آمار بازدید سایت

قیمت گذاری سایت
2015-08-12
سرویس sucuri.net
2015-08-17

آمار بازدید سایت

آمار بازدید سایت

بسیاری از ما هنگامی که پشت کامپیوتر می نشینیم و شروع به گشت و گذار در بین سایت ها در صفحات وب می کنیم، با سایت هایی مواجه می شویم که مطالب مورد علاقه ما را به اشتراک گذاشته اند و این گونه است که آمار بازدید سایت مورد نظر بالا می رود.

اما صاحبان سایت هایی که طراحی سایت انجام داده اند و حال می خواهند آمار بازدید سایت شان را بررسی کنند؛ گفتنی است این افراد را حرفه ای هایی می دانیم که از آمارگیرهای حرفه ای استفاده می کنند تا آمار سایت شان و بازدید از آن را جویا شوند. ولی این آمارگیر ها عمومی نیست و من و شما نمی‌توانیم از اطلاعات آنها آگاه شویم. ولی سرویس‌های برخطی هستند که به هر کسی این اجازه را می‌دهند که کلیاتی از آمار یک سایت را به دست آورند. البته به دلیل اینکه آنها هم به صورت اختصاصی اقدام به جمع آوری اطلاعات از یک سایت خاص نمی‌کنند، امکان ایجاد خطا می تواند باشد.

در واقع، سایت‌هایی هستند که کارشان جمع آوری اطلاعات سایت‌های مختلف و دسته بندی آنها طبق یک قاعده‌ی خاص است. شاید از معروف ترین آنها الکسا باشد که ممکن است شما آن را بشناسید. ولی باید اشاره کرد که سایت‌های دیگری برای این منظور وجود دارند.

Alexa

آمار بازدید سایت

این سایت معروف، عملکردش به این صورت است که با نرم افزاری است که با نصب روی مرورگر کاربران انجام می شود. به همین دلیل است که شاید آمار آن به حدی صحت نداشته باشد. با این حال معیاری یکسان از سایت های جهانی را به ما می دهد. این سرویس محصول Amazon است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، اطلاعات زیادی از سایت‌هایی که نشانی آن را وارد کردید را به شما می‌دهد. حتی اطلاعاتی راجع به سایت خودتان را می‌توانید از آن دریافت کنید. امروزه این سایت مرجع خوبی برای دریافتن از میزان محبوبیت سایت‌هاست.

این سرویس به هر سایت یک رتبه‌ی عددی هم می‌دهد که هر چقدر کمتر باشد، نشان از میزان بازدید بالای آن است. به مرور که به میزان مطالب سایت خود اضافه می‌کنید، خواهید دید که این عدد کمتر خواهد شد.

Compete

آمار بازدید سایت

compete

Compete هم سرویسی مفید می باشد که برای دریافت اطلاعات از میزان بازدید یک سایت استفاده می شود. درست است که محدودیت‌ های زیادی برای کاربرانی که ثبت نام نکردند وجود دارد، ولی در کل می‌توانید عکس‌ ها را به صورت مستقیم روی رایانه‌ی خود ذخیره کنید.

Quantcast

آمار بازدید سایت

quantcast

در Quantcast شما گزینه‌ هایی را مشاهده می کنید که برای کم و زیاد کردنشان به اختیار خودتان می باشد. البته گفتنی است که اول از همه می‌ توانید بازه‌ی زمانی را مشخص کنید که میزان بازدید را برای آن سایت نمایش دهد. علاوه بر تمام این ها، اطلاعاتی نه چندان ناقص از نوع بازدید کنندگان مانند سن، جنس، میزان تحصیلات و … را هم به شما نشان می‌دهد. بهتر است که خودتان به این سایت رفته و نشانی یک سایت یا سایت خودتان را وارد کنید تا اطلاعات مرتبط با آن را دریافت کنید.

Url Trends

آمار بازدید سایت

urltrends

در طی مراحل ساخت و یا طراحی سایت، بعد از آن مواردی پیش می آید که جز فاکتورهایی برای نگه داشتن سایت در وضعیت خوب می باشد. این سایتی که معرفی کرده ایم، هم رابط کاربری خوب و جذابی دارد و پس از دادن نشانی یک سایت، موارد را درون بخش‌ هایی دسته بندی می‌کند که با کلیک روی هر عنوان از فهرست سمت چپ، اطلاعات آن بخش برای شما نمایش داده می‌شود. استفاده از این سرویس رایگان است، اما باید دقت کنید که به مانند دیگر سامانه‌ ها معمولاً یک حساب حرفه‌ای هم دارد که برای استفاده از آن باید پول پرداخت نمایید. ولی تا زمانی که اطلاعاتی به این خوبی از یک سایت را به شما نشان می‌دهد، نیاز به این کار نیست. در عکس پایین میزان بازدید از مکان‌های مختلف برای یک سایت را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه ها بسته شده است