قیمت گذاری سایت

پیدا کردن IP سایت
2015-08-10
آمار بازدید سایت
2015-08-15

قیمت گذاری سایت

قیمت گذاری سایت

در طی طراحی سایت که انجام می گیرد و مرحله به مرحله بخش های آن جلو می رود و انجام می شود تا این که به سایت مورد نظر شما نزدیک شده و یا این که با اتمام کارهای آن به پایان می رسد. اما مسئله مهم دیگری که در این باره بسیار مهم است، قیمت گذاری سایت می باشد.

یکی از دغدغه هایی که افراد در طراحی سایت دارند و برای افزایش کیفیت آن بسیار تلاش می کنند. با افزایش کیفیت آن ارزش سایت هم اهمیت پیدا می کند. بسیاری از مواقع هم اتفاق می افتد که سنجش ارزش سایت را به گردن سایت های آمارگیر می اندازند، و این ارزش گذاری با رتبه ای که روی سایت گذاشته می شود، تعیین می شود. اما تا به حال می دانستید که ارزش سایت تان به دلار چقدر است؟ سرویس های مختلف زیادی هستند که برای تعیین قمیت گذاری سایت، این امکان را فراهم می کنند. به عنوان نمونه می توانید از سایت WebsiteIsWorth.com استفاده کنید که قیمت گذاری را به صورت آنی روی سایت شما انجام می دهد.

انجام این کار معمولاً با استفاده از عوامل مختلف، از قبیل میزان بازدید، مقدار بازدید صفحات، رتبه سایت در گوگل و الکسا، میزان لینک‌های برگشتی (BackLink)، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و … صورت می‌گیرد. بالطبع هر چه قدر امتیاز هر کدام از این موارد بیشتر باشد، در نهایت میزان ارزش آن هم بیشتر می‌شود.

در اولین گامی که بعد از وارد شدن به این سایت انجام می دهید، جعبه ای می باشد که در بالای صفحه قرار گرفته است باید نام سایت را در آن وارد کنید و روی دکمه Look up  کلیک کنید.

برای قیمت گذاری سایت این سامانه رکوردهای مختلف یک سایت را نگهداری کرده و در مواقع بعدی از آن استفاده می‌کنند. پس اگر از قبل سنجش قیمت را با این سایت انجام داده باشید، نتیجه‌ی قبلی فوراً برای شما نمایش داده می‌شود و شما برای دیدن قیمت جدید باید روی دکمه‌ی update کلیک کنید. ولی اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ارزش سایت خود سر در بیاورید، مدتی طول خواهد کشید. این به دلیل این است که این سایت در حال عملیات جمع آوری اطلاعات و محاسبه به طور کامل می باشد و پس از آن صفحه‌ی نتیجه نمایش داده می‌شود. یک نمونه از این صفحه نتیجه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

قیمت گذاری سایت

در تصویر بالا شما نتیجه را برای سایت وبنولوژی مشاهده می‌کنید. در بالاترین قسمت سایت قیمت گذاری سایت، قیمت را هم به دلار و هم به یورو به شما نشان می‌دهد. سپس در بخش‌های پایینی اطلاعات هر جزء از سایت نمایش داده می شوود. مثلاً از قسمت Traffic Report شما می‌توانید میزان بازدیدها را به نفر و نمایش صفحه ببینید. البته این میزان بسیار بیشتر از مقدار واقعی است. در بخش‌های بعدی این گزارش هم امکان ایجاد خطا وجود دارد. پس همین جا باید گفت که میزان قیمت گذاری که برای سایت شما انجام می‌شود، تا حدودی صحیح نیست. اما می‌توان بین سایت‌های مختلف با همین معیار یک اندازه گیری معقولی را انجام داد.

برخی از موارد با علامت Not Applicable نشان داده شده که به معنی نبود اطلاعات کافی برای نمایش است. مثلاً اگر سایت شما در شبکه‌ های اجتماعی فعالیت متناسبی نداشته باشد، خوب طبیعی است که در قسمت Social Engagement این سایت قیمت گذاری سایت، این عبارت را درج کرده است.

اطلاعات تکمیلی از سایت را می‌توانید در بخش‌های پایین‌تر ببینید. مثلاً از بخش Web Server Information به مکان قرارگیری سرور پی خواهید برد که با نقشه نشان داده شده است.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این گزارش‌گیری این است که می‌توانید بفهمید کدام سایت‌ها به غیر از سایت شما روی سرور شما با IP مورد نظر قرار گرفته است. اگر از میزبان اشتراکی برای سایت خود استفاده می‌کنید، مطمئناً تعداد زیادی سایت روی IP سرور خود خواهید دید. این اطلاعات همراه با مشخصات و قیمت هر کدام از سایت‌ها قابل دیدن است.

شاید از خودتان بپرسید که آیا این قیمت گذاری روی وبلاگ هم انجام می‌شود؟ به دلیل اینکه وبلاگ یک زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی سایت سرویس دهنده است، بسیاری از مشخصات آن با مشخصات سایت اصلی یکسان است. مثلاً رتبه‌ی Alexa برای یک زیر دامنه نامعلوم است. پس میزان قیمتی که این سرویس و سامانه‌های مشابه برای وبلاگ شما می‌دهند، چندان صحیح نیست. هر چند همانطور که گفته شد حتی برای سایت هم این میزانقیمت گذاری سایت و تعیین قمیت بسیار بالاست! پس شاید از این گونه سرویس‌ها فقط بتوان برای تخمین زدن بهره برد.

دیدگاه ها بسته شده است