آدرس IP کلاس C وب سایت چیست؟

درباره Authority دامنه چیزی شنیدید؟
2015-12-31
آموزش پی.اچ.پی : جلسه هفتم، آرایه های انجمنی
2016-01-03

آدرس IP کلاس C وب سایت چیست؟

وب سایت ها هر کدام برای خود یک آی پی آدرس دارند که برای شما در ادامه بیان کردیم؛ اگر سوالی دارید و فکر می کنید در این زمینه اطلاعاتی ندارید، کافیست ادامه را بخوانید و بهره مند شوید.

همه می دانید که هر وب سایت دارای یک IP به خصوص برای خود می باشد و معمولا وب سایت هایی که IP به خصوص خود را ندارند، ممکن است که آی.پی شان با صدها وب سایت دیگر یکسان باشد. برای اینکه IP وب سایت مورد نظر را بفهمید می توانید با باز کردن command prompt ویندوز خود (Start>cmd.exe)  و تایپ ping sitename که sitename آدرس دامنه مد نظر می باشد، IP سایتی که می خواستید را تشخیص دهید.

هم چنین گفتنی است که هر IP از ۴ بخش ۳ حرفی، یا ۳ عددی و کمتر تشکیل شده است که با نقطه جدا می شود. امروزه آی.پی ها را در دو ورژن می بینیم که به ترتیب ۴ و ۶ هستند. البته IP هایی که ما با آنها سرکار داریم IP های ورژن ۴ هستند (۴ بایتی – ۳۲ بیتی). مانند ۱۷۸٫۲۰۳٫۲۵٫۳ . حالا هر بخش از این آی.پی از یک کلاس تشکیل شده است که کلاس هم خود تعاریف دیگری دارد اما به بحث سئو ربطی ندارد. مثلا همین آدرس ۱۷۸٫۱۰۳٫۲۵٫۳ دارای ۴ کلاس است و از سمت چپ هم می گویند کلاس A که با عدد ۱۷۸ شروع شده است. به همین ترتیب که پیش می رویم، ۲۰۳ کلاس B و ۲۵ کلاس C و در آخر عدد ۳ کلاس C می باشد. کلاس A و B به بخش Network IP و کلاس C و D به بخش Host IP معروف هستند. سایت هایی که روی یک سرور یا یک محدوده از سرورها هستند، دارای C Class IP یکسانی هستند. یعنی کلاس C آنها یکسان می باشد. در نظر داشته باشید که نه تنها IP مهم است، بلکه C Class IP بک لینک ها هم بسیار مهم هستند.

کلاس C آی.پی در وب سایت ها

موضوع این است که گوگل و موتورهای جستجو، خیلی به C Class IP بک لینک های شما توجه می کنند. در حالت عادی یک سایت، که دارای لینک های طبیعی است، از سایت های مختلفی با C Class IP های متفاوت لینک دارد. مثلا اگر شما جای گوگل بودید، سایتی که بک لینک هایش، از IP ها یا C Class IP های خاص می باشد، با این حال رتبه بهتری می دادید یا سایتی که از سایت هایی با C Class IP های متفاوت و دارای بک لینک است؟ کدام برایتان در اولویت خواهد بود؟

اما گوگل با هوشی که دارد، به خوبی می داند که بسیاری از کلاه سیاه کاران و وب مستران یا حتی سئو کاران مبتدی و تازه کار، مجموعه ای از بک لینک ها روی یک سرور یا روی یک C Class IP دارند. پس با وجود این با کاهش شدید اثر بک لینک هایی که روی C Class IP هستند، عرصه را برای لینک های مصنوعی تنگ کرده است. به خاطر همین استفاده از چنین وب سایت هایی برای بک لینک اصلا توصیه نمی شود و با اطمینان صد در صد می گوییم که این بک لینک ها بد هستند. این را بدانید که این لینک ها اگر به وفور استفاده شوند، لکه ای سیاه در میان بک لینک های شما می شوند و چشم گوگل را به عملکرد های شما حساس تر می کند. در ضمن شرکت های هاستینگ خارجی زیادی هستند که به نام Seo Web Hosting به شما هاست هایی با C Class IP متفاوت و البته قیمتی بیشتر ارائه می کنند.

پس در نظر داشته باشید که گوگل اطلاعات دامنه شما را می تواند ردیابی کند. در صورتی که می خواهید از این سیستم استفاده کنید، آدرس تماس های مختلفی برای دامنه های پارک شده خود بر روی وب هاستینگ سئو خود انتخاب کنید تا دامنه ها برای یک نفر در نظر گرفته نشود.

3 دیدگاه

  1. hamid گفت:

    سلام .وقت بخیر. ممنون از مطالب خیلی خوبتون.
    یک مقاله ای در مورد کلاس آی پی های مطالعه کردم که نوشته بود استفاده از هاستینگ معتبر با دارا بودن IPهای کلاس سی (Multiple C Class IP) در سئو موثره.
    و آدرس‌های که اکتت اول آن‌ها از ۱۹۲ تا ۲۲۳ است در کلاس سی قرار می‌گیرند درصورتی که در این مقاله نوشته شده بخش سوم یک آی پی میشه کلاس سی!!! لطفا اگه ممکنه یکم بیشتر توضیح بدید که چرا دو تعریف متفاوته و کدام کلاس سی در سئو موثره؟

    و اگه ممکنه کلا در مورد IP کلاس C بیشتر توضیح بدید و اینکه این نوع IP چه مزیتی نسبت به IP کلاس B و A داره؟ و چه تاثیری در سئو میتونه داشته باشه و چه سایتهایی بهتره از اون استفاده کنند؟
    لطفا زودتر جواب بدید
    مرسی

    • SaMaN گفت:

      عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما
      مطلبی که در حال حاضر مطالعه کردید خلاصه ای هست از مواردی که تجربه اثبات کرده و گوگل در مبحث سئو اعمال میکنه و با بررسی وبسایت های معتبر در زمینه ی سئو به این نتیجه خواهید رسید.
      و اما در زمینه کلاس های IP و مزیت های آن ها و تاثیر در سئو به زودی مقاله ای مفید و جامع در سایت منتشر خواهد شد که امیدواریم سودمند باشه

      • hamid گفت:

        با سلام . ممنون از پاسختون
        امیدوارم این مقاله ای که فرمودید زودتر منتشر بشه .