانع از مهاجرت کاربران به برنامه های رقیب و افزایش جذابیت آنها شود.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد با ادغام سرویس های فیسبوک ، واتس اپ و اینستاگرام کنترل کاملی بر سرویس های تحت نظر خود داشته باشد و از تکرار رسوایی هایی مشابه با رسوایی پیشین این شرکت در حوزه داده های کاربران پیشگیری کند . به گفته برخی از منابع آگاه ، اجرای چنین طرح گسترده ای نیازمند هزاران نفر از کارمندان فیسبوک است تا یک باز طراحی مجدد را از ابتدایی ترین سطوح فیسبوک، واتس اپ و ایننستاگرام انجام دهند . مردم معتقدند که این سه سرویس به عنوان برنامه های مستقل عمل خواهند کرد ، اما به زودی زیرساخت پیام رسانی آنها یکپارچه خواهد شد. بر اساس گفته های این منابع ، فیسبوک هنوز در مراحل اولیه کار قرار دارد و قصد دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۰ آن را تکمیل کند .
شایان ذکر است که متحد کردن زیرساخت های واتس اپ ، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر از لحاظ فنی نیز به شدت چالش برانگیز است . بر خلاف فیسبوک مسنجر و اینستاگرام ، واتس اپ اطلاعات کاربر یا پیام های کاربر را ذخیره نمی کند . بسیاری از افراد که نگران مسئله حریم شخصی هستند نسبت به این ادغام نقد دارند.

فیس‌بوک ، اینستاگرام و واتس اپ را به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ خریداری کرد و در حال حاضر به علت اختلاف نظرهای شدید بنیانگذاران برنامه های یادشده با زاکربرگ هیچ یک از آنها دیگر در فیس‌بوک کار نمی‌کنند. در سال گذشته برایان اکتون بنیانگذار واتس اپ از کاربران خواست تا از فیس‌بوک برای جلوگیری از نقض حریم شخصیشان خارج شوند . کوین سیستورم و مایک کیرگر موسسان اینستاگرام هم در سپتامبر گذشته فیس بوک را ترک کردند .

دیدگاه ها بسته شده است