آموزش پی.اچ.پی : جلسه هفتم، آرایه های انجمنی

آدرس IP کلاس C وب سایت چیست؟
2016-01-02
آموزش css3 : بخش چهارم، قواعد دستوری
2016-01-04

آموزش پی.اچ.پی : جلسه هفتم، آرایه های انجمنی

آرایه های انجمنی در پی.اچ.پی

در مبحث قبلی به موضوع آرایه ها و انواع آن ها در پی.اچ.پی پرداختیم و نیز از آرایه های عددی گفتیم. حال می خواهیم به نوع دیگر آرایه ها که آرایه های انجمنی نام دارند، بپردازیم.

آرایه های انجمنی چه می باشند ؟

تفاوت آرایه های انجمنی با آرایه های عددی در این است که آرایه های انجمنی ما برای هر عنصر آرایه یک کلید ID مشخص توسط خودمان می سازیم؛ یعنی هر عنصر از آرایه یک کلید مشخص شده است که می تواند یک رشته یا عدد باشد، چون ما آرایه را در آرایه های عددی به طور کاملی توضیح دادیم دیگر نیاز به توضیحات بیش از حد نیست. اگر شما آرایه های عددی را به خوبی متوجه شده باشید با مثال های که در مورد آرایه های انجمنی می زنیم به صورت کامل تفاوت ها را خواهید فهمید، در واقع شکل الگوی کلی یک آرایه انجمنی به این حالت است :

به طور مثال اگر ما بخواهیم سن چند کاربر مشخص شده را در داخل یک آرایه بریزیم، به شرح زیر می باشد.

کد PHP :

آرایه های انجمنی در پی.اچ.پی

آرایه های انجمنی در php

یا
کد PHP :

انواع آرایه ها ـ آرایه های انجمنی در php

این دو مثال هر دو یکی هستند اما یک نکته را من در این مثال ها گذاشتم تا علاوه بر آموزش یافتن نکات ریز را هم بفهمید. من کلید ‘user 3’ را داخل کوتیشن ‘ قرار دادم ولی سایر کلید ها را بدون کوتیشن نوشتم دلیل این کار این است که در این کلید از فاصله استفاده شده در صورتی که در چنین کلیدهای از کوتیشن یا دبل کوتیشن استفاده نشود که با Parse error مواجه خواهیم شد. برای همین تمامی کلید ها یا عنصر های رشته ای چند قسمتی خود را در داخل کوتیشن یا دبل کوتیشن بگذارند؛ البته برای تازه کارها پیشنهاد می شود تمامی کلید ها و عنصر های رشته ایشان را در کوتیشن یا دبل کوتیشن قرار دهند تا مشکلی پیش نیاید. همچنین در هنگام فراخوانی هم این موضوع صدق می کند. در مبحث بعدی به آموزش پی.اچ.پی در آرایه های چند بعدی می پردازیم.

دیدگاه ها بسته شده است