طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟

طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!
2015-10-13
آپدیت های جدید گوگل در سال ۲۰۱۶
2015-10-14

طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟

طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟

اول از همه باید گفت که شاید نام سایت ساز به گوشتان نخورده باشد و اینکه نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید. نگران نباشید چون ما این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهیم. سایت ساز ابزاریست که به کاربر این امکان را می دهد تا به ساخت و مدیریت وب سایت برای خود بپردازد. (ساخت و توسعه سایت با طراحی سایت متفاوت است. طراحی سایت شامل طراحی قالب و… می شود اما در این گونه ابزار ها از قالب های آماده استفاده می شود.) در واقع سایت ساز ها دو دسته اند. آنلاین و آفلاین. اکنون به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم و تفاوت امکانات این دو را بیان می کنیم.

سایت ساز آنلاین چیست :

برخی از سایت های معتبر این خدمت را به کاربران ارائه می دهند تا بتوانند برای خود سایتی را به رایگان ایجاد کرده و آنرا مدیریت کنند. قبلا راجع به طراحی سایت رایگان بحث کرده ایم. برخی از این سایت ها دارای امکانات مناسبی برای مدیریت و توسعه سایت بدون نیاز به دانش فنی در زمینه طرای سایت یا برنامه نویسی هستند. از بزرگترین سایت سازهای آنلاین می توان به گوگل اشاره کرد که مدت هاست این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است.

سایت ساز آفلاین چیست :

این دسته از سایت ساز ها همان نرم افزار های مدیریت محتوا هستند. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا کاربران قادر خواهند بود سروری مجازی بر روی سیستم خود نصب کنند و به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی سایتی را برای خود ایجاد نمایند و با امکانات بسیار متنوع و کارآمد سایت خود را توسعه و مدیریت نمایند. بعد از اینکه سایت خود به تکمیل شد می توانند با خرید دامنه آن را در اختیار همگان در فضای اینترنت قرار دهند.

طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟

اکنون به بررسی تفاوت های سایت ساز های آنلاین و آفلاین می پردازیم:

همانطور که گفته شد در سایت ساز های آفلاین یا همان سیستم های مدیریت محتوا، ابتدا سایت را ایجاد می کنیم و هنگامی که تکمیل شد آن را روی دامنه قرار می دهیم. اما سایت ساز های آنلاین به این شرحی که دادیم نیستند. شما باید ابتدا در آن سایت ثبت نام نمایید و سایتی خام را تحویل بگیرید و سپس به توسعه و مدیریت آن بپردازید. این بدان معنی است که سایت شما در طول توسعه یافتن قابل مشاهده توسط کاربران خواهد بود.

هم چنین سایت سازهای آنلاین معمولا از زیرسایت های خود پشتیبانی می کنند. یعنی اگر شما جایی به مشکل خوردید می توانید با بخش پشتیبانی سایت مادر تماس گرفته و از آن ها برای رفع مشکل خود کمک بگیرید. این در حالی است که از سیستم های مدیریت محتوا به دلیل متن باز بودن نمی توان انتظار پشتیبانی داشت. تفاوت های دیگری که باید میان سایت ساز های آنلاین و آفلاین می باشند، طوری هستند که زیاد به چشم نمی آیند. مثلا بعضی سایت ساز های آنلاین از flash برای طراحی قالب های خود استفاده کرده اند که در بسیاری از سیستم های کامپیوتری یا گوشی های هوشمند پشتیبانی نمی شود. مگر اینکه نرم افزار جانبی برای اجرای صفحات flash نصب کرده باشند. در حالی که سیستم های مدیریت محتوا اکثراً از HTML4 و HTML5 بهره برده اند که در تمامی دستگاه ها پشتیبانی می شود.

این نکته را باید یادآور شویم که ساخت سایت توسط این ابزارها زمانی خوب است که نیازی به بازدید نسبتاً زیاد توسط کاربران نداشته باشیم. بدیهی است برای شرکت ها و یا برند هایی که نیاز به مطرح شدن دارند این عمل نتیجه مثبتی در پی ندارد. باید طراحی سایت و همچنین بهینه سازی و سئو سایت توسط متخصصین این زمینه انجام شود. این کار باعث می شود سایت شما در نتایج اولیه جستجو در موتور های جستجو قرار بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده است