آپدیت های جدید گوگل در سال ۲۰۱۶

طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟
2015-10-13
برای بهینه سازی وب سایت، سئو url هم لازم است!
2015-10-14

آپدیت های جدید گوگل در سال ۲۰۱۶

آپدیت های جدید گوگل در سال ۲۰۱۶

اگر در حوزه طراحی وب سایت و سئو سایت فعالیت می کنید، احتمالا در مورد این که گوگل چگونه وب سایت ها را بررسی می کند در ذهنتان سوالی را به وجود آورده است. این سوالات زمانی که یک الگوریتم جدید توسط گوگل ایجاد می شود یا یک الگوریتم دچار تغییر و آپدیت می شود، مطرح می شود. اما این بار گوگل کمی به کمک ما آمده است و دقیقا به ما گفته است چکار هایی را می خواهد در آینده انجام دهد.

اما واقعا جدید ترین آپدیت های الگوریتم های گوگل در ۲۰۱۶ چه هستند؟ در آینده ای نزدیک گوگل به سوی چک کردن حقیقت محتوای شما می رود. اما فقط روی این نکته تمرکز نمی کند بلکه نوع بک لینک های شما را نیز بررسی می کند. آن ها می خواهند معنای واقعی محتوای شما را چک کنند. در ماه فوریه ۲۰۱۵ بود که گوگل یک گزارش از خلاصه ی تحقیقاتشان در مورد نرم افزار های مبتنی بر دانشی که حقیقت محتوا را بررسی می کند و به اعتبار آن ها امتیاز خاصی می دهد، منتشر کرد. آخرین اخبار از بررسی حقیقت محتوا توسط google، جای هیچ تعجبی ندارد. سال های بسیاری بود که کارشناسان ادعا داشتند که google ویکیپدیا را در همه ی نتایج جستجویش ترجیح می دهد. در حقیقت زمانی که موقعیت هزار عبارت جستجو شده در ۲۰۱۲ مورد تحقیق قرار گرفت، به چنین نتیجه ای رسیدند که ویکیپدیا در صفحه اول ۹۹ درصد نتایج جستجو ها بوده است. (همچنین برای ۵۶ درصد از جستجو ها در رتبه ی اول و برای ۹۶ درصد از جستجو ها در رتبه های یک تا پنج بوده است.) اما دلیل اینکه google به طور مداوم رتبه ی ویکیپدیا را بالاتر می برد چیست؟ علت این است که ویکیپدیا خودش را به عنوان یک منبع عینی و دقیق مبتنی بر محتوا نسبت به سایر وب سایت های موجود در اینترنت ثابت کرده است. google این حقیقت را برای همیشه ارزش داده است.

آپدیت های جدید گوگل در سال 2016

یکی از جدید ترین آپدیت های الگوریتم های google در ۲۰۱۶ ـ کم کردن امتیاز اعتبار مبتنی بر دانش :

گوگل گزارشی درباره تیم تحقیقاتی اش منتشر کرد که در حال کار کردن بر روی یک سیستم جدید برای ارزیابی اعتبار محتوا هستند. با استفاده از این نرم افزار جدید که در حال توسعه می باشد، آن ها حقیقت محتوای بیان شده در یک وب سایت را با حقیقت هایی که انبار دانش google ذخیره شده است، مقایسه می کنند. گوگوپل این انبار دانش را از مجموعه ای از حقایق در سراسر وب گرد آوری کرده است. سپس چنین نرم افزاری با بیان این که چه تعداد حقایق نادرست در یک صفحه وب سایت موجود است، ساخته شد. گزارش google بسیار روشن است زیرا به دنبال اطلاعات نادرست هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل های حقایق درست و نادرست این نرم افزار، یک امتیاز به میزان معتبر بودن و قابل اعتماد بودن اختصاص می دهند. این امتیاز را KBT به معنای اعتماد دانش بنیان، می نامند. یک امتیاز KBT بالا نشان می دهد که صفحه قابل اعتماد است و هیچ اطلاعات غلطی ندارد.

Google در یکی از گزارش هایش به این موضوع پرداخته است که سایت هایی را که دارای مطالب درست, کم هستند و یا هیچ مطلب حقیقی ندارند را جریمه نمی کند. برای مثال نمی توان حقیقت یک شعر را بررسی کرد. اما لزوما یک سایت شعر KBT پایین دریافت نخواهد کرد. حقایقی که برای یک وب سایت شعر بررسی می شوند، داده هایی از وب سایت مانند نام نویسنده، تاریخ سروده شدن شعر، حقایقی در مورد ساختار شعر و … می باشند. اما این که google چگونه KBT را با الگوریتم هایش ادغام می کند هنوز مشخص نشده است. اما به نظر منطقی می رسد که google امتیاز پیج رنکش (که محبوبیت یک صفحه را با توجه به تعداد بک لینک ها مشخص می کند.) را با امتیاز KBT (که نشان دهنده ی دقت و صحت محتوای وب سایت ها می باشد.) تکمیل می کند. رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو ها به وسیله ی ترکیبی از امتیازات در محبوبیت و دقت و سایت تعیین می شوند.

جدید ترین آپدیت های الگوریتم های google در سال ۲۰۱۶ و تاثیر آن ها بر آینده ی سئو

به عنوان ایجاد کننده ی محتوا، هدف اصلی ما کمک به کسب و کار ها و وبلاگ نویسان برای ایجاد درایوهای تولید کننده ی درآمد است. اما بزرگترین نگرانی ما «تاثیر جدید ترین آپدیت های الگوریتم های google در ۲۰۱۶ بر سئو» می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است