آشنایی با Google Webmaster Tools برای افزایش رتبه گوگل

نباید های سئو برای سایت
2015-10-03
ایجاد Zone و تعریف رکوردهای رایگان با cloudns.net
2015-10-06

آشنایی با Google Webmaster Tools برای افزایش رتبه گوگل

آشنایی با Google Webmaster Tools برای افزایش رتبه گوگل

Webmaster Tools از ابزار رایگان گوگل می باشد که نیازهای اولیه مدیران سایت را برای بهینه سازی و مدیریت سایت در موتورهای برآورده می کند. البته گفتنی است که همانند باقی سرویس های گوگل، نیازی به ثبت نامی جدا برای آن نمی باشد. در صورتی که با استفاده از اکانت Gmail می توانید از چنین سرویسی استفاده کنید. در نظر داشته باشید تمامی مکاتبات گوگل در مورد سایت معرفی شده، با اکانتی انجام می شود که سایت در آن معرفی می شود و قالبا گوگل صاحب این اکانت را صاحب سایت می پندارد. اما گذشته از آن باید به الگوریتم های گوگل هم اشاره کنیم که بر اساس سه عامل اصلی می باشند :

Crawling: اطلاعات گوگل از سایت شما، مانند کلید واژه ها، site map و… هستند.

Indexing : لیست شدن کلیه صفحات سایت شما در این موتور جستجو می باشند.

Serving : همخوانی نتایج نمایش داده شده در سایت شما با کلید واژه جستجو شده توسط کاربر است.

در ادامه یادآور می شویم که با استفاده از لینک زیر، اقدام به ورود به صفحه اصلی ابزار Webmaster Tools نمایید:

 http://www.google.com/webmasters/

بعد از اینکه وارد این صفحه شدید، در ادامه روی Add a site کلیک کنید، که در این قسمت از شما درخواست نام سایتتان می شود، پس نام سایت خود را به صورت کامل در این قسمت مذکور تایپ کنید.

راهنمای اضافه نمودن وب سایت در Google Webmaster Tools ـ تصویر اول

بعد از آن، در مرحله بعدی باید اقداماتی از جهت احراز هویت و اثبات مالکیت سایت انجام دهید. بعد از انجام این مراحل و سپری کردن آن ها به ترتیب زیر عمل کنید :

  1. بر روی لینک this HTML verification file کلیک کنید و یک فایل با پسوند HTML را دانلود کرده و در محلی در سیستم خود ذخیره کنید.
  2. سپس فایل HTML را بدون تغییر در نام و محتوا در پوشه wwwroot سایت خود قرار دهید.
  3. برای اینکه تایید کنید فایل مورد نظرتان در محل مناسب خود قرار گرفته است، روی لینک گزینه ۳ کلیک کرده تا تایید آن را به شما نمایش دهد.
  4. بر روی VERIFY کلیک کرده تا عملیات ثبت سایت در Webmaster Tools پایان یابد.

راهنمای اضافه نمودن وب سایت در Google Webmaster Tools ـ تصویر دوم

اما نکته ای را باید در نظر داشته باشید و آن این است که فایل HTML مذکور نباید تحت هیچ شرایطی از سایتتان حذف شود. بیشتر به این دلیل است که گوگل ارتباطش با سایت شما برقرار است و همین برقرار بودن ارتباط، باعث در دسترس بودن سایت شما توسط گوگل می شود، که توسط چنین فایلی سنجیده و بررسی می شود.

پس از پایان یافتن موارد فوق، به صورت خودکار وارد صفحه اصلی Webmaster Tools می شوید، در این صفحه می توانید اقدام به انجام تنظیماتی مانند ایجاد Site map، مشاهده پیغام های گوگل، معرفی سایت های دیگر به این ابزار و … نمایید.
راهنمای اضافه نمودن وب سایت در Google Webmaster Tools  ـ تصویر سوم
در این رابطه چندین نکته مد نظر است که باید آن را در نظر داشته باشید :
نکته اول : حتما توجه داشته باشید که معرفی سایت به گوگل راه های دیگری هم دارد که امکان پذیر می باشند، و توسط همین روش های یاد شده می توانید در قسمت  Other Verification options  آن ها را مشاهده کنید.
نکته دوم : همانطور که مراحل معرفی سایت به Webmaster Tools را برای شما شرح دادیم، هم چنین در نظر داشته باشید که برای بهینه سازی یک سایت حتما باید مراحلی پیچیده و تخصصی را دنبال کرد زیرا آن ها نیز برای موتورهای جستجوی این چنینی تنظیم می شوند، پس بهترین راه ارتباط با یک متخصص سئو می باشد.
نکته سوم : در مواردی هم چنینی که باید سایت را به چنین ابزاری معرفی کنید، علاوه بر اینکه موارد امنیتی سایت مد نظر است، نیز مربوط به زمانی است که وب سایتتان به بد افزار آلوده شده است یا اینکه پیغام اخطار گوگل را در صفحه اول دریافت کرده اید. 

دیدگاه ها بسته شده است